نرخ جدید مکالمات تلفنی بین‌المللی/جدول

بر اساس آخرین مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات و ابلاغیه شرکت ارتباطات زیرساخت، تعرفه مکالمات بین‌المللی از دقیقه‌ای ۷۰ تا ۱۰ هزار تومان متغیر شده است.

به گزارش تسنیم ، مکالمات بین‌الملل یا همان تماس‌های خارجی در یک سال اخیر شاهد تغییر و تحولات بسیاری در تعرفه‌ها بوده به گونه‌ای که از ۳۰ آبان‌ماه سال گذشته تا ۲۸ آبان ماه ۹۱، دستخوش سه بار تغییر شده است.

در اقدام اولیه‌ای که سال گذشته انجام شد، شرکت ارتباطات زیرساخت پس از مذاکرات مداوم با اپراتورهای مخابراتی کشورهایی که بیشترین ترافیک مکالماتی را با ما داشتند، موفق شد هزینه مکالمات بین‌الملل از طریق دو صفر را از ۱۵۷۵۰ ریال به ۳۸۴ریال کاهش دهد که اقدامی عجیب از سوی بسیاری ارائه‌دهندگان خدمات تماس بین‌الملل بود و به قول آن‌ها دیگر هیچ سرمایه‌گذاری را نمی‌شد با توجه به هزینه‌های سربار روی بحث مکالمات بین‌الملل داشت.

در عین حال این رویه سال جاری و در مرداد ماه با توجه به درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت برای کشورهایی که بیشترین مکالمات به سمت آن‌ها صادر می‌شد از ۳۸۴ریال به ۵۰۰ریال رسید و برای کمترین ارتباطات نیز که در سطح یازدهم قرار می‌گرفت، نرخ ۳۰۰۰۰ریال در نظر گرفته شد.

این تغییر رویه مجدد در بازه زمانی ۸ تا ۹ ماهه حاکی از عدم کار کارشناسی بود که دوباره شاهد خیزش قیمت‌ها به سمت اوج بودیم.

حال با گذشت تنها سه ماه از مصوبه افزایش تعرفه مکالمات بین‌الملل، بار دیگر شاهد افزایش نرخ مکالمات از کمترین مقداری که ۵۰۰ ریال بود به ۷۰۰ریال هستیم.

جلسه شماره ۱۵۳ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تاریخ ۱۳۹۱/۸/۲۸ که وقف این موضوع شد، براساس درخواست شرکت ارتباطات زیرساخت مبنی بر تعدیل مکالمات صادره بین‌الملل بوده است و بر این اساس کمترین و بیشترین قیمتی که برای یک دقیقه مکالمه بین‌الملل صادره از کشور در نظر گرفته شد، ۷۰۰ و ۱۰۰۰۰۰ ریال است.

نرخ جدید مکالمات تلفنی بین‌المللی/جدول, پورتال خبری فرهنگی گهر

تعرفه سطوح مختلف

تغییراتی که در نرخ‌ها به وجود آمده موجب شده که جدول تعرفه‌ای نیز از یازده سطح به شانزده برسد.
براساس نرخ تعرفه‌ها، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه بین‌الملل صادره به سمت اپراتورهای ثابت و سیار در نظر گرفته شده است.
به عنوان مثال کشورهای کانادا و آمریکا در سطح اول و کشورهای اسانسیون، تیمور شرقی، Inmarsat 87039،Inmarsat 8705، ،۸۷۰۷۸ Inmarsat، Inmarsat87059، Inmarsat 87061، ﻧﻴﻮﺋﻪ، ﺟﺰﺍﻳﺮ ﻧﻮﺭﻓﻮﻟﻚ، ﺳﺎﺋﻮﺗﻮﻣﻪ ﻭ ﭘﺮﻳﻨﺴﻴﭗ، ﺗﻮﻛﻼﺋﻮ در سطح شانزدهم ﻫﺮ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﻣﻜﺎﻟﻤﻪ ﺑﻴﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻞ ﺻﺎﺩﺭه ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻤﺮﺍه قرار گرفته‌اند.

نرخ جدید مکالمات تلفنی بین‌المللی/جدول, پورتال خبری فرهنگی گهر

مکالمات بین‌الملل صادره به سمت سیار

کشورهای ﻛﺎﻧﺎﺩﺍ، ﭼﻴﻦ، ﻛﺮﻭﺍﺳﻲ، ﺩﺍﻧﻤﺎﺭﻙ، ﻓﺮﺍﻧﺴﻪ، ﺁﻟﻤﺎﻥ، ﻳﻮﻧﺎﻥ، ﻫﻨﮓ ﻛﻨﮓ، ﻣﺠﺎﺭﺳﺘﺎﻥ، ﻫﻨﺪ، ﺍﻳﺮﻟﻨﺪ، ﺍﻳﺘﺎﻟﻴﺎ، ﻟﻮﻛﺰﺍﻣﺒﻮﺭگ، ﻫﻠﻨﺪ، ﻧﻴﻮﺯﻳﻠﻨﺪ، ﻧﺮﻭژ، ﭘﺮﺗﻐﺎﻝ، ﭘﻮﺭﺗﻮﺭﻳﻜﻮ، ﺭﻭﻣﺎﻧﻲ، ﺭﻭﺳﻴﻪ، ﺳﻨﮕﺎﭘﻮﺭ، ﺍﺳﭙﺎﻧﻴﺎ، ﺳﻮﺋﺪ، ﺳﻮﺋﻴﺲ، ﺗﺎﻳﻮﺍﻥ، ﺗﺮﻛﻴﻪ، ﺍﻧﮕﻠﺴﺘﺎﻥ، ﺁﻣﺮﻳﻜﺎ، ﻭﻧﺰﻭﺋﻼ نیز در سطح اول و کشورهای ﺍﺳﺎﻧﺴﻴﻮﻥ، ﺩﻳﮕﻮ ﮔﺎﺭﺳﻴﺎ، ﺟﺰﺍﻳﺮ ﻧﻮﺭﻓﻮﻟﻚ نیز در سطح شانزدهم، تعرفه ﺑﻴﻦ‌ﺍﻟﻤﻠﻞ ﺻﺎﺩﺭﻩ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺷﺒﻜﻪ ﺍﭘﺮﺍﺗﻮﺭﻫﺎﻱ ﺗﻠﻔﻦ ﺛﺎﺑﺖ قرار گرفته‌اند.

نرخ جدید مکالمات تلفنی بین‌المللی/جدول, پورتال خبری فرهنگی گهر

مکالمات بین‌الملل صادره به سمت ثابت

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

 

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي