نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلفن همراه

تاريخ : 9 دی

تميز كردن صفحه نمايش تبلت و گوشي‌ها كار بسيار ساده‌اي است؛ زيرا براي انجام اين كار به وسيله و ابزاري خاص نيازي نيست. البته نكته بسيار مهم در اين ارتباط، دانستن اين نكته است كه بسياري از پارچه‌ها و مواد تميزكننده به خودي خود مي‌تواند به صفحه نمايش آن آسيب برساند. به همين منظور فقط كافي است با برخي از اين راهكارها كه در زير به آنها اشاره مي‌كنيم، آشنا شويد.

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلفن همراه, پورتال خبری فرهنگی گهر

كارهايي كه نبايد انجام دهيد
*هيچ گاه از مواد شيميايي شامل آمونياك يا مواد پاك‌كننده حاوي الكل استفاده نكنيد. اگر هم به مايعي نياز داشتيد، مي‌توانيد مقداري آب روي پارچه‌اي كه قصد داريد با آن صفحه نمايش‌تان را تميز كنيد، بريزيد. علاوه بر اين شما مي‌توانيد از محلول‌هاي خاص همانند iKlenz براي پاك كردن گوشي‌تان استفاده كنيد؛ زيرا چنين محلول‌هايي از سوي كمپاني‌هايي بزرگ همچون اپل ساخته شده و تائيد مي‌شود.

*هيچ گاه از پارچه‌هاي زبر و دستمال كاغذي استفاده نكنيد، چرا كه مواد به كار رفته در آنها باعث خراش صفحه نمايش گوشي‌تان خواهد شد. هر چند چنين خراش‌هايي ممكن است در ابتدا كوچك باشد و زياد به چشم نيايد، ولي به مرور زمان عمق بيشتري پيدا مي‌كند. در عوض از پارچه‌هاي مايكروفيبري استفاده كنيد. اين پارچه‌ها مخصوص پاك كردن سطوح حساس طراحي شده است.

*از آب زياد براي پاك كردن صفحه نمايش استفاده نكنيد، اگر هم نيازي به استفاده از آب داشتيد بهتر است ابتدا آب را به پارچه بزنيد. هيچ گاه به طور مستقيم آب را روي صفحه نمايش‌تان نريزيد. نكته بسيار مهم ديگري كه بايد در اينجا به آن دقت كنيد، خاموش كردن گوشي پيش از پاك كردن آن با آب است. در نهايت هيچ وقت به مقدار زياد روي صفحه نمايش تان فشار نياوريد؛ زيرا اين مساله باعث كاهش كيفيت صفحه نمايش و خراب شدن گوشي‌تان مي‌شود.

*چنانچه صفحه نمايش گوشي‌تان از جنس پلاستيك است، پاك كردن آن كار چندان سختي نيست و به آساني مي‌توانيد با هر روشي كه خواستيد اين كار را انجام دهيد.

 

استفاده از پارچه‌هاي مايكروفيبري
براي پاك كردن صفحه نمايش‌هاي لمسي به تنها چيزي كه شما نياز داريد پارچه‌هايي از جنس مايكروفيبر است. چنين پارچه‌هايي را مي‌توانيد در جعبه عينك‌تان پيدا كنيد. مزيت استفاده از اين پارچه‌ها، پاك كردن صفحه نمايش گوشي‌تان بدون ايجاد كوچك‌ترين خراش روي آن است.

يكي از مهم‌ترين ويژگي اين پارچه‌ها كم بودن فيبر استفاده شده در آنهاست. علاوه بر اين، چنين پارچه‌هايي مي‌تواند به آساني روغن و گرد و خاك را جذب كند؛ به اين ترتيب چنين موادي حتي در حاشيه گوشي‌تان جا خوش نخواهند كرد.

 

نحوه پاك كردن گوشي‌ها
پس از اين كه پارچه‌اي مناسب براي اين كار پيدا كرديد، پاك كردن صفحه نمايش كار بسيار راحت و ساده‌اي است.

اولين مرحله براي انجام اين كار خاموش كردن گوشي است؛ هر چند اين كار اجباري نيست و كاملا به خود شما بستگي دارد. چنانچه قصد داريد گوشي‌تان را با آب تميز كنيد، حتما پيش از انجام اين كار، آن را خاموش كنيد. البته با اين كار آلودگي‌هاي موجود روي صفحه نمايش‌تان، مشخص‌تر مي‌شود.

دومين نكته تميز كردن آن به صورت عمودي يا افقي وبه طور يكنواخت است. به طور مثال از سمت راست گوشي شروع كرده و در امتداد خط‌هاي مستقيم و صاف به سمت ديگر صفحه حركت كنيد. پس از آن، پارچه مورد نظر را كمي پايين‌تر بياوريد و عينا مرحله قبل را تكرار كنيد. برخي كاربران بر اين باورند كه بهتر است به صورت دايره‌اي صفحه نمايش را تميز كرد؛ زيرا با اين كار هيچ اثري از لك و اثر انگشت روي صفحه باقي نمي‌ماند.

به هيچ وجه از صابون و مواد ديگر براي انجام اين كار كمك نگيريد. به منظور بهتر شدن نتيجه كار ابتدا با كمك قسمت نم دار پارچه صفحه نمايش را كاملا پاك كرده، پس از آن با قسمت خشك پارچه آن را دوباره تميز كنيد. در نتيجه اين كار هيچ اثري از گرد و غبار روي صفحه نمايش‌تان باقي نخواهد ماند.

اگر علاقه‌اي به استفاده از چنين راهكارهايي نداشتيد، مي‌توانيد براحتي از محلول‌هاي پاك‌كننده شيميايي چون iKlenz و Monster استفاده كنيد.
گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي