نتیجه روز اول مذاکرات ایران و امریکا

نتیجه روز اول مذاکرات ایران و امریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه شب بعد از پایان اولین روز مذاکرات ایران و آمریکا در شهر ژنو، گفت در این جلسه پنج ساعته، مجموعه‌ای از موضوعات مورد بحث قرار گرفت.«مری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دوشنبه‌شب گفت نمایندگان ایران و آمریکا در اولین روز دیدار خود در شهر ژنو، در مورد مجموعه‌ای از موضوعات گفت‌وگو کرده‌اند. وی تصریح کرد که در این نشست، تنها به مسئله هسته‌ای پرداخته شده و موضوعات منطقه‌ای در دستور کار نبوده است.

نتیجه روز اول مذاکرات ایران و امریکا

خانم هارف که در نشست خبری صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ملاقات امروز بیش از 5 ساعت به طول انجامیده، گفت: «ما همیشه گفته‌ایم که اگر به روند گفت‌وگوها کمک کند، با ایران به طور دوجانبه گفت‌وگو خواهیم کرد.»

در حالی که دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز 26 خرداد بار دیگر در وین برگزار می‌شود، طرفین با توجه به نزدیک شدن به ضرب‌الاجل 29 تیر (20 جولای) به دیدارهای دوجانبه روی آورده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: «ما پیش از این گفته بودیم که گفت‌وگوهای دیپلماتیک خصوصا با نزدیک شدن موعد 20 جولای، تشدید خواهند شد. این دیدارها، نشست‌های مشورتی هستند و نه مذاکراتی. امیدواریم این گفت‌وگوها بتوانند به ما کمک کنند تا به جایی که می‌خواهیم برسیم.»

وی همچنین با بیان اینکه در نشست دوجانبه تنها مسئله هسته‌ای مطرح است، گفت: «ما به طور مدام شرکایمان درمنطقه، اسرائیل وکشورهای شورای همکاری، را در جریان پرونده اتمی گذاشته و با آنها مشورت می‌کنیم.»

ه گزارش فارس، ایران علاوه بر مذاکرات مستقیم با آمریکا، این هفته با نمایندگان روسیه و فرانسه نیز دیدار دوجانبه خواهد داشت. این نشست‌ها روز چهارشنبه در شهر رم برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند