نبرد قرمز و آبی برای قهرمانی

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 16 فروردین

هفته بيست و نهم ليگ برتر با انجام هشت ديدار همزمان از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقيقه برگزار مي‌شود. در ديدارهاي اين هفته تکليف قهرماني و تيم‌هاي سقوط کننده تا حد زيادي مشخص مي‌شود.

نبرد قرمز و آبی برای قهرمانی, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش فارس، نگاهي به اين ديدارها مي‌اندازيم؛

فولاد خوزستان– استقلال؛ نبرد قرمز و آبي آسيايي براي قهرماني

نتيجه ديدار رفت: استقلال ۲- فولاد صفر

اين مسابقه حساسيت فوق العاده‌اي از نظر جدول ليگ برتر دارد زيرا نتيجه اين بازي مي‌تواند سرنوشت قهرماني را تعيين کند.

استقلال فقط در صورت پيروزي در اين بازي مي‌تواند به قهرماني در ليگ برتر اميدوار بماند. مساوي به سود فولاد است و آبي‌ها را از کورس قهرماني خارج مي‌کند. در اين نبرد قرمز و آبي براي اولين مرتبه هواداران پرسپوليس حامي استقلال هستند و دوست دارند رقيب سنتي‌شان پيروز شود زيرا در اين صورت پرسپوليس هم شانس قهرماني‌اش افزايش پيدا مي‌کند. هر دو تيم فولاد و استقلال هم در آسيا حضور دارند و اين بازي يک مسابقه آسيايي هم محسوب مي‌شود البته وضعيت فولاد در آسيا به مراتب بهتر از استقلال است و در يک قدمي صعود از مرحله گروهي قرار دارد اما استقلال شرايط سختي در آسيا دارد.

استقلال اگر در اين بازي برنده شود رقابت مدعيان قهرماني در ليگ برتر در صدر جدول همچنان مهيج باقي مي‌ماند و نفت هم مثل پرسپوليس به قهرماني اميدوار باقي مي‌ماند. شاگردان حسين فرکي روز سختي در اهواز خواهند داشت و اگر پيروز شوند با ۵۷ امتياز مي‌توانند شنل قهرماني را براي خود سفارش بدهند و اگر پرسپوليس و نفت يک لغزش داشته باشند قهرماني‌شان مسجل خواهد شد.

استقلال در دور رفت دو بر صفر فولاد را شکست داد يکي از آن گل‌ها را جواد نکونام از روي نقطه پنالتي زد که اکنون ديگر در استقلال نيست اما تيموريان که گل دوم را زد بعد از مدت‌ها مصدوميت به ترکيب اين تيم بازگشته است. البته نبايد فراموش کنيم که کميته انضباطي از استقلال و پرسپوليس يک امتياز کسر کرده است وگرنه اکنون وضعيت اين دو تيم هم در شرايط بهتري قرار داشت.

ملوان – سپاهان؛ شام مشترک دراگان با کرانچار

نتيجه ديدار رفت: سپاهان يک – ملوان ۲

ملوان با دراگان اسکوچيچ همچنان خوب نتيجه مي‌گيرد و ششمي براي ملوان در اين فصل يک رتبه رويايي است. ملوان اگر سپاهان را هم شکست بدهد در همين رده باقي مي‌ماند. اسکوچيچ بعد از شکست استقلال به کنايه گفت شام بعدي‌ام را با کرانچار خواهم خورد و اکنون نوبت به ضيافت مشترک اين مربي موفق با هموطنش است. سپاهان از کورس قهرماني خارج شده است با اين حال تلاش مي‌کند در رده‌اي بهتر از پنجمي قرار بگيرد اما زردپوشان اصفهاني کار سختي در بندر انزلي دارند.

تراکتورسازي – استقلال خوزستان؛ قرمز و آبي کم حساسيت!

نتيجه ديدار رفت: استقلال خوزستان يک – تراکتورسازي ۴

تراکتورسازي بعد از قهرماني در جام حذفي ديگر انگيزه‌اي براي ادامه ليگ نداشت و نتايج مناسبي در ليگ نگرفت. هرچند وضعيت اين تيم در ليگ قهرمانان آسيا هم آنطور که هواداران‌شان انتظار داشتند نشده است با اين حال تراکتورسازي هنوز براي صعود شانس دارد ولي بعيد است آنها مقابل آبي‌پوشان اهوازي انگيزه زيادي براي برد داشته باشند. از سويي ديگر شاگردان عبدالله ويسي با تمام توان در اين رقابت به ميدان خواهند آمد تا با کسب يک برد خيال‌شان بابت ماندن در ليگ برتر راحت شود زيرا روي کاغذ اين تيم شانس سقوط دارد اما رتبه هفتمي تراکتورسازي تثبيت شده است.

نفت تهران – گسترش فولاد تبريز؛ روياي صدرنشيني!

نتيجه ديدار رفت: گسترش يک – نفت ۲

نفت تهران به عنوان يکي از کم تماشاگرترين تيم‌هاي تاريخ ليگ برتر اکنون در کورس قهرماني است و اگر استقلال تهران بتواند فولاد خوزستان را شکست بدهد و پرسپوليس هم نتواند مقابل راه آهن به پيروزي برسد در آنصورت احتمال دارد نفتي‌ها با يک برد مقابل حريف تبريزي به صدر جدول بيايند! گسترش فولاد هم اگر در اين بازي بتواند پيروز شود باعث خوشحالي فولاد خواهد شد و شانس صعود يک پله‌اي را هم خواهد داشت. باخت نفت باعث مي‌شود اين تيم هم از کورس قهرماني خارج شود! البته شاگردان گل محمدي در روياي صدرنشيني به سر مي‌برند.

پرسپوليس – راه آهن؛ سرخپوشان در آرزوي قهرماني

نتيجه ديدار رفت: راه آهن صفر- پرسپوليس يک

پرسپوليسي‌ها اگرچه در اين هفته حامي استقلال هستند و دوست دارند اين تيم فولاد خوزستان را شکست بدهد اما اين اتفاق فقط در صورتي براي آنها مفيد است و باعث صدرنشيني سرخپوشان تهراني خواهد شد که آنها بتوانند از سد حريف خود به سلامت عبور کنند و سه امتياز را بگيرند. راه آهن که مثل پرسپوليس مشکلات مالي فراواني دارد تلاش مي‌کند در اين بازي با انجام يک بازي جوانمردانه روح ورزشکاري را در رقابت سالم فوتبال به نمايش بگذارد. منصور ابراهيم‌زاده قطعا شاگردانش را براي برد به مصاف پرسپوليس مي‌فرستد هرچند که خيالش بابت بقاي تيمش در ليگ برتر راحت است. علي دايي هم گفته که آرزوي او و شاگردانش و هواداران پرسپوليس قهرماني در ليگ برتر است بنابراين سرخپوشان تهراني تمام مشکلاتي که دارند را در اين ۹۰ دقيقه فراموش خواهند کرد تا با يک برد حداقل کسب سهميه آسيايي را براي فصل آينده مسجل کنند.

سايپا – فجرسپاسي؛ تب و تاب سقوط براي سرهنگ

نتيجه ديدار رفت: فجرسپاسي صفر- سايپا يک

سايپا در اين بازي انگيزه زيادي ندارد آنها در رده‌هاي مياني جدول هستند و دغدغه‌اي ندارند اما در عوض فجرسپاسي در تب و تاب سقوط است و اگر در اين بازي پيروز شود مي‌تواند از رده چهاردهم به رده سيزدهم برسد. شاگردان سرهنگ ياوري در اين بازي با تمام وجود بازي خواهند کرد و جوانان نارنجي پوش هم براي لذت بردن از فوتبال و ارايه توانمندي‌هايشان بازي خواهند کرد.

ذوب آهن – داماش گيلان؛ ارزشمندتر از شش امتياز!

نتيجه ديدار رفت: داماش ۵ – ذوب آهن يک

هر دو تيم در خطر سقوط قرار دارند. فيروز کريمي که براي نجات ذوب آهن آمده در اولين ديدارش مقابل صبا شکست خورد و اکنون بايد سه امتياز اين بازي را از حريف بگيرد در غيراين صورت شايد بتوان ذوب آهن را يکي از سقوط کنندگان اين فصل دانست. يک امتياز براي داماش هم با وضعيتي که دارد غنيمت محسوب مي‌شود هرچند رشتي‌ها در ديدار رفت با يک نتيجه فوق العاده ذوب آهن را شکست دادند اما هر دو تيم نسبت به آن زمان تغييرات زيادي داشتند. اين مسابقه حتي بيشتر از شش امتياز ارزش دارد! برد در اين بازي يعني افزايش شانس بقا در ليگ برتر؛ يعني واجب‌تر از نان شب!

مس کرمان – صباي قم؛ کورسويي از اميد براي بقا

نتيجه ديدار رفت: صبا۲- مس ۲

مس کرمان کورسويي از اميد براي بقا در ليگ برتر دارد و به همين دليل بايد سه امتياز اين بازي خانگي را بگيرد وگرنه سقوطش قطعي خواهد شد. صباي قم هم ديگر نگران سقوط نيست ولي تلاش مي‌کند در رده‌اي بالاتر از دهم قرار بگيرد. هرچند بازيکنان صبا از برخي بدقولي‌هاي مسئولان باشگاه در پرداخت نشدن دستمزدشان ناراحتند اما اين مسئله باعث نخواهد شد که آنها خيلي بي‌انگيزه بازي کنند چون مي‌خواهند بازي جوانمردانه را در بالاترين سطحش انجام دهند.

منبع : ورزش ۳

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي