نامه مهم اوباما به رهبر معظم انقلاب

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در نامه ای به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد تازه ای را برای بهبود روابط میان دو کشور ارائه کرده است.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» چاپ لندن این نامه توسط سلطان قابوس برای آیت الله خامنه‌ای ارسال شده است.

الحیات در این باره نوشته است: نامه‌ای از سوی پادشاه عمان و از طرف اوباما برای رهبر جمهوری اسلامی ارسال شده است که در آن بر چهار محور تاکید شده است. نخست ادای احترام واشنگتن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، دوم ابراز آمادگی برای کاهش تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران، سوم تاکید شدید بر اهمیت تعامل مثبت ایران در گفت‌و‌گوهای هسته‌ای با کشورهای ۱+۵ و در‌‌ نهایت آمادگی آمریکا برای برقراری مذاکرات مستقیم با ایران است.

اوباما در این نامه تاکید کرده است که واشنگتن تمایل دارد «صفحه تازه‌ای در روابط با تهران» با توجه به پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری باز نماید.

بر اساس گزارش الحیات که در رادیو فرانسه نیز بازتاب داشته، سلطان قابوس در سفر اخیرش به تهران در این باره با رهبر معظم انقلاب به گفت‌و‌گو پرداخته و آیت الله خامنه‌ای تاکید کرده که «آمریکا باید رفتارش را در قبال ایران تغییردهد».

مقامات ایرانی هنوز درباره صحت و سقم این نامه و پاسخ ایران اظهار نظری نکرده اند، ولی محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در روزهای اخیر پذیرفته بود که میان ایران وآمریکا پیامهایی مبادله شده است.

 

منبع: انتخاب

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه