موز هم به شير و تخم مرغ پيوست!

محمدحسين روانبخش در مطلب طنزی در روزنامه مردمسالاری نوشت:

در کشور ما خوشبختانه همه چيز مي‌تواند گران شود ولي خوشبختانه‌تر اينکه فقط بعضي ازچيزهايي که گران شده بلافاصله گرانتر مي‌شود و اين نشان از زحمات بي شائبه مسئولان دارد، ضمن اينکه اين طور نيست که همه در مقابل گراني‌ها تسليم محض باشند بلکه خوشبختانه مسئولان تدبيري انديشيده اند که اگر چه پس از گراني هر جنس کاري نمي‌توان کرد اما اگر جنسي گرانترتر شود،براي تعيين قيمت آن جنس جلسه مي‌گذارند و با سلام و صلوات آخرين قيمت آن کالا را مي‌پذيرند ! جالبتر اينجاست که براي هر کالايي هم يک جلسه خاص مي‌گذارند و گلاب به روي همه هموطنان، هنوز متوجه نشده اند که همه کالاها گران شده است و بايد فکري براي گراني عمومي کرد! بهر حال آفرين به اين همه هوش و توانايي در راه مبارزه با گراني!


اين وسط اما،گاهي اين مبارزه موثر با گراني دچار کمي تا قسمتي وقفه مي‌شود و جلسات برگزار نمي‌شود. مثلا ديروز در ميان اخبار، اين خبر هم بود که جلسه تعيين قيمت شير و تخم مرغ كه ديروز قرار بود برگزار شود، براي دومين بار به تعويق افتاد! به اين ترتيب بايد به اطلاع عموم شهروندان و هم ميهنان رساند که قيمت بالا رفته شير و تخم‌مرغ هنوز به تائيد مقامات نرسيده و در صورتي که شهروندان در اين روزها شير و تخم مرغ بخرند، بايد بعد از اينکه اين قيمت‌ها در جلسه تصويب شد توبه کنند و بابت خريد قبل از تصويب دولت از مسئولان محترم عذرخواهي کنند!
ديروز همچنين همزمان با تاخير در جلسه پربار مزبور، اين خبر هم منتشر شد که موز گران شده و 3000 تومان شده است و به اين ترتيب طي روزهاي آينده بايد يک جلسه هم براي موز برگزار شود تا نرخ اين ميوه هم مورد قبول واقع شود اما اگر احتمالا چون جلسه موز در ترافيک جلسات برگزار شده و برگزار نشده گير خواهد کرد، پس مردم مي‌توانند بدون هيچ نگراني موز را تا قيمت 5000 تومان هم بخرند و منتظر تائيد دولتمردان نباشند!

 

گردآوری: گروه خبر گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه