مهلت انتخاب رشته کنکور 92 تمدید شد

دسته بندي : دانشگاه,⭐ اخبار
تاريخ : 22 مرداد

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به تمدید مهلت انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۹۲، گفت: مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۹۲ قرار بود امروز به پایان برسد اما با توجه به درخواست داوطلبان این مهلت تا پنج‌شنبه ۲۴ مردادماه تمدید شد.

مهلت انتخاب رشته کنکور 92 تمدید شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گفته وی داوطلبان می‌توانند پس از دریافت دفترچه راهنما و مطالعه آن نسبت به انتخاب حداکثر ۱۵۰ کدرشته محل از میان کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از گروه‌های آزمایشی مجاز به ترتیب تقدم علاقه اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: نظر به اینکه هر داوطلب باید رشته دانشگاهی خود را بر اساس علایق، توانمندی‌ها، شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و همچنین خصوصیات خلقی، روانی و ویژگی‌های شخصیتی خود انتخاب کند لذا در این رابطه سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته اقدام کرده است.

به گفته وی، نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی با استفاده از اطلاعات علمی داوطلبان در آزمون سراسری سال ۹۲ و اطلاعات کدرشته محل‌های سال ۹۱ داوطلبان مشابه و با رعایت نهایی ضوابط و شرایط رشته‌هایی که شانس قبولی در آنها بیشتر است اقدام به انتخاب رشته می‌کند.

 

منبع: mehrnews.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي