مهدهای کودک و مدارس ابتدایی فردا تعطیل است

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 5 آذر

با پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و تایید استاندار مدارس مقطع دبستان و مهدهای کودک فردا به دلیل آلودگی هوای تهران تعطیل است.

 مهدهای کودک و مدارس ابتدایی فردا تعطیل است, پورتال خبری فرهنگی گهر کارگروه کمیته آلودگی هوای تهران دقایقی قبل با حضور تمامی اعضا و غیبت معاون استاندار آغاز شد.

در این جلسه اعضای کارگروه گزارشی از وضعیت آلودگی هوا و مشکلات تنفسی شهروندان ارائه کردند.

در این جلسه یوسف رشیدی از مدیران شهرداری تهران پیشنهاد تعطیلی مدارس را ارائه کرد و گفت: در قانون شرایط اضطرار در آلودگی هوا آمده است که باید مدارس ابتدایی تا متوسطه تعطیل شود.

محمدهادی حیدرزاده مدیرکل محیط زیست استان تهران در ادامه گفت: نماینده آموزش و پرورش در این جلسه باید این موضوع را به وزیر اطلاع دهد و با پیشنهاد آقای رشیدی برای تعطیلی پیش دبستانی، دبستان، راهنمایی و دبیرستان برای روز چهارشنبه موافق هستیم ولی این تنها یک پیشنهاد است و باید استاندار تهران به عنوان نماینده دولت آن را تایید کند.

همچنین در این جلسه پیشنهاد شد برای تعطیلی موقت کارخانه ها، جلوگیری از فعالیت های عمرانی شهری و توقف فروش طرح ترافیک روزانه به استاندار پیشنهاد شود.

یکی از اعضای جلسه اعلام کرد شبها تهران در لایه ای سنگین از آلودگی هوا به سر می برد و اگر این کمیته به داد مردم تهران نرسد خلاف شرع و انسانیت است.

در ضمن حضور خبرنگاران هم ضرورتی  نداشته چرا که هنوز مصوبات به تایید استاندار نرسیده است در ادامه این جلسه اعلام شد که ۳ میلیون قشر آسیب پذیر در تهران زندگی می کنند که با تصویب اعضای کمیته پیشنهاد شد که ادارات دولتی تهران با مرخصی روزانه کارمندان موافقت کرده و یا ادارات دو ساعت با تاخیر آغاز بکار کند ولی نماینده وزارت بهداشت و وزارت کشور و شهرداری تهران پیشنهاد دادند که تهران روز چهارشنبه تعطیل شود همچنین تمامی مسابقات ورزشی و فعالیت های بدنی تعطیل و تعلیق گردد.

به گزارش خبرنگار مهر اعضای اصلی کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران پس از تصویب پیشنهادات از طبقه دوازدهم به طبقه شانزدهم استانداری رفته تا با سید حسین هاشمی استاندار تهران در مورد تایید مصوبات جلسه داشته باشند.

استاندار تهران بعد از این جلسه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و اعلام کرد مدارس ابتدایی و مهدهای کودک استان تهران فردا چهارشنبه در استان تهران به غیر از فیروزکوه و دماوند تعطیل بوده و فروش روزانه طرح ترافیک ممنوع و طرح زوج و فرد از درب خانه از فردا اجرا می شود.

احتمال تعطیلی فوتبال آث میلان  و پرسپولیس گفت: این به نظر برگزار کنندگان فوتبال است.

منبعک مهر نیوز

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي