مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علامه حذف شد

دسته بندي : دانشگاه,⭐ اخبار
تاريخ : 30 بهمن

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علامه حذف شد

 

مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه علامه حذف شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

معاون آموزشی دانشگاه علامه با اشاره به کاهش پذیرش دانشجوی مقطع ارشد در سال ۹۲ ، از حذف پذیرش آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد خبر داد.

به گزارش گهر به نقل از ایسنا،معاون آموزشی دانشگاه علامه با اشاره به کاهش پذیرش دانشجوی مقطع ارشد در سال ۹۲ ، از حذف پذیرش آموزش محور مقطع کارشناسی ارشد خبر داد. نادر نعمت‌اللهی معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه قبل از سال ۹۲ تعداد دانشجویان پذیرش شده برای هر رشته دوره کارشناسی ارشد ۳۰ نفر بود، اظهار کرد: در آن زمان ۱۲ نفر به شیوه آموزشی پژوهشی و هشت نفر به شیوه آموزش محور پذیرش می‌شدند و همه این دانشجویان در کلاس‌های درسی کنار هم حاضر می‌شدند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه پذیرش این تعداد دانشجو بدون توجه به تعداد اعضای هیات علمی در همه رشته‌ها به صورت یکسان بود، افزود: با توجه به اینکه رتبه دانشجویان آموزش محور ، پایین‌تر از دیگر دانشجویان بود حضور این دانشجویان در کنار هم در یک کلاس باعث شکل‌گیری اختلافاتی می‌شد و دانشگاه را دچار افت علمی شدید کرده بود.

وی ادامه داد: همین مساله باعث شده بود که متقاضیان رغبتی به انتخاب دانشگاه علامه نداشته باشند و بیشتر، دانشجویان دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور به دانشگاه علامه می‌آمدند در حالیکه پیش از این دانشجویان دانشگاه‌های بزرگ به علامه می‌آمدند.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه در سال گذشته به گروه‌های آموزشی اعلام کردیم رشته‌هایی که در گذشته حذف شده بودند در صورت تمایل برای راه‌اندازی دوباره به دانشگاه اعلام کنند، گفت: در سال جاری از ۴۳ رشته دارای مجوز ۳۶ رشته را فعال کردیم.هفت رشته باقیمانده به این دلیل فعال نشدند که از سوی گروه‌های آموزشی تمایلی برای راه اندازی دوباره وجود نداشت.

ترجیح دادیم گروه های علمی خودشان دراین مورد تصیمی گیری کنند و یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما این بود که سعی کردیم اختیارات زیادی به گروه‌های علمی بدهیم.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در همین زمینه، گفت: از جمله دیگر تغییرات ما در روند پذیرش مقطع کارشناسی پذیرش در نیمه اول به تعداد ۴۰ نفر بود که همین مساله سبب شد دانشجویان دارای رتبه‌های برتر کنکور وارد دانشگاه علامه شوند و هم‌اکنون تعداد زیادی دانشجوی رتبه تک رقمی، دو رقمی و سه رقمی داریم.

وی با تاکید بر اینکه کاهش دانشجویان آموزش محور در مقطع ارشد از جمله برنامه‌های ما است، گفت: پذیرش متقاضیان ارشد را به ۲۰ نفر کاهش دادیم و به گروه‌ها اعلام کردیم که تا حد امکان دانشجویی را به صورت آموزش پذیرش نکنند اما اگر تمایلی به پذیرش دانشجوی آموزش‌محور دارند این دانشجویان در نیمه دوم پذیرش شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی با اعلام این خبر که در سال آینده پذیرش آموزش محور ارشد حذف خواهد شد، افزود: در سال جاری تنها حدود ۶ رشته پذیرش آموزش محور مقطع ارشد داشتند و باقی رشته‌ها همه به صورت آموزشی پژوهشی پذیرش کردند و حتی در برخی رشته‌ها تعداد پذیرش دانشجویان با توجه به تعدادی اعضای هیات علمی کاهش یافت.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي