معروف ترین کشتی های تاریخ +عکس

تاريخ : 29 تیر

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این مطلب با برخی از معروفترین کشتی هایی که در طول تاریخ وجود داشته اند اشاره می کنیم.

HMS victory

یکی از بزرگترین کشتی های تمام چوبی دنیا و همچنین یکی از نمادهای دریایی در اواخر قرن ۱۸ و اوایل قرن ۱۹ همین کشتی است.  “HMS victory” که به عنوان یکی از بزرگترین نمادهای انگلستان شناخته می شود، در دوران جنگ ترافلگار به عنوان کشتی اصلی به ناخدایی نلسون انجام وظیفه می کرد. این کشتی در سال ۱۹۲۲ بازسازی شد و این روزها در یکی از موزه های پورث موس نگه داری می شود.

معروف ترین کشتی های تاریخ +عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

ناو بیزمارک

شاید هیچ کشتی به اندازه “بیزمارک” برای نیروی دریایی انگلستان ترسناک نبود. این کشتی با داشتن طولی برابر با ۲۵۰ متر و سرعت ۳۰ گره دریایی به یکی از غول های دریا مشهور است.

این کشتی در سال ۱۹۴۱ به آب انداخته شد و در ماه می با چند کشتی درگیر و آن ها را غرق کرد. پس از آن برای تعمیر به سمت ساحل فرانسه رفت اما هیچ گاه به مقصد نرسید. ناوهای انگلیسی که او را تعقیب می کردند بعد از دو ساعت جنگ توانستند بیزمارک را با تمام ۲۲۰۰ خدمه اش به کف اقیانوس بفرستند و در سال ۱۹۸۹ بقایای آن کشف شد.

معروف ترین کشتی های تاریخ +عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

ناو آریزونا

یکی از ناوهای مشهور آمریکایی همین ناو آریزونا است. این ناو بر اثر حمله برق آسای ژاپنی ها به بندر پرل هاربر در سال ۱۹۴۱ غرق شد. بمبی که بر روی این ناو افتاد باعث شد تا بدنه کشتی تکه پاره شود و همچنین ۱۱۷۷ نفر از خدمه ۱۴۰۰ نفری آن کشته شدند. پس از جنگ تعدادی از کشتی هایی که در این حادثه غرق شده بودند تعمیر شدند اما آریزونا همچنان به همان صورت قرار دارد و سالانه مردم زیادی برای بازدید از ان به پرل هاربر می روند.

معروف ترین کشتی های تاریخ +عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

تایتانیک

بدون شک همه شما می دانید که معروف ترین کشتی در دنیا همین تایتانیک است. این کشتی در سال ۱۹۱۲ و در اولین سفر دریایی اش در حالی که بیش از ۱۵۰۰ مسافر و خدمه در آن حضور داشت بعد از برخورد با کوه یخ غرق شد. تایتانیک در زمان خودش به عنوان مجلل ترین کشتی دنیا شناخته می شد.

 

 

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر گهر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي