معرفی موثرترین روش ها برای جستجو در گوگل

در این مطلب از پورتال گهر به معرفی موثرترین روش ها برای جستجو در گوگل می پردازیم

معرفی موثرترین روش ها برای جستجو در گوگل

با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت پر سرعت می توانیم درباره هر چیزی به راحتی اطلاعات کسب کنیم. پیدا کردن اطلاعات درباره هر چیزی از دستور غذا گرفته تا نظریات فیزیکی و روانشناسی فقط چند دقیقه بیشتر زمان نمی برد.

اما این نکته را هم باید بدانیم که در میان انبوهی از اطلاعات در حال جستجو هستیم و گاهی اوقات ممکن است پیدا کردن اطلاعات مورد نظر کمی بیشتر زمان ببرد. به همین بدونیم چند نمونه از موثرترین روش های جستجو در گوگل را آورده است تا بتوانید با استفاده از آن ها تنها با چند کلیک اطلاعات مورد نیاز خودتان را پیدا کنید.

به کار بردن کلمه or

گاهی اوقات از اطلاعاتی که می خواهیم جستجو کنیم مطمئن نیستیم. به عنوان مثال می خواهیم نام شخصی را جستجو کنیم ولی از درست بودن اسم او زیاد مطمئن نیستیم. برای رفع این مشکل می توانیم چند تا اسم هایی که شک داریم را در گوگل با نوشتن کلمه or بین شان جستجو کنیم.

جستجو در وب سایت ها

گاهی اوقات پیش می آید که مقاله ای را در یک سایت خوانده اید و بعدها دوست دارید دوباره آن را پیدا کنید یا با دوستانتان به اشتراک بگذارید. بهترین راه برای پیدا کردن دوباره آن مقاله جستجوی داخل وب سایت هاست. برای این کار آدس سایت را در گوکل تایپ کنید سپس با یک فاصله کلمه کلیدی آن مقاله را تایپ کنید. مقاله مورد نظر به سرعت در گوگل یافت می شود.

قدرت علامت ستاره *

گاهی اوقات می خواهیم درباره چیزی جستجو کنیم اما به خاطر نمی آوریم که آن چیز فیلم، کتاب یا چه چیز دیگری بوده است. برای این کار می توانیم به جای عبارتی که نمی دانیم از علامت “*” استفاده کنیم.

زمانی که قسمتی از عبارت را فراموش کرده اید

اگر نیمی از عبارتی که می خواهید جستجو کنید را به خاطر نمی آورید اولین کلمه و آخرین کلمه عبارت را تایپ کنید و بین آن ها کلمه AROUND و تعداد کلمات فراموش شده را داخل پرانتز بیاورید.

به کار بردن قالب زمان

گاهی اوقات می خواهیم درباره وقایعی که در یک دوره زمانی خاصی رخ داده است جستجو کنیم. برای انجام این کار باید بین تاریخ هایی که مد نظرتان هست سه نقطه تایپ کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید درباره کشفیات علمی در طی قرن ۲۰ جستجو کنید باید به شکل تصویر زیر در گوگل تایپ کنید.

جستجوی عنوان مقاله

برای پیدا کردن کلمات کلیدی یا عنوان مقاله، intitle: را قبل از کلمه جستجو تایپ کنید. اگر می خواهید کلمه کلیدی داخل URL را پیدا کنید قبل از آن inurl: را تایپ کنید.

پیدا کردن وب سایت های مشابه

اگر مطلبی در سایتی پیدا کرده اید که مورد پسندتان بوده و دوست دارید سایت های مشابه آن را هم پیدا کنید ابتدا کلمه related را تایپ کنید سپس آدرس سایت را بدون هیچ فاصله ای بنویسید.

عبارت کامل

اگر می خواهید یک عبارت کامل را جستجو کنید باید آن را بین علامت کوتیشن مارک ” قرار دهید. به عنوان مثال اگر عبارت I’m picking up good vibrations را جستجو کنید و آن را بین علامت کوتیشن مارک قرار ندهید موتور جستجوی گوگل لیست زیادی از نتایجی را نشان می دهد که تمام این کلمات بدون ترتیبی که تایپ کرده اید در آن ها وجود دارد. اما اگر کل جمله را داخل علامت کوتیشن مارک تایپ کنید لیستی برای شما می آید که همان جمله به همان ترتیبی که تایپ کرده اید در آن ها باشد. این روش برای پیدا کردن متن آهنگ ها بسیار کاربردی است.

کلمات جستجوی غیر ضروری

برای این که کلمات غیر ضروری را از عبارت جستجوی مورد نظر جدا کنید قبل از آن کلمه علامت منفی را تایپ کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید یک سایت درباره کتاب های جالب پیدا کنید اما تصمیم ندارید که آن ها را بخرید همانند تصویر زیر عمل کنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه