معرفی روش های مختلف برای لاغر کردن صورت

تاريخ : 21 شهریور

در این بخش مطلب جدیدی برای شما عزیزان تهیه و تنظیم کرده ایم که دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

عنوان مطلب جدیدی که در این قسمت از سایت گهر به آن می پردازیم:

معرفی روش های مختلف برای لاغر کردن صورت

معرفی روش های مختلف برای لاغر کردن صورت, پورتال خبری فرهنگی گهر

راه های لاغر کردن صورت چاق؛ از بخور تا ماساژ

مدت‌ها رژیم گرفته و ورزش كرده‌اید به امید چند كیلو لاغرتر شدن اما حالا می‌بینید هنوز صورت‌تان به قول قدیمی‌ها تپل است. این مشكل بسیاری از افرادی است كه اضافه وزن دارند و همچنین خیلی‌هایی که صورت‌شان به نسبت بدن‌شان چاق‌تر است.

 

پس شمایی که  دچار این مشكل هستید و از ظاهرتان در آینه خوش‌تان نمی‌آید باید بدانید تنها نیستید و خیلی‌ها به دنبال راه‌حل این مشكل هستند! كرم‌ها و ماسك‌هایی برای از بین بردن چاقی صورت توصیه  و در اینترنت هم راه‌های مختلفی برای آن ارائه داده شده اما كدام راه درست‌تر و بی‌خطر‌تر است؟ برای گرفتن پاسخ این سوال با دکتر قدیر محمدی متخصص طب سنتی   صحبت کرده‌ایم با ما همراه باشید.

 

چاقی یكی از مشكلات بزرگ قرن ماست. زندگی‌های ماشینی و كم‌تحرك، غذاهای نامناسب، بی‌توجهی به ورزش و حتی مشكلات عصبی باعث شده آدم‌ها روز به روز چاق‌تر شوند. بزرگ‌تر و كوچك‌تر هم ندارد. اگر شما جزو كسانی نیستید كه به صورت ژنتیكی صورت پر و چاقی دارند، باید وزن و شرایط بدن‌تان را كنترل كنید چون چاقی صورت هم مانند چاقی سایر نواحی بدن است؛ یعنی تجمع چربی در قسمت صورت! چاقی صورت معمولا با گرفتن رژیم مناسب، ورزش و مشورت با متخصصان تغذیه بهتر می‌شود و می‌توانید همزمان با لاغر شدن، صورت‌تان را هم لاغر كنید؛ البته شاید كمی طول بكشد اما بالاخره نتیجه می‌گیرید.

 

صورت‌‌تان را آب كنید! 

اما گاهی این چاقی صورت و تجمع چربی‌ها به‌خصوص در نواحی گردن كه به غبغب معروف است، آنقدر زیاد می‌شود كه شكل ظاهری صورت را بسیار بد می‌كند و باعث كم شدن اعتماد به نفس فرد می‌شود. مشكل از آنجا شروع می‌شود كه رژیم و ورزش هم درباره این نوع چاقی دیر جواب می‌دهد چون چربی‌های جمع شده در این نواحی در مقابل تمرین، ورزش و رژیم غذایی بسیار مقاوم هستند و به‌سادگی برطرف نمی‌شوند. مشكل دیگری كه ممكن است به دلیل چاقی در صورت‌تان ایجاد شود، سلولیت (تجمع چربی) است. خیلی‌ها گمان می‌كنند این اتفاق در اندام‌های تحتانی مانند پاها می‌افتد اما این عارضه ممكن است در تمام پوست بدن یا حتی پوست صورت بروز كند.

 

فرورفتگی‌های روی پوست كه ممكن است از لحاظ پزشكی مشكلی برای بدن ایجاد نكنند اما ظاهر نامناسب آن دوست‌داشتنی و جالب نیست.  برای همین بسیاری از مردم دنبال راه‌هایی غیر از ورزش و رژیم برای لاغر كردن صورت هستند؛ البته باید بدانید به‌طور علمی هیچ محصولی نمی‌تواند قسمتی از بدن را به‌طور موضعی چاق یا لاغر كند و كرم‌هایی هم كه در بازار برای رفع چاقی صورت موجودند یا اصلا موثر نیستند یا تاثیرشان موقتی است.

 

خیلی‌ها هم سراغ روش‌هایی مثل لیپوساكشن صورت می‌روند. یك عمل جراحی زیبایی كه شبیه به دیگر عمل‌های لیپوساكشن معمول است با این تفاوت كه روی نواحی اطراف صورت یعنی گردن، گونه‌ها و چانه انجام می‌شود كه البته مانند هر عمل جراحی مشكلات و عوارض خاص خود را دارد و شاید باید به عنوان آخرین راه‌حل به آن نگاه كنید.

 

درمان با تغذیه 

اول برویم سراغ تغذیه! به عنوان یك توصیه كلی برای لاغر شدن بدن و البته صورت، باید بدانید چه میزان چربی لازم دارید و مقدار اضافه آن را حذف كنید. كارشناسان تغذیه می‌گویند بدن انسان‌ها در روز حدود ۳۰درصد چربی نیاز دارد به‌طور كلی مردان باید كمتر از ۱۸درصد و زنان باید كمتر از ۲۳درصد از كل وزن بدن‌شان چربی باشد پس باید حواس‌تان به چربی غذا و خوراكی‌ها باشد.

 

مثلا یك عدد نان حدود ۱۳ درصد، دو عدد كره حدود ۷۵ درصد و یک لیوان شیر ۱۸درصد چربی دارد. البته بدون اندازه‌گیری هم مشخص است مواد غذایی مانند سس مایونز، گوشت‌های پرچرب، خامه، تخم‌مرغ نیمرو و… چقدر چربی دارند پس در قدم اول و مهم باید چربی غذای‌تان را كنترل كنید تا این چربی در صورت‌تان تجمع پیدا نكند؛ اول اینكه غذاهای مناسب و كم‌چرب بخورید و فست‌فودها و چیزهایی مثل سس را از زندگی‌تان حذف كنید و در عوض سبزیجات، روغن‌های گیاهی و لبنیات كم‌چرب را جایگزین كنید.

 

تحقیقات نشان می‌دهد خوردن آووكادو، كره بادام‌زمینی، روغن زیتون، سبزیجاتی مانند كلم بروكلی، كلم برگ و گل كلم، تخم‌مرغ (به‌دلیل داشتن پروتئین‌های چربی‌سوز، ویتامین‌های گروه B، آهن و زینك البته به شرطی كه به صورت آبپز خورده شود و نه نیمرو)، شكلات تیره‌رنگ، چای سبز، توت‌ها و ماست می‌تواند به شما برای لاغر كردن صورت‌تان كمك كند.

 

یك مساله مهم را فراموش نكنید؛ اینکه غذاهای نفاخ را كمتر بخورید. بیشتر مردم تصور می‌كنند غذاهای نفاخ فقط باعث دل‌درد می‌شوند اما باید بدانید طب سنتی می‌گوید غذاهای نفاخ و بخار‌دار باعث چاقی صورت هم می‌شوند.

 

جمع‌‌کننده‌ها 

بیشتر گیاهان قابض (جمع‌كننده اندام) برای لاغر كردن صورت مفید هستند چون خاصیت جمع‌كنندگی پوست را هم دارند. مثل پوست انار، پوست درخت بلوط، برگ خشك سماق، گلنار و… . می‌توانید از این گیاهان برای بخور دادن استفاده كنید؛ یعنی مقداری از این گیاهان را در آب بریزید و بجوشانید و بخور دهید.

 

ضماد گل وسرکه 

ضمادهایی مثل ضماد گلنار و ضماد گل سرخ هم مفید است. برای این كار پودر یكی از این دو گیاه را در مقداری آب بجوشانید و با كمی سركه مخلوط كنید و روی صورت بمالید. میزان پودر به اندازه صورت‌تان بستگی دارد. می‌توانید بین ۲۰ تا ۱۰۰گرم از این پودرها استفاده كنید. سركه هم باید به اندازه‌ای باشد كه پودر جوشانده شده را شبیه ضماد كند.

 

آب درمانی 

شستن صورت با آب خنك هم به مرور می‌تواند صورت را كوچك‌تر و لاغرتر كند البته این كار باعث شفاف و براق شدن پوست‌تان هم می‌شود. یك راه دیگر هم استفاده از حوله مرطوب است. یك حوله را مرطوب و سرد كرده و بعد آن را روی صورت بگذارید  و چند دقیقه اجازه دهید سردی آن به صورت‌تان نفوذ كند.

 

روغن کاری 

یك راه دیگر استفاده از روغن‌هاست. روغن صندل و روغن مورد می‌تواند مفید باشد. به این صورت كه روغن را روی صورت‌تان بمالید و روی آن با سلفون بپوشانید بین نیم‌ساعت تا یک ساعت اجازه دهید این روغن و سلفون روی پوست‌تان باشد. باید این كار را چند بار انجام دهید و به مرور تاثیرش را ببینید.

 

از طب سنتی کمک بگیرید 

همزمان با رژیم و ورزش و رعایت نكات تغذیه‌ای می‌توانید از راه‌های طب سنتی هم چاقی صورت‌تان را از بین ببرید. كلم بروكلی، هویج و كلم پیچ به دلیل داشتن ماده‌ای به نام رافینوز بسیار نفاخ هستند. رافینوز قندی است كه تا زمانی كه بر اثر باكتری‌های موجود در معده تخمیر نشود، هضم نمی‌شود و همین باعث نفخ شكم می‌شود.

 

بهترین راه برای خوردن این سبزیجات مفید بخار پز كردن آنهاست. حبوباتی مثل لوبیا، عدس و نخود فرنگی هم خوراكی‌های بسیار نفاخی هستند. این خوراكی‌ها هم حاوی قند‌هایی هستند كه هضم نمی‌شود و بعد از ورود به روده باكتری‌های روده آنها را تخمیر می‌كند.

 

اگر نمی‌خواهید بعد از خوردن لوبیا، نخود و عدس نفخ كنید، حتما آنها را ۲۴ ساعت قبل از پخت در آب خیس كنید و چند بار آبش را عوض كنید. البته یكی دیگر از راه‌های فرار از نفخ این است كه حبوبات را با غلاتی مانند برنج مصرف كنید. به غیر از سبزیجات و حبوبات كه نفاخ هستند، سیب هم با همه فوایدی كه دارد، می‌تواند باعث نفخ شود.

 

سیب به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فروكتوز بسیار نفاخ است اما سیب را به هیچ وجه نمی‌توان از وعده‌های روزانه حذف كرد. سیب را كنار نگذارید اما حواس‌تان باشد كه چه زمانی آن را می‌خورید. بهترین زمان برای خوردن سیب وعده صبحانه و میان‌وعده بین ناهار و شام است.

 

ماساژ صورت با شرط و شروط 

خیلی‌ها ماساژ را برای لاغر شدن صورت توصیه می‌كنند اما باید بدانید این ماساژ در صورتی به شما كمك می‌كند كه شرایط آن را رعایت كنید. ماساژ صورت برای لاغر شدن كمی متفاوت است. این ماساژ باید كمی شدید و طولانی‌مدت باشد؛ یعنی تا آستانه درد باید صورت‌تان را ماساژ دهید.

 

زمان آن هم بسیار مهم است. این ماساژ باید بیشتر از یك ساعت و نیم طول بكشد تا به مرور چربی‌های ناحیه صورت را آب كند. بدون مراجعه به متخصص ماساژ هم می‌توانید این كار را خودتان انجام دهیدبه شرط آنکه تکنیک‌های یک ماساژ درست را با مشورت متخصص آموزش ببینید؛ البته اگر تحمل كمی درد و مدت زمان طولانی آن را دارید.

 

یادتان باشد ماساژ‌های عادی صورت، برعكس باعث چاقی صورت می‌شوند پس اگر تحمل شرایط خاص این ماساژ را ندارید و بعد از چند دقیقه صورت‌تان درد می‌گیرد یا دست و انگشتان‌تان خسته می‌شود، سراغش نروید.

 

سه قدم تا كوچك شدن غبغب 

چاقی غبغب از آن نكات آزاردهنده است كه روی صورت هم تاثیر می‌گذارد. برای لاغر كردن این قسمت از صورت و گردن می‌توانید از ماساژ استفاده كنید. فقط یادتان باشد این تمرینات را باید هر روز و برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید. پس زود خسته نشوید.

 

برای این تمرین‌ها باید بنشینید در حالی كه پشت‌تان كاملا صاف، شانه‌های‌تان رو به پایین و بازوهای‌تان كشیده است؛ دست‌ها را روی زانوها قرار دهید.

 

۱- سرتان را به آهستگی بالا بیاورید و همزمان از بینی به مدت پنج ثانیه نفس بكشید. پنج ثانیه نفس‌تان را حبس كنید و چشم‌های‌تان را ببندید. همزمان، لب پایین‌تان را روی لب بالا بگذارید، انگار با كسی قهر كرده‌اید. بعد به آهستگی رها كنید سپس این تمرین را دوباره شروع و حدود ۱۰ بار تكرار كنید.

 

۲- سرتان را به آهستگی آن را پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه‌تان نزدیك كنید. این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید. ۱۰ بار هم این حركت را انجام دهید.

 

۳- سرتان را كاملا صاف نگه دارید، چانه‌تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید ۱۰ بار انجام شود.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي