معرفی راه های کم کردن اشتها برای لاغر شدن

دسته بندي : 💊 سلامت,تغذیه
تاريخ : 10 دی

در این مطلب به معرفی راه های کم کردن اشتها برای لاغر شدن می پردازیم. با ما همراه شوید

معرفی راه های کم کردن اشتها برای لاغر شدن, پورتال خبری فرهنگی گهر

بسیاری از ما چنین تجربه ای را داریم، تمام مدت رعایت می کنیم که غذاهای سالم بخوریم اما یک جر و بحث یا یک تماس استرس زا ناگهان باعث می شود خود را با یک بسته چیپس که تهش را در آوردید پیدا کنید، حتما چنین اتفاقی را تجربه کردید نه؟ برایتان خبر خوبی دارم، پرخوری پیامدی خودکار نیست و می شود روی آن کنترل پیدا کرد.

 

برای کنترل اشتهای تان بیشتر بخورید

به گزارش سیمرغ، اگر وعده ای را جا بیاندازید یا بین وعده ها فاصله ی زیادی بگذارید، در واقع خود را برای یک پرخوری حسابی آماده می کنید. به علاوه محدود کردن غذاهای خاص باعث می شود نتیجه ای معکوس بگیرید، چون به مرور هوس آن را خواهید کرد و در نهایت در خوردنش زیاده روی می کنید. خوردن غذاهای سرشار از پروتئین و فیبر هر ۲ یا ۳ ساعت یکبار می تواند کمکتان کند قند خون را در سطح طبیعی و سوخت و ساز را نیز همواره در جریان نگه دارید.

 

برای کنترل اشتهای تان کمی صبر کنید

در مواقعی که ممکن بود دچار پرخوری شوید به خود لحظه ای فرصت دهید، و از خود بپرسید که آیا واقعا گرسنه اید؟ یا عصبانی، تنها یا خسته اید؟ اگر گرسنه هستید، چیزی بخورید، اگر اینطور نیست پس سعی کنید متوجه شوید مشکل از کجاست تا برطرفش کنید. در این مواقع باید یک حامی پیدا کنید، مثلا با یک دوست صحبت کنید یا از یک مشاور کمک بگیرید.

 

برای کنترل اشتها و لاغر شدن، یک لیوان آب بنوشید

گاهی بدنتان فقط فکر می کند که گرسنه است در حالی که کم آب شده است و نیاز به آب دارد. پس وقتی احساس گرسنگی کردید ابتدا یک لیوان آب خنک بنوشید. شاید بپرسید چرا آب خنک، وقتی آب خنک می نوشید سوخت و ساز بدن مجبور است سریعتر کار کند تا آب گرم شود، همچنین آب باعث پر شدن معده می شود. باهوش باشید و آبی که می نوشید را با اضافه کردن سبزی های معطری مانند نعناع و ریحان و یا قطعات لیمو و خیار خوش طعم و پر خاصیت کنید.

 

برای کم کردن اشتها و لاغر شدن، کابینت و قفسه ها را تمیز کنید

پرخوری معمولا در خانه اتفاق می افتد، پس اگر تنقلات بی ارزش اطرافتان نباشد خطر پرخوری نیز کمتر می شود. در عوض آشپزخانه خود را با غذاهایی سالم مانند هویج و کرفس پر کنید، نان سبوس دار و کره بادام زمینی یا قطعات موز نیز انتخاب مناسبی است.

 

برای کم کردن اشتها و کاهش وزن، میان وعده های تند میل کنید

بیشتر افراد نمی توانند با غذاهای تند پرخوری کنند، پس استفاده از چنین غذاهایی به کنترل اشتها کمک می کند. حتی برخی تحقیقات نشان داده غذاهای تند می توانند به تقویت سرعت سوخت و ساز کمک کنند.

 

حرکت کنید

تصور غلط شایعی که درباره ورزش وجود دارد این است که می گویند می تواند باعث شود گرسنه تر شوید. اما تحقیقات نشان داده، انجام متعادل ورزش در روز ( ۳۰ دقیقه در روز ) می تواند باعث کم شدن اشتها شود. اما باید مواظب باشید زیاده روی نکنید. برخی افراد بیش از حد ورزش می کنند و بدنشان حسابی خالی می شود، و چون بلد نیستند چطور انرژی بدن را دوباره ریکاوری کنند دچار پرخوری می شوند.

 

با خود مهربان باشید

حتی اگر گاهی دچار پرخوری می شوید به این معنا نیست که دنیا به پایان رسیده. دست از ملامت خود بردارید و اجازه ندهید یک روز بد کل هفته تان را تحت تاثیر خود قرار دهد. در عوض متوجه شوید که مشکل از کجا بوده، خود را ببخشید و به کارتان ادامه دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي