معرفی اشتباهات رایج در ارتباطات رو در رو

در این مقاله معرفی اشتباهات رایج در ارتباطات رو در رو را برای شما در نظر گرفته ایم. با سایت گهر همراه باشید.

.

معرفی اشتباهات رایج در ارتباطات رو در رو

.

چند نفر از شما در مدرسه در کلاس مخصوص مهارت های ارتباطی شرکت کرده اید؟ اصلا در مدرسه شما چنین کلاسی برگزار می شد؟ آیا یاد گرفته اید چگونه با دیگران بحث کنید یا شنونده خوبی باشید؟ تا کنون به اهمیت ارتباطات پویا و صحیح فکر کرده اید؟ عدم ارتباط صحیح منجر به داشتن روابط ناموفق می شود و یکی از دلایل عدم وجود صلح در جهان همین است. افراد کمی دارای این مهارت های ارتباطی هستند و لی نگران نباشید برای یادگیری هیچگاه دیر نیست. در ذیل 5 اشتباه رایج ارتباطی را ذکر کرده ایم که افراد در روابط خود مرتکب می شوند.

 

از زبان “ما” استفاده نمی کنند:

 

باید بدانید که روابط شما مشمول مسابقه نمی شوند. با افراد مثل رقیب برخورد نکنید و زبان “من در مقابل تو” را کنار بگذارید و زبان “ما” را چایگزین کنید. با این روش به فرد مقابل نشان می دهید که با او در یک گروه هستید.

 

تماس چشمی ندارند:

 

وقتی در حال صحبت با کسی هستید و او به شما نگاه نمی کند چه حسی پیدا می کنید؟ حس بی توجهی؟ بله درست است. سعی کنید وتی با کسی صحبت می کنید به چشمان او نگاه کنید اما زل نزنید.

 

وسط حرف دیگران می پرند:

 

زن ها به دلیل داشتن هیجان و ترس از اینکه حرف شان را فراموش کنند و مردان برای اثبات برتری خود نسبت به فرد مقابل وسط حرف دیگران می پرند که این اصلا سیگنال مثبتی از سوی شما برای فرد مقابل نیست.

 

زبان بدن شان منفی است:

 

90 درصد مفهوم پیام ارتباطی ارسالی از سوی شما با زبان بدن تان انتقال می یابد. پس مراقب زبان بدن خود باشید چرا که اعمال شما موثر تر از کلنات تان هستند.

 

پیش داوری می کنند:

 

افراد قبل از اینکه کاملا به صحبت های مخاطب خود گوش بدهند دچار پیش داوری و حدس و گمان می شوند. این اشتباه بزرگی است. قبل از شنیدن کامل صحبت فرد مقابل در دام تجزیه و تحلیل کلام وی نیافتید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه