مشکلات روابط زناشویی

تاريخ : 19 شهریور

ادامه ی یک رابطه ی مهم و حساس مانند روابط زناشویی نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد و صرفاً با انتخاب درست همسر، خوشبختی تا آخر عمر در قلب ما احساس نخواهد شد.

مشکلات روابط زناشویی, پورتال خبری فرهنگی گهر
نقش تنفس عمیق در کنترل میل جنسی
میل جنسی یکی از موهبت های الهی و از نعمت های خدادادی برای تنازع بقا است. حتی میل جنسی را یکی از نیروهای درونی و حیاتی بشر می دانند که اگر کنترل و تعدیل شود، یک رکن موفقیت به حساب می آید.

 

ناپلئون هیل، روان شناس مشهور، در کتاب معروف خود بیندیشید و ثروتمند شوید، میل جنسی را یکی از سه ضلع موفقیت می داند. همه ی امیال، مثبت و مفید ند. همه ی امیال، موهبت الهی اند؛ اما به شرط آن که مهارشان کنیم و به کنترلشان در آوریم و از آن ها درست استفاده کنیم. افراط در ارضای میل جنسی و کنترل نکردن آن، هم تعادل عصبی شما را بر هم می زند و هم از بخش عظیمی از نیروهای حیاتی و قوای مغناطیسی شما می کاهد.جالب این که میل جنسی تنفس را تند و سطحی می کند.

 

هر بار که میل جنسی، نه در جهت مثبت و درست، در شما طغیان کرد، یک شیوه ی کنترل، آن است که مکان و وضعیت خود را تغییر دهید و چند نفس عمیق بکشید. ما پیاده روی تند همراه با تنفس های عمیق را در این مواقع به شما توصیه می کنیم.
نکاتی در مورد ادامه ی زندگی زناشویی
ادامه ی یک رابطه ی مهم و حساس مانند روابط زناشویی نیاز به مراقبت و توجه زیادی دارد و صرفاً با انتخاب درست همسر، خوشبختی تا آخر عمر در قلب ما احساس نخواهد شد. کارشناسان مشاوره معتقدند پیش از هر چیز بهتر است در یک محیط آرام، که بد نیست گاهی اوقات خارج از منزل باشد، شروع به گفت و گو و تبادل نظر کنید و نخست باید ماهیت مشکل مشخص شود تا از عقاید یکدیگر آگاه شوید و در نتیجه اهدافی را برای خود تعیین کنید.

 

برای رسیدن به یک توافق دو جانبه، باید از درک طرف مقابل نسبت به موضوع آگاه شوید و این هم میسر نخواهد شد، مگر این که در مورد آن صحبت کنید، نه این که به امید دانستن منظور یکدیگر به عکس العمل های بعضاً نادرست دست بزنید.

 

در گفتگوها از درد، رنج، نگرانی و حتی خشم های خود با رعایت احترام و آرامش صحبت کنید. روند گفت و گو باید به صورتی باشد که طرفین احساس نکنند مورد قضاوت واقع می شوند و پس از گفت و گو از صحبت هایشان علیه خودشان استفاده می شود.

 

در گفت و گو احترام به عقاید یکدیگر و حساسیت نسبت به احساسات طرفین به منظور ایجاد محیطی آزاد برای بیان صادقانه ی عقاید و نظرات الزامی است. برای حل نهایی مشکلات باید هر دو طرف در یافتن راه حل مناسب انگیزه ی کمک به یکدیگر را داشته باشند و مطرح کردن مسایل و مشکلات گذشته و نمک روی زخم طرف مقابل پاشیدن، مشکلی را بر طرف نمی کند.

 

به هر جهت، مطمئن باشید که برای دوام و بقاء یک رابطه مشترک عشق کافی نیست. وقتی یکدیگر را دوست دارید اما نقش یکدیگر را نادیده می گیرید، به مسوولیت ها و تعهدات خود در روابط دو جانبه نمی اندیشید و تصمیمات یک جانبه و بدون مشورت با همسر می گیرید، بدانید که رابطه ی سالم و خوشحال کننده ای نخواهید داشت و در نتیجه احساس رضایت و خوشبختی نخواهید کرد.

 

مشکلات روابط جنسی زناشویی ناشی از زایمان نخست
امروزه علت شکست بیش از نیمی از ازدواج ها عدم رضایت جنسی است. یکی از دوره های زندگی زن ها که با شیوع بالای نارضایتی جنسی همراه است، دوره ی بعد از زایمان می باشد.

 

معمولاً زن ها پس از زایمان با مشکلات روابط جنسی مواجه می شوند که نداشتن آگاهی از آن می تواند نگرانی های فراوانی را برای زن و شوهرش به همراه داشته باشد. در حالی که شناسایی این مشکلات، مشاوره با زوجین و اطمینان آن ها نسبت به رفع این مشکلات به استحکام و دوام بنیان خانواده شان کمک می نماید. از این رو، پژوهشگران مطالعه ی حاضر را با هدف تعیین مشکلات روابط جنسی زناشویی ناشی از زایمان نخست انجام دادند.

نتایج یافته های پژوهش نشان داد که مشکلات روابط جنسی در دوره ی پس از زایمان نسبت به قبل از بارداری بیشتر شده است.
ضعف و قوت جنسی از نظر روایات
اسلام فعالیت جنسی را تنها به عنوان یک غریزه و ابزار برای دفع شهوت نمی داند، بلکه توانایی جنسی را برآیندی از سایر قوا می داند. لذا برای حفظ و تقویت آن دستورات مبسوطی دارد.

 

از طرف دیگر پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه ی معصومین (ع) با این که حاکمین شرع بودند، ولی با مردم چنان رفتار صمیمانه و به دور از تکبری داشتند که مردم به راحتی راجع به همه ی مشکلاتشان از ایشان سوال می کردند و آن ها هم با رویی گشاده پاسخ می گفتند و در راهنمایی مردم به ریزترین مسائل جنسی اشاره می کردند.

 

در این مقاله، سعی کرده ایم مواد غذایی، خوردنی و نوشیدنی هایی که سبب ضعف و قوت جنسی می شود را به اختصار بیان کنیم:

کسانی که به نحوی در بارور کردن و بارور شدن ضعف دارند به دستور پیامبر اکرم (ص) باید تخم مرغ را با گوشت و به دستور امام صادق (ع) تخم مرغ را با روغن زیتون و کمی نمک و به دستور امام کاظم (ع) تخم مرغ را با پیاز میل کنند.

 

طبق دستوری که جبرئیل به رسوال خدا (ص) داده مصرف تمربرنی (نوعی خرمای زرد رنگ) قدرت جنسی را زیاد می کند. کسانی که ضعف دارند، به دستور امام صادق (ع) باید هویج میل کنند تا درمان شوند.

ایشان برای افزایش توان جنسی خوردن هندوانه را تجویز می فرمایند. گاهی اوقات ضعف قدرت جنسی به دلیل سردی (غلبه ی بلغم) است.

 

در این صورت، رسول خدا (ص) خوردن انجیر (خشک یا تازه) را توصیه فرموده اند. پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام صادق (ع) استعمال بوی خوش را موجب افزایش توان جنسی دانسته اند.

 

مصرف سعد (نوعی گیاه) و شیر و عسل نیز همین خاصیت را دارند. امام رضا (ع) برای تقویت بنیه ی جنسی و نیز تقویت دید چشم اثمد (نوعی سرمه) را توصیه می فرمایند. رسول خدا (ص)خضاب کردن (حنا گذاشتن) را عامل اصلاح پوست و تقویت جنسی می دانند.

 

امام کاظم (ع) موی بلند را عاملی برای ضعف جنسی و نوره کشیدن را سبب تقویت آن می دانند. همچنین روزه داشتن قدرت جنسی را کاهش می دهد.

منبع:aftabir.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي