«مرد سّری» مذاکره با ایران کیست؟

خبرگزاری رویترز در گزارشی با اشاره به گفتگوهای محرمانه میان ایران و آمریکا نوشت، انتخاب نیکلاس برنز توسط رئیس جمهوری آمریکا و وزیر خارجه این کشور برای سرپرستی گفتگوهای محرمانه با ایران، انتخابی هوشمندانه بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز با انتشار گزارشی تحلیلی در خصوص این انتخاب و پیرامون ویژگی های نیکلاس برنز، در مورد رویکرد و رویه دیپلماتیک وی با چند دیپلمات گفتگو کرده است. در این گزارش تحلیلی چنین آمده است:

نیکلاس برنز که به زبان های عربی، فرانسه و روسی هم مسلط است، از سیاستمداران و دیپلمات های بسیار موفق آمریکایی است. هنری کیسینجر، سیاستمدار و وزیر امور خارجه پیشین آمریکا، نیکلاس برنز را قاطع، قابل اعتماد، قابل اتکاء، هوشمند، مصمم، و منظم توصیف می کند و می افزاید که به رویکردهای سیاسی و دیپلماتیک برنز اطمینان دارد.

کیسینجر در ادامه گفت و گو در این مورد با خبرگزاری رویترز، می گوید که وی به ندرت ممکن است به قضاوت سیاستگر یا دیپلماتی تا این اندازه اطمینان داشته باشد و اهمیت دهد و کمتر کسی است که دیدگاه های سیاسی اش برای وی (کیسینجر) آن قدر ارزش داشته باشد که حوصله کند به آنها گوش دهد و توجه کند. آشنایان با سیاست ها، رویکرد دیپلماتیک و عملکرد برنز که سابقه سفارت آمریکا در روسیه نیز در میان خدمات اوست، برنز را دیپلمات و مذاکره کننده ای شایسته، توانا و مدبر می خوانند.

منبع:خبرپو

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه