مذاکرات فنی ایران و آژانس شروع شد

تاريخ : 30 اردیبهشت

مذاکرات فنی ایران و آژانس شروع شد

مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در موضوع بسته شدن موضوع EBW و بررسی موارد موردنظر برای مرحله بعدی از امروز به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

مذاکرات فنی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از فردا به مدت یک روز در تهران برگزار می‌شود.

مذاکرات فنی ایران و آژانس شروع شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

بر‌اساس این گزارش، هیات کارشناسی و فنی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ریاست «ترو واریورانتا» معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در امور پادمان‌ها بامداد دیشب وارد تهران می‌شود. در این دور از مذاکرات رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ریاست مذاکرات از سوی ایران را بر عهده دارد.

قرار است در این مورد دو طرف درباره بسته شدن موضوع EBW (نسل جدید چاشنی‌های ایمنی) که از موارد توافق هفت‌گانه ایران و آژانس در بیانیه مشترک تهران در ۲۰ بهمن‌ماه بود، گفت‌وگو کنند. البته طبق زمان‌بندی مدارک مربوط به این امر برای آژانس از سوی ایران ارسال شده است که آنها در خواست بررسی اسناد در این باره را داشتند و به همین دلیل در این مذاکرات این مساله بررسی می‌شود.

همچنین در این دور از مذاکرات مواردی که برای مرحله بعد باید در نظر گرفته شود، مورد گفت‌وگو دو طرف قرار خواهد گرفت. ایران و آژانس در مذاکرات ۱۹ و ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۲ درخصوص ۷ اقدام عملی که توسط ایران تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳ اجرا شود، توافق کردند.

منبع:mehrnews.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي