محفل اماراتی های کاخ سفید

تاريخ : 19 خرداد

گزارشی از معرفی محفل اماراتی‌های کاخ سفید با مأموریت براندازی در ایران

برخلاف تصویری که در حال حاضر در رسانه ها مختلف مطرح می شود، مذاکرات برای حفظ برجام با اروپا خوب پیش نمی رود و شرکت هایی که در ایران پس از برجام سرمایه گذاری کرده بودند در حال ترک ایران هستند و متاسفانه اروپایی ها نابودی برجام را پذیرفته اند. حال از معرفی محفل اماراتی های کاخ سفید در خصوص براندازی ایران برایتان گزارش می کنیم.

گروهی از افراد نزدیک به رئیس‌جمهور آمریکا پس از معرفی خودشان به‌عنوان افرادی متنفذ و باکانال‌های مخفیانه برای دسترسی به کاخ سفید نزد دو شاهزاده شبه‌ جزیره عرب تلاش کرده‌اند سکان هدایت سیاست خارجی آمریکا را در دست بگیرند.

محفل اماراتی های کاخ سفید, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش گروه بین‌الملل این خبرگزاری ، «الیوت برویدی»،  یکی از حامیان مالی ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا بعد از مدت‌ها تلاش برای وصل شدن به دو پادشاه شبه‌جزیره عرب تصور می‌کرد سرانجام به انعقاد قراردادی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار نزدیک شده است.

آنچه باعث این انتظار در «برویدی» ۶۰ ساله می‌شد مدت زمانی بود که صرف خوش‌خدمتی به دو شاهزاده عربستان سعودی و امارات کرده بود؛ او با ادله‌ای که با واسطه به گوش «محمد بن سلمان»، ولیعهد کنونی عربستان و «شیخ محمد بن زاید آل نهیان»، حاکم ابوظبی رسانده بود، سیاست‌های تند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه دو کشور ایران و قطر را حاصل تلاش‌های خودش می‌دانست.

دیدگاه این بازرگان اهل کالیفرنیا البته خالی از واقعیت هم نبود، زیرا او برای رسیدن به هدف خود جهت تغییر مسیر سیاست خارجی آمریکا کارزاری مخفیانه برای اثرگذاری بر تصمیمات کاخ سفید و کنگره راه‌اندازی کرده و مبالغ هنگفتی را هم به سیاستمداران در واشنگتن هدیه داد.

همکار «برویدی» در این پروژه و واسطه او برای ارتباط با دو شاهزاده عربی «جورج نادر» بود: یک تاجر لبنانی-آمریکایی ۵۹ ساله که علی‌رغم داشتن چندین پرونده کودک‌آزاری مشاور حاکم ابوظبی بود. نادر در حال حاضر یکی از سوژه‌هایی است که در پرونده نقش احتمالی دولت‌های خارجی در به قدرت رسیدن ترامپ تحت بازجویی قرار دارد.

نزد شاهزاده‌های شبه جزیره عرب، برویدی و شریک تجاری‌اش، نادر، به سرعت به عنوان افرادی منتفذ و با کانال‌های مخفیانه برای دسترسی به کاخ سفید شناخته شدند که قادر بودند پیام‌های مقام‌های دو کشور را مستقیماً به گوش رئیس‌جمهور آمریکا برسانند.

دسامبر سال ۲۰۱۷ (آذرماه ۱۳۹۶)، چند ماه بعد از بحران روابط دیپلماتیک در حاشیه جنوبی خلیج فارس میان قطر و چند کشور عربی، برویدی منتظر بود برای به ثمر نشستن تلاش‌هایش، پاداشش را دریافت کند. انتظار او عقد قراردادهایی با رقم‌های هنگفت با دولت‌های عربستان سعودی و امارات، در ازای پیش بردن سیاست‌های ضد قطری و ضد ایرانی در بالاترین سطوح دولت آمریکا بود.

ایمیل‌های افشا شده از مکاتبات برویدی و جورج نادر نشان می‌دهند برویدی در این زمان که حدود چهار ماه بعد از سفر ترامپ به ریاض به عنوان اولین سفر خارجی است بابت بهبود جایگاه عربستان سعودی در کاخ سفید فخرفروشی کرده و آن را نتیجه فعالیت‌های خودش دانسته است. این مکاتبات همچنین نشان می‌دهند او در همین زمان مشتاقانه منتظر دریافت اولین قسط ۳۶ میلیون دلاری از قرارداد هنگفتی (به ارزش ۶۰۰ میلیون دلار) بوده که با امارت در زمینه جمع‌آوری اطلاعات منعقد کرده بود.

محفل اماراتی های کاخ سفید, پورتال خبری فرهنگی گهر

جورج نادر طرحی مخفیانه هم برای بی‌ثبات کردن ایران با استفاده از شرکت‌های خصوصی پیگیری می‌کرده. نادر که بعد از سفری به ریاض در بهار سال ۲۰۱۷ و دیدار با مقام‌های نظامی و اطلاعاتی رژیم عربستان معتقد بود جنگ اقتصادی و تحریم تنها راه براندازی نظام ایران است، طرحی برای خرابکاری در رشد اقتصادی ایران آماده کرده بود که بر جلوگیری از سرمایه‌گذاری شرکت‌های غربی و هدایت عملیات‌هایی برای «ایجاد بی‌اعتمادی در میان مقام‌های ایرانی» استوار بود. روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده او هزینه اجرای این طرح را برای مقام‌های آمریکایی، اماراتی و سعودی ۳۰۰ میلیون دلار برآورد کرده.  یک فرد آگاه به فعالیت‌های نادر گفته او همچنین در تلاش بوده کوشنر را مجاب کند در دیدارش با محمد بن سلمان در ریاض از او برای طرحش تأیید بگیرد.

هنوز مشخص نیست که آیا نادر برای این پروژه‌ پولی هم از عربستان یا امارات گرفته‌ یا نه، اما دولت ترامپ بعد از چندین موضع‌گیری تند علیه برجام روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه آمریکا را از برجام خارج کرد و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌ها امضا کرد. دولت آمریکا از آن زمان، هر چند روز یکبار چندین دور تحریم جدید هم علیه ایران اعمال کرده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي