محسن رضایی: رییس جمهور شوم سربازی را حذف می کنم!

عرش: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکشنبه سیاه(حاشیه های استیضاح وزیر کار) باعث آبرو ریزی بود و به حیثیت نظام لطمه زد.
محسن رضایی در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی در پاسخ به پرسشی در مورد استیضاح وزیر کار افزود: استیضاح وزیری که تنها چهار ماه به پایان دولتش مانده امری شتابزده از سوی مجلس شورای اسلامی بود و کار رییس جمهور نیز اشتباهی نابخشودنی بود.
وی اضافه کرد: اگر اخلاق وارد سیاست می شد، قطعا دولتمردان چنین رفتارهایی نمی کردند.
وی ادامه داد: در شرایط کنونی که با مشکلات بسیاری از جمله تحریم ها مواجهیم، نباید خودزنی کنیم بلکه با محوریت رهبری باید دور هم جمع شده و برای ۱۰ سال به ملت فرصت نفس کشیدن بدهیم.
وی در زمینه نامزدیش در انتخابات بیان کرد: اینبار جدی هستم و اگر بطور جدی ورود نکنم خیانت به کشور است و تیمی که برای همکاری در نظر دارم متناسب با سیاست عبور از شرایط فعلی یعنی مقابله با شرایط بد اقتصادی است و در این راه از همه جناح ها و افراد استفاده خواهم کرد.
وی در خصوص احتمال کناره گیری اش از نامزدی در آستانه انتخابات نیز گفت: طی روزهای آینده نامزدی خود را اعلام کرده و به نفع هیچکس کنار نخواهم کشید، چرا که همه دوستان به اندازه کافی فرصت حضور در صحنه را داشتند و فکر نمی کنم افرادی که پیش از این مسوولیت داشته و عملکرد آنها را دیده ایم، برنامه جدیدی داشته باشند.
رضایی همچنین به دانشجویان گفت: در صورت پیروزی در انتخابات سربازی اجباری را تبدیل به سربازی حرفه ای کرده و تسهیلات ویژه ای برای دانشجویان در نظر خواهم گرفت.
وی در ادامه در پاسخ به پرسشی در مورد موضع گیری اش در انتخابات ۸۸ اظهار کرد: بعد از انتخابات ۸۸ بنده و هوادارنم اعتقاد به بروز تخلفاتی داشتیم که بصورت قانونی و از طریق شکایت به شورای نگهبان پیگیری کردم، چون اعتقاد داشتم در خیابان چیزی عوض نمی شود و شورای نگهبان به موضوع رسیدگی و صحت انتخابات را تایید کرد و من نیز تمکین کردم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: در نامه ام به رهبری بدنبال تبرئه فتنه نبودم بلکه خواستار وحدت و جذب نیروهای معترض شدم اما افراد تحلیل های خود را ارایه دادند.

 

مذاکره با ۱+۵ را جدی بگیریم 
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به پرسشی در مورد مذاکره با آمریکا گفت: ابتکار مذاکره با آمریکا در اختیار مقام معظم رهبری است ولی کار دیپلماسی را رییس جمهور پیش می برد و براین اساس معتقدم می توانیم این مساله را حل کرده و از این دیوار (آمریکا) پرش کنیم.
وی افزود: من ترجیح می دهم مذاکرات با گروه ۱+۵ را جدی بگیریم چرا که این ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در مورد تحریم ها نباید شعار داد، هرچند ملت تحمل می کند ولی واقعا سنگین است و ما برای رفع آن باید دیپلماسی فعال، ماهرانه و جدی تری را دنبال کرده و تیم های قوی تری را بکار بگیریم.
وی ادامه داد: اگر نتوانستیم پس از این همه مذاکره گشایش سیاسی ایجاد کنیم به دلیل اشغال صندلی ها توسط افراد غیرمتخصص و ناوارد است.
رضایی در ادامه در پاسخ به پرسشی در زمینه وضعیت کنونی اقتصاد اظهار کرد: پیش از هر چیز باید هر کس در جای خود باشد که این ۵۰ درصد کار است و ۵۰ درصد دیگر در گرو حرکت با برنامه ریزی و استفاده از نظر کارشناسان و اقتصاد دانان است.
وی تشریح کرد: طی ۱۰۰ سال گذشته مدل توسعه کشور براساس فعالیت های عمرانی مهندسی بوده ولی براساس علم اقتصاد که رابطه بین پروژه ها و زندگی مردم را تبیین می کند ممکن است در کشوری صدها سد ساخته ولی مشکل اقتصاد حل نشود.
وی افزود: علم اقتصاد در تمام دنیا یکسان بوده و تنها الگوی توسعه کشورها متفاوت است و از این رو بدون ارتباط اقتصاد و عمران به جایی نمی رسیم.
وی ادامه داد: بدون تحول اجتماعی نمی توانیم پیشرفت داشته باشیم و لازمه این پیشرفت نیز آزادی های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است.
وی اضافه کرد: تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی بطور همزمان اعمال و با آینده ایران عجین شده و از طرف دیگر نسل سوم و چهارم که باید طی ۱۰ سال آینده آماده در دست گرفتن کشور باشند، چنین آمادگی ندارند.

 

فدرالیسم اقتصادی هم اکنون بهترین روش نجات اقتصاد است 
به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از دانشجویان طرح های اقتصادی محسن رضایی را در چارچوب فدرالیسم اقتصادی ارزیابی و ابراز نگرانی کرد که چنین طرحی منجر به فدرالیسم سیاسی نیز بشود که رضایی در پاسخ گفت: در شرایط کنونی فدرالیسم اقتصادی بهترین راه نجات کشور است.
وی افزود: نمی توان بر این اساس که احتمالی در فدرال اقتصادی مطرح است، کلیت طرح را کنار گذاشت چرا که هر طرحی مزایای مثبت و منفی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: فدرالیسم اقتصادی به معنی شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و ژئوپلتیک و نیروی کار هر منطقه و استفاده از این مزایا در جهت افزایش تولید، درآمدزایی، اشتغال در کنار کنترل تورم و کاهش مهاجرت است.
وی تشریح کرد: زمان رضاشاه هم فدرالیسم وجود داشت اما وی استان ها را از سیستم خودگردانی سلب کرد در حالی که برای پیشرفت اقتصادی به این طرح نیاز داریم و هیچ نظام پیشرفته ای در دنیا بدون اجرای فدرالیسم اقتصادی به پیشرفت نرسید
رضایی در پاسخ به پرسشی در زمینه ادامه یا قطع یارانه ها بیان کرد: یارانه ها باید ادامه یابد اما نه بصورت فعلی؛ مرحله اول را نمی شود دست زد چرا که خود باعث بحران می شود ولی ادامه و اجرای مرحله دوم نیز خطرناک می باشد، چون تورمی است.
وی همچنین گفت: در مرحله دوم باید پول بصورت درآمدی به حساب افراد رفته و از آنجا به سمت تولید و اشتغال هدایت شود تا موجب تورم ایجاد نکند.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه