محبوبیت این زن در ایران / عکس

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 20 اسفند

شبکه تلویزیونی TRT ترکیه پرداختن رسانه های ایرانی به سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به این کشور را نشانگر افزایش محبوبیت وی دانست.

سفر “کاترین اشتون” مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران مورد توجه رسانه های منطقه و جهان قرار گرفته است. در همین راستا شبکه تلویزیونی TRT ترکیه طی گزارشی مفصل به برنامه های اشتون در سفر دو روزه اش به ایران پرداخته و در کنار آن به تحلیل دستاوردهای این سفر پرداخته است.

مقامات و صاحبنظران ایرانی نسبت به اشتون دید مثبتی دارند و حصول توافق در ژنو را مدیون تلاشهای و موضع مثبت او می دانند. TRT از قول رسانه های ایران نیز نوشت: اشتون در مذاکرات هسته‌ای مثل مادری دلسوز که سعی دارد میان فرزندانش میان‌داری کند، عمل کرده است. آنها همچنین بر این باور هستند که حضور و تلاش اشتون در مذاکرات مانع از شکست کامل گفت‌وگوهای هسته‌ای به ویژه در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ بوده است.

محبوبیت این زن در ایران / عکس, پورتال خبری فرهنگی گهر

بر این اساس محبوبیت اشتون در رسانه های ایرانی به حدی افزایش پیدا کرده است که آنها حتی از طرز لباس پوشیدن وی نیز بسیار تعریف و تمجید می کنند و آن را بعنوان نشانه ای از حسن نیت وی ارزیابی می کنند. این رسانه ترکیه ای تاکید کرد: در حالت کلی ایران معتقد است سفر این مقام ارشد اتحادیه اروپا به ایران در ادامه رفت‌وآمد‌های سیاسی و دیپلماتیک که در ماه‌های گذشته و نیز بعد از توافق ژنو گسترش یافته است از اهمیت بالایی برای دستگاه دیپلماسی ایران برخوردار است.

TRT با اشاره به این که فرصتی چند تا پایان دوران مسئولیت اشتون به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا باقی نمانده اینگونه نتیجه گیری کرده است: علاوه بر موضوع هسته‌ای ایران که در هشت ماه گذشته به طور جدی و با نتایج مشخص دنبال شده است، بحران اوکراین نیز روزهای سختی را پیش روی اتحادیه اروپا قرار داده است. در حالت کلی می توان گفت که نقش اشتون در موفقیت تفاهم اولیه بین ایران و کشورهای ۱+۵ انکارناپذیر است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسن روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رییس مجلس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیز علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت و سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت و گو کرد.

گفتنی است اشتون پس از این دیدارها در کنفرانس مشترک خبری با وزیر خارجه ایران بر اهمیت توافق هسته ای ژنو تاکید کرد و گفت که چالش های زیادی بر سر راه رسیدن به توافق جامع وجود دارد اما با ادامه همکاری ها امید می رود دو طرف به توافق نهایی دست یابند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي