ماشین حساب گوگل راه اندازی شد

تا پیش از امروز اگر شما عبارت ۷*۱۵ را در گوگل تایپ می کردید اولین نتیجه جست و جویی که در صفحه ظاهر می شد، عدد ۱۰۵ بود. حالا گوگل یک قدم فراتر رفته است و پاسخ را روی یک ماشین حساب مجازی به شما نشان می دهد.

ماشین حساب گوگل راه اندازی شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

 از امروز به بعد اگر چنین عباراتی را تایپ کنید در راس نتایج جست و جوی شما ، ماشین حسابی آبی رنگ پدیدار خواهد شد که ۳۴ دکمه شامل توابع استاندارد مثلثاتی، و دکمه هایی برای اعداد خاص مثل عدد پی دارد.
اما قسمت جالب ماجرا اینکه، ماشین حساب گوگل روی گوشی های تلفن همراه هم کار می کند. در حال حاضر این قابلیت جدید روی Safari و کروم در iOS و البته روی اندرویید  به خوبی جواب پس داده است. با این حال اگر گوشی خود را به صورت عمودی نگه دارید برخی از عملکردها قابل مشاهده نیست، گوگل در واقع از ماشین حساب استاندارد iOS این ترفند را یاد گرفته است. به هر حال برای استفاده کامل از تمامی عملکردهای این ماشین حساب باید گوشی خود را به صورت افقی در دست بگیرید.
دکمه های این ماشین حساب روی کامپیوتر های رومیزی کمی بیش از حد معمول بزرگ و بد قواره به نظر می رسند، اما در صفحه نمایش  گوشی ها سایزشان کاملا طبیعی است. علاوه بر این می توانید محاسبات خود را از طریق جست و جوی صوتی هم  انجام دهید . اینترفیس صوتی این ماشین حساب حتی عباراتی مثل کسینوس ۶۰ درجه را هم به راحتی تشخیص می دهد.
این اولین باری نیست که گوگل ماشین حساب تعاملی را در ابزار جست و جوی خود تجربه می کند. سال گذشته گوگل در یکی از Doodle های خود، به ماسبت  شصتمین سالگرد اولین کتاب استانیسلاو لم رباتی را طراحی کرده بود که در قفسه سینه اش ماشین حساب قرار داشت. البته عملکردهای آن بسیار محدود  و نتایجش هم چندان قابل اعتماد نبود.
شاید اضافه شدن این ماشین حساب ، تغییر جزئی برای ابزار جست و جوی گوگل به حساب بیاید اما به هر حال برای عده ای که همیشه با ریاضی مشکل دارند جالب است.
شما چه فکر می کنید؟
گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گهر
منبع: خبرآنلاین
ماندانا سجادی
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي