«لکسوس گیت» پرده جدید فساد در فوتبال ایران

تاريخ : 9 بهمن

شاید باورتان نشود، ولی قطار فوتبال ایران چنان از ریل بیرون رفته که شاید‌ مخالفت یک بازیکن در قرض دادن اموال شخصی‌اش به یک دلال در آینده ورزشی‌اش تأثیرگذار باشد و بازیک نامداری چون نکونام، تنها به دلیل کنار نیامدن با این افراد در آستانه جام‌جهانی، مجبور به تبعید به لیگی چون کویت شوند.

«لکسوس گیت» پرده جدید فساد در فوتبال ایران, پورتال خبری فرهنگی گهر

«لکسوس گیت» پرده جدید  فساد در فوتبال ایرانعصر دیروز، کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران، که در میانه‌های فصل با دلخوری از استقلال رفت، سخنانی گفته که پرده‌های جدیدی از فساد در فوتبال ایران را به نمایش درآورده تا چهره شبح ترسناک فساد در فوتبال ایران روز به روز واقعی‌تر شود.

به گزارش «تابناک»، هنگامی که جواد نکونام با دلخوری استقلال را در کورس قهرمانی تنها گذاشت، مسئولان تیم آبی‌پوش پایتخت، کارلوس کی‌روش را مسئول این جدایی دانستند و او را در رفتن ستاره‌های ملی‌پوش استقلال مؤثر دانستند، چه اینکه استقلال در جام باشگاه‌های آسیا حضور داشت و همین ‌باعث می‌شد تا کی‌روش نتواند همه بازیکنانش را از فروردین ماه‌ ‌داشته باشد.

هرچند پس از بازگشت مربی پرتغالی تیم ملی به ایران، وی از فرستادن کاپیتان تیمش به لیگ کویت ‌ناراحت شده، ‌این روز‌ها با حرف‌های نکونام، از نیمه دیگر داستان رفتن نکونام و حاشیه‌های تکان‌دهنده‌‌ از واقعیت غمبار فوتبال ایران پرده‌برداری شد.

اما باید برای واکاوی ماجرا ‌به چند ماه پیش برگردیم؛ آن هم هنگامی که در آغاز ‌فصل جدید، بحث رفتن نکونام از استقلال مطرح بود و چون مشتری وی تیمی از لیگ امارات بود با دخالت کفاشیان و نظر فتح‌الله‌زاده، نکونام در استقلال ماند. علت رفتن نکونام از استقلال در آن مقطع، اختلافات شدید کاپیتان تیم ملی با یکی از نزدیکان سرمربی این تیم بود که در نقل و انتقال بازیکنان نقش داشت و البته به علت محبوبیتی که نزد سرمربی استقلال داشت، برای بازیکنان شاخ و شانه می‌کشید که ترکیب استقلال را وی مشخص می‌کند.

و همین درگیری‌ها منجر به کشیده شدن ماجرا به هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال شد و در مرداد ماه امسال، درگیری لفظی میان قلعه‌نویی و علیپور رخ داد.

وقتی علیپور از منشوری بودن م. ع از نزدیکان امیر قلعه‌نویی سخن گفت، سرمربی استقلال با لحن شدیدی از دبیر رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال شکایت کرد که «تا زمانی که این افراد عسل و کت و شلوار به آقایان می‌دادند، منشوری نبودند، ولی از وقتی که این کار را نکردند، منشوری شدند‌».

سخنان قلعه‌نویی البته با واکنش شدید علیپور همراه بود که سرمربی استقلال را تهدید کرد که «اگر حرف بزنم، آقایان را سیل می‌برد».

البته آن حرف‌ها زده نشد و آقایان را هم سیل نبرد تا اینکه پس از یک نیم فصل اختلاف و ‌نیز جدایی نکونام از استقلال، کاپیتان تیم ملی تهدید کرد که اگر مسئولان آبی‌پوش‌ به مصاحبه‌های خود علیه وی ادامه دهند، مجبور است ماجرای ایمان موسوی و سربازی رفتن بازیکنان استقلال را افشا کند.

اما ماجرای این موسوی چیست؟ بازیکن جوان و با استعدادی که روزگاری مورد توجه تیم نفت بود، به کمک ارتباطات آقای م. ع به استقلال نزدیک می‌شود و حتی به واسطه این انتقال، مبلغی نزدیک به شصت میلیون تومان به این فرد می‌پردازد. تا این جای کار همه چیز خوب و بر وفق مراد است و ارتباط موسوی و دلالش خوب و خوش است. اما این ارتباط وقتی میان این دو شکرآب می‌شود که ماجرای لکسوس گیت رخ می‌دهد.

«لکسوس گیت» پرده جدید  فساد در فوتبال ایران

پیش از سفر استقلال به کشور قطر، این فرد ‌که از اطرافیان کادر فنی استقلال است و این روز‌ها‌ در تمرینات این تیم حضور دارد، ‌برای حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از موسوی می‌خواهد تا در مدتی که استقلال در قطر است، اتومبیل لکسوس این بازیکن را قرض بگیرد. موسوی با این درخواست ‌مخالفت می‌کند و خلاصه پاسخ منفی مهاجم استقلال، ناراحتی آن فرد را در پی دارد تا جایی که او تهدید می‌کند موسوی دیگر در ترکیب اصلی قرار نخواهد گرفت؛ اتفاقی که چند روز بعد و پس از بازگشت استقلال از قطر و در مسابقات بعدی عملی شد!

پیشنهاد همکاری اقتصادی این فرد با ایمان موسوی نیز دیگر مسأله‌ای بود که باعث افزایش شکاف سرمربی با مهاجم این تیم شد. این فرد که هنوز دلایل میزان بالای نفوذش در تصمیمات امیر قلعه نویی مشخص نیست، تنها یک بار سود فعالیت مشترک اقتصادی‌اش با موسوی را به این بازیکن می‌دهد و پس از آن از دادن سودهای دیگر‌ خودداری می‌کند و اینها همه باعث می‌شود تا موسوی این مشکلات را با جواد نکونام در میان بگذارد و حتی کار به شکایت به نهادهای امنیتی هم کشیده می‌شود، به ویژه اینکه صابون تخلفات این فرد به تن جواد نکونام هم خورده بود، ولی آنچه در پایان رخ می‌دهد، جدایی ایمان موسوی و جواد نکونام از استقلال است.

شاید باورتان نشود، ولی قطار فوتبال ایران چنان از ریل بیرون رفته که شاید‌ مخالفت یک بازیکن در قرض دادن اموال شخصی‌اش به یک دلال در آینده ورزشی‌اش تأثیرگذار باشد و بازیکن نامداری چون نکونام، تنها به دلیل کنار نیامدن با این افراد در آستانه جام‌جهانی، مجبور به تبعید به لیگی چون کویت شود.

منبع: دابی

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي