لنز‌های هوشمند بی سیم QX سونی

بالاخره پس از رونمایی از لنزهای هوشمند بی سیم QX سونی، شایعاتی که بعید می‌رسیدند درست باشند رنگ و بوی حقیقت به خود گرفتند. این ابزار (به غیر از نمایاب) مجهز به تمام قطعات و امکانات دوربین‌های کامپکت سونی نظیر لنزهای با قابلیت بزرگنمایی، سنسور تصویر و همینطور یک پردازنده، یک باطری، میکروفون استریو و حتی یک درگاه کارت حافظه‌ی اختصاصی می‌باشد.

لنز‌های هوشمند بی سیم QX سونی

با استفاده از ارتباط Wi-Fi امکان کنترل لنز توسط تلفن‌همراه و همچنین امکان اشتراک گذاری عکس‌ها در فضای خارج وجود خواهد داشت. این محصول در اواخر سپتامبر با قیمت 499 دلار در دسترس خواهد بود. صرفنظر از قیمت QX100 به نظر می‌رسد که این محصول نسخه‌ای بدون LCD از دوربین محبوب RX100M2 می‌باشد. RX100M2 با کاملترین تجهیزات بهایی حدود 750 دلار دارد. QX100 و RX100M2 هر دو از سنسوری 20 مگاپیکسلی، اپتیک‌های Carl Zeis، سیستم پردازش تصویر BIONZ و سنسوری 1 اینچی بهره می‌برند. بدین ترتیب با قیمتی بسیار کمتر می‌توانید یک دوربین RX100M2 را به‌ امکانات تلفن همراه خود اضافه کنید!

 

سونی برای علاقه‌مندان با بودجه پایین، نمونه‌ی ارزان قیمت‌تری تحت عنوان QX10 را هم با قیمتی 100 دلار در نظر گرفته که البته این محصول هم‌زمان با همتای گران‌قیمت تر خود عرضه نخواهد شد. QX10 در مقایسه با QX100 قدرت زوم بیشتری دارد (10× در برابر 3.6×) اما به واسطه‌ی وجود سنسور کوچکتر 1/2.3 اینچی و و لنزهایی با کیفیت پایین‌تر نسبت به QX100، این عمل منجر به کاهش کیفیت تصویر خواهد شد. همچنین مدل ارزانتر «شاخص حساسیت نورسنجی» کمتری نسبت به QX100 خواهد داشت (ISO 3200 در مقابل ISO 6400).

لنز‌های هوشمند بی سیم QX سونی

هر دو لنز بی سیم سونی با استفاده از NFC قابلیت جفت شدن با تلفن‌های همراه را دارند و همچنین امکان انتقال فایل به وسیله‌ی نرم افزار Playmemories سونی از طریق Wi-Fi را فراهم می‌کنند. لنزهای هوشمند QX با دستگاهای iOS و اندرویدی سازگارند، از کارت‌های حافظه Memory Stick و microSD پشتیبانی می‌کنند و البته سفارش گیره‌ای مخصوص به منظور اتصال راحت آنها به تلفن همراه نیز امکان‌پذیر خوهد بود.

مقایسه‌ی سنسور دوربین:

لنز‌های هوشمند بی سیم QX سونی

اگر چه این لنزها از پلاستیک معمولی ساخته شده‌اند، اما با دوام و خوش‌ساخت به نظر می‌رسند. همچنین آنها به سیستم رهاسازی شاتر و کنترل زوم مستقل مجهز هستند و بدین ترتیب هنگامی که به تلفن همراه هم متصل نباشند، قابلیت انجام عملیات عکس‌برداری را خواهند داشت. باید اقرار کرد که شاید در وهله‌ی اول متصل کردن این لنزها به عنوان وسایل جانبی تلفن همراه، تجربه‌ای نا متعارف و نه چندان جذاب به نظر برسد. اما اگر به دید یک دوربین کامپکت قدرتمند که اندکی به تلفن همراهمان نیاز خواهد داشت به آن بنگریم به این نتیجه خواهیم رسید که سونی و طرفدارانش با ارائه‌ی این محصول متفاوت به تعامل برد-برد رسیده‌اند. اولین تجربه‌ی خبرنگاران با QX100 دلچسب بوده، البته با وجود عکس‌برداری متعارف، در برخی موارد با کندی‌های پردازنده و انتقال داده‌ها مواجه شدیم. صرفنظر از ایرادات جزئی و کمی سردرگمی که هنگام تکان دادن دوربین به چشم می‌خورد، ایراد قابل توجه دیگری نمی‌توان به این محصول جدید و منحصر به فرد وارد کرد.

 

 منبع:zoomit.ir
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه