لغو ویزا برای زائران اربعین صحت دارد؟

دسته بندي : عمومی,⭐ اخبار
تاريخ : 7 آذر

هر روز خبرهایی از بوی شایعه می رسد که در مرز برای ورود به عراق لغو ویزا شده ولی متاسفانه اینگونه نیست و خیلی از عاشقان کربلا لب مرز متوقف می شوند!

خبرگزاری تسنیم: حسن قشقاوی معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه اظهار داشت: به‌ هیچ‌ عنوان امکان صدور ویزا در گذرگاه‌های مرزی صادر نمی‌شود به جهت اینکه امکانات صدور ویزا در شلمچه وجود ندارد.

وی افزود: صدور و برداشته شدن ویزا بر عهده دولت عراق بوده و از اختیارات جمهوری اسلامی ایران خارج است بر همین اساس دولت عراق تاکنون تنها بر پذیرش زائران دارای ویزا تأکید می‌کند.

معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه، گفت: کسی که بدون ویزا وارد عراق شود به معنای نقض قوانین کشور عراق است، عنوان این جرم تردد غیرمجاز بوده که ۶ سال حبس در پی دارد.

وی با تأکید بر اینکه زائران عزیز بدون ویزا به گذرگاه‌های مرزی مراجعه نکنند، بیان کرد: شایعه برداشته شدن ویزا در ساعات آخر خروج زائران کذب است و تحت هیچ شرایطی ویزا برداشته نمی‌شود.

قشقاوی اظهار داشت: اینکه مردم یک کشور همه برای برگزاری همایش بزرگ مذهبی همت کرده و امکانات تغذیه، اسکان و درمان زائران را فراهم کنند در جهان بی‌سابقه و بی‌نظیر است.

وی عنوان کرد: نظر ما بر این است که توریست و گردشگرهای خارجی از نزدیک این اتفاق بزرگ را ببینند و متوجه شوند در این دنیای مادی، عاشقان حسینی با چه عظمت و مهربانی به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون کنسولی و مجلس وزارت امور خارجه، افزود: متأسفانه این حادثه بزرگ تنها در جهان اسلام مطرح و رسانه‌ای شده در حالی‌که باید این حادثه مهم را به دیگر ملت‌ها با زبان‌های خارجی معرفی کنیم.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي