كلاهبرداري از 7500 نفر در اينترنت

سرهنگ كاكوان از دستگيري كلاهبردار اينترنتي كه با تبليغات گسترده در يك شبكه مجازي با اين عنوان كه با استفاده از رمز اينترنتي و پرداخت 2000 تومان «شارژكارت همراه خود را دوبرابر كنيد» از 7500 كاربر اينترنتي كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.
 به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدمهدي كاكوان، رئيس پليس فتاي استان البرز با اعلام اين خبر گفت: در پي شكايت فردي در دادسراي كرج مبني ير اين كه پس از مواجهه با تبليغات يك شبكه اينترنتي با اين عنوان كه «شارژ خود را دو برابر كنيد» با وارد كردن رمزي كه اين شبكه در اختيار وي گذاشته بود، در دام كلاهبردار اينترنتي گرفتار شده است، پيگيري موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: در تحقيق از اين كاربر اينترنتي مشخص شد وي پس از وارد كردن رمز اعلام شده نه‌تنها شارژ كارت تلفن همراهش دو برابر نشده، بلكه اين شبكه اينترنتي با عمليات پيچيده وجه واريزي را به حساب ديگر و شارژكارت تلفن همراه وي را نيز به شماره ديگر منتقل كرده است.
سرهنگ كاكوان ادامه داد: با اظهارات شاكي، كارشناسان پليس فتا وارد عمل شده و پس از استعلام از شماره خط مورد نظر، صاحب خط تلفن را شناسايي كردند اما اين فرد در تحقيقات ادعا كرد خط مورد نظر مدتي است مفقود شده و اطلاعي از آن ندارد.
وي تصريح كرد: در ادامه تحقيقات، ماموران با اقدامات اطلاعاتي و پيگيري كارت‌شارژ‌هاي انتقالي دريافتند متهم شارژ‌ها را به قيمت پايين‌تري به افراد ناشناس فروخته است و در بررسي‌هاي بيشتر باتوجه به چند مورد انتقال شارژ به يك خط همراه بلافاصله مالك خط شناسايي شد و در تحقيقات اعتراف كرد شارژهاي انتقالي را از يكي از دوستانش به نام «احمد» دريافت و پول شارژ را نيز ارزان‌تر از قيمت واقعي به وي پرداخت كرده است.
رئيس پليس فتاي استان البرز افزود: ماموران در ادامه تحقيقات، نشاني و مشخصات متهم را شناسايي و وي را در اقدامي غافلگيرانه دستگير و به پليس فتا منتقل كردند.
متهم در بازجويي به جرم خود اعتراف و درباره شگرد كلاهبرداري از كاربران اينترنتي عنوان كرد، پس از ارسال شماره شارژ‌ها توسط كاربران، شارژ‌ها را به دوستان و آشنايان انتقال مي‌داده است.
در تحقيقات تكميلي از متهم مشخص شد وي به مدت شش ماه در اين زمينه فعاليت داشته و تا كنون از اين طريق حدود 150 ميليون ريال از كاربران اينترنتي اخاذي كرده است. اين در حالي است كه به طور ميانگين چنانچه هر مالباخته مبلغ 20 هزار ريال شارژ به خط ايرانسل متهم انتقال داده باشد، از حدود 7500 نفر در سطح كشور اخاذي شده است.
متهم دستگير شده پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
گردآوری: گروه خبر گهر
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه