اگر قصد فروش گوشی تان را دارید بخوانید

تاريخ : 12 اسفند

در این مطلب نکاتی برای آن دسته از کسانی که قصد فروش گوشی شان دارند ارائه می دهیم.

اگر قصد فروش گوشی تان را دارید بخوانید, پورتال خبری فرهنگی گهر

آیا شما هم قصد فروش گوشی هوشمند یا تبلت خود را دارید؟ اکثر کاربران زمانی که قصد خرید یک گوشی جدید دارند، اقدام به فروش گوشی قدیمی خود می کنند. اما خیلی از افراد بدون توجه به نکات امنیتی و اقداماتی که باید قبل از فروش انجام دهند، اقدام به تعویض گوشی خود می کنند و فقط به یک Reset Factory ساده بسنده می کنند و از این مطلب خبر ندارند که می شود تمام اطاعات یک گوشی اندروید را بعد از Reset Factory باز یابی کرد.

بهتر است وارد Recovery گوشی شوید و تمام اطلاعات داخل آن را Wipe کنید. به شما پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به فروش گوشی خود حتما به ادامه گزارش توجه نمایید.
سیم کارت خود را خارج کنید

اولین اقدامی که باید انجام دهید، خارج کردن سیم کارت از گوشی قدیمی خود است. حتی اگر یک سیم کارت جدید می خواهید بخرید، به هیچ وجه سیم کارت قبلی خود را داخل گوشی نگذارید بماند. اطلاعات زیادی از قبیل پیامک ها و بعضی از شماره های تماس در آن ذخیره  شده است که میتواند منجر به عمومی شدن اطلاعات شخصی شما شود.
کارت حافظه را فراموش نکنید

اگر برای گوشی خود کارت حافظه خریداری کرده اید و از آن استفاده می کنید، قبل از فروش و واگذاری گوشی خود به دیگران، حتما آن را خارج کنید. بهتر است هر آن چه که در گوشی خود ذخیره کرده اید را به کارت حافظه خود منتقل کنید و سپس آن را از گوشی خارج کنید. جای این کارت معمولا در اطراف گوشی، کنار و یا در زیر باتری گوشی است. در نظر داشته باشید کارت حافظه شگوی شما همانند بانکی است که تمام اطلاعات شما، در آن ذخیره می شود. پس در نگهداری از آن کوشا باشید.
اطلاعات خود را پاک کنید

قدم بعدی که باید قبل از فروش گوشی و بعد از انتقال اطلاعات به کارت حافظه انجام شود، نابودی اطلاعات ذخیره شده بر روی گوشی است. برای اینکار دو راه ساده وجود دارد. اول اینکه وارد تنظیمات گوشی شوید و به منوی Backup/Restore مراجعه کنید. و گزینه حذف تمام اطلاعات یا Erase Everything را انتخاب کنید. همچنین می توانید وارد Recovery گوشی خود شوید و گوشی خود را Reset Factory کنید. ورود به Recovery گوشی های مختلف، راه های مخصوص به خود را دارد. کافیست نحوه Reset Factory مدل گوشی خود را در گوگل جستجو نمایید. پیشنهاد می کنیم قبل از انجام اینکار، اطلاعات زیر را به صورت دستی از بین ببرید:

*اطلاعات حساب کاربری گوگل
*تنظیمات اطلاعات و برنامه ها
*برنامه های نصب شده
*آهنگ ها
*عکس ها
*دیگر اطلاعات کاربری
*حساب های کاربری شبکه های مجازی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و… )

پاک سازی کنید

زمانی که اطلاعات گوشی خود را از بین بردید، باید کمی هم به ظاهر گوشی خود رسیدگی نمایید. سعی کنید خش ها، آلودگی ها و تمام مواردی که ظاهر نا خوشایندی به گوشی می دهند را از بین ببرید. اگر واقعا می خواهید خریدار را تحت تاثیر قرار دهید، بهتر است یک محافظ صفحه جدید ونو خریداری کنید و  در صورت امکان، قاب و باتری گوشی خود را عوض کنید. این کار تاثیر زیادی در نو نشان دادن گوشی شما می گذارد.
بسته بندی کنید

اگر کمی در نگهداری جعبه گوشی خود دقت کنید، در موقع فروش با خیلی از مشکلات رو به رو نمی شوید. سعی کنید جعبه گوشی را سالم نگهداری کنید. گوشی های هوشمند با تجهیزاتی در داخل جعبه به فروش می رسند. تجهزیاتی مانند هندز فری، سیم شارژر اصلی و گاهی قاب اضافی و شاید امکانات دیگر. آن ها را به سلامت نگهداری کنید و در زمان فروش در بسته بندی مناسب کنار هم قرار دهید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي