قرص ویتامین ای برای چیست؟

اگر شما هم سوال دارید که قرص ویتامین ای برای چیست ؟ قرص ویتامین E یک آنتی اکسیدان قدرتمند است. و برای زیبایی پوست بسیار مناسب می باشد.با فواید مهم ویتامین E در مطلب زیر بیشتر آشنا شوید.

قرص ویتامین ای برای چیست؟

ویتامین e

اگر به شما بگویم ویتامینی وجود دارد که نقش آنتی اکسیدان را بازی می کند، از آسیب های رادیکال آزاد به چربی های خاص بدن که برای سلامت شما حیاتی است جلوگیری می کند و به طور طبیعی باعث کند شدن پیری می شود باورتان می شود در مورد ویتامین E صحبت می کنم؟

سایر مزایای ویتامین E شامل نقش آن به عنوان ویتامین محلول در چربی است که برای عملکرد مناسب بسیاری از اندام ها، فعالیت های آنزیمی و فرآیندهای عصبی مورد نیاز است.

مزایای مصرف بیشتر غذاهای غنی از ویتامین E میتواند شامل درمان و پیشگیری از بیماریهای قلبی و عروق خونی مانند درد قفسه سینه، فشار خون بالاو شریانهای مسدود شده یا سخت باشد. ویتامین E تنها در غذاهای گیاهی، از جمله روغن های خاص، آجیل، غلات، میوه ها و گندم یافت می شود. همچنین به عنوان مکمل در دسترس است.

ویتامین ای  و تعادل کلسترول

– کلسترول یک ماده طبیعی است که توسط کبد تولید می شود و برای عملکرد مناسب سلول ها، اعصاب و هورمون ها مورد نیاز است. وقتی سطح کلسترول در حالت طبیعی است، عملکرد این اجزا متعادل، طبیعی و سالم است. هنگامی که کلسترول اکسید می شود خطرناک است. مطالعات نشان داده اند برخی از ایزومرهای ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان محافظتی که اکسیداسیون کلسترول را بر عهده دارند، می باشد. به همین دلیل از آسیب رادیکال های آزاد که منجر به اکسیداسیون کلسترول می شود، جلوگیری می شود.

– ایزومرهای توکوترینول ویتامین E سه پیوند دوگانه دارند که به دلیل توانایی آنها در کاهش فعالیت آنزیمی که تولید / سنتز کلسترول را کنترل می کند اثر مثبت بر سلامت قلبی عروقی دارد. ایزومرهای توکوترینول همچنین می توانند از چسبندگی سلول جلوگیری کنند و بنابراین پیشرفت آترواسکلروز یا سخت شدن / ضخیم شدن شریان ها را کاهش می دهند. ویتامین E مصنوعی فوایدی مشابه ویتامین طبیعی ندارد. در حقیقت، آلفا توکوفرول بیش از حد می تواند با فعالیت کلسترول پایین تر دلتا و گاما تکتوریولز تداخل داشته باشد.

2. برای مبارزه با رادیکال های آزاد و جلوگیری از پیشرفت بیماری

– رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و سلول های سالم را در بدن شما شکست می دهند و این می تواند به بیماری قلبی و سرطان منجر شود. این مولکول ها به طور طبیعی در بدن شما ایجاد می شود و زمانی که آنها را تسریع می کنند یا اکسید می شوند، می توانند به شدت آسیب برسانند. برخی از ایزومرهای ویتامین E توانایی آنتی اکسیدانی قوی دارند که توانایی کاهش آسیب های رادیکال های آزاد، مبارزه با التهاب را دارند و بنابراین به سلول های بدن شما کمک می کند تا به آرامی پیر شوند و از مسائل بهداشتی مانند بیماری های قلبی جلوگیری می کنند.

– مطالعات نشان می دهد افزایش ایمنی، به جلوگیری از بیماری کمک می کند. تحقیقات اخیر نشان می دهد برای افزایش ایمنی و اثرات آنتی اکسیدانی، ایزومرهای آلفا توکوترینول، گاما تکتورینول و دلتا تکتورینول مؤثرترین عوامل هستند.

قرص ویتامین ای برای چیست؟

3. برای ترمیم پوست آسیب دیده

– ویتامین E با تقویت دیواره های مویرگی و بهبود رطوبت و کشش، به عنوان یک ماده مغذی طبیعی ضد پیری، به پوست شما کمک می کند. مطالعات نشان داده اند ویتامین E التهاب را در بدن و پوست شما کاهش می دهد و به حفظ پوست سالم و جوان کمک می کند. این خواص آنتی اکسیدانی هنگامی که در معرض سیگار یا اشعه ماوراء بنفش نور خورشید باشید مفید است و شما را در برابر سرطان پوست محافظت می کند.

– مصرف ویتامین E با ویتامین C از بروز التهاب پوست پس از قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند و همچنین می تواند در کاهش علائم آکنه و اگزما مفید باشد. ویتامین E همچنین به روند بهبودی پوست کمک می کند. این ماده با لایه اپیدرمی پوست جذب می شود و می تواند برای درمان آفتاب سوختگی، که یکی از دلایل اصلی سرطان پوست است، مورد استفاده قرار گیرد. از آنجایی که این ماده سرعت بازسازی سلول را افزایش می دهد، می توان آن را برای درمان زخم، آکنه و چین و چروک استفاده کرد. این ماده باعث می شود که پوست شما سالم تر و جوان تر شود.

4. قرص ویتامین ای  و ضخیم شدن مو

– از آنجایی که ویتامین E آنتی اکسیدان قوی است، به کاهش آسیب های محیطی به موهای شما کمک می کند.

– همچنین می تواند گردش خون را به پوست سر افزایش دهد.

– روغن ویتامین E می تواند رطوبت طبیعی را در پوست حفظ کند و از خشکی و پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کند.

– این روغن همچنین باعث می شود موهای شما سالم تر شود.

– اگر موهای خشکی دارید می توانید چند قطره روغن ویتامین E بر روی موهای خود اعمال کنید.

5. برای  تعادل هورمونی

– ویتامین E نقش مهمی در توازن سیستمهای غدد درون ریز و عصبی شما دارد و به طور طبیعی برای تنظیم تعادل هورمونها موثر است.

– علائم عدم تعادل هورمونی شامل PMS، افزایش وزن، آلرژی، عفونت های دستگاه ادراری، تغییرات در پوست، اضطراب و خستگی می باشد.

– با حفظ تعادل هورمونی، حفظ وزن، چرخه قاعدگی منظم و احساس انرژی بیشتر خواهید داشت.

6. برای  کمک به علائم PMS 

– مصرف مکمل ویتامین E دو تا سه روز قبل و دو تا سه روز بعد از قاعدگی مانع از گرفتگی عضلات، نگرانی و سایر علائم PMS می شود.

– ویتامین E می تواند شدت و مدت درد را کاهش دهد و می تواند باعث کاهش خونریزی قاعدگی شود. این کار با متعادل کردن هورمون های شما به طور طبیعی انجام می شود و به حفظ چرخه قاعدگی شما کمک می کند.

7. ویتامین ای  و بهبود بینایی

– ویتامین E به کاهش خطر ابتلا به دیابت ماکولا وابسته به سن کمک کند که علت شایع نابینایی است. به خاطر داشته باشید، برای اینکه ویتامین E برای بینایی موثر باشد، باید همراه با ویتامین C، بتا کاروتن و روی مصرف شود.

– همچنین مصرف روزانه ویتامین E و ویتامین A باعث بهبود بینایی افراد تحت عمل جراحی لیزر می شود.

8. کمک به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر

تحقیقات نشان می دهد فعالیت ضد التهابی توکوترینول ها در حفاظت از بیماری آلزایمر کمک می کند. ویتامین E باعث کاهش سرعت از دست دادن حافظه و کاهش عملکرد در افراد مبتلا به بیماری آلزایمر می شود. همچنین سرعت از دست دادن استقلال کاهش می یابد. مصرف ویتامین E همراه با ویتامین C می تواند خطر ابتلا به چندین نوع از زوال عقل را کاهش دهد.

9. ویتامین e و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بهبود اثرات درمان های پزشکی 

– ویتامین E گاهی برای کاهش اثرات مضر درمان های پزشکی مانند تابش و دیالیز برای درمان سرطان استفاده می شود. این به این دلیل است که آنتی اکسیدان قوی است که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کند.

– همچنین برای کاهش عوارض جانبی نا خواسته داروهایی که باعث ریزش مو یا آسیب به ریه می شود، استفاده می شود. (در صورتیکه برای ریزش موی خود نگران هستید پیشنهاد می شود مقاله برای ریزش مو چه باید کرد را مطالعه نمایید)

– برخی از ایزومرهای ویتامین E برای حفاظت از سرطان مناسب هستند. مطالعات متعدد حیوانی شواهدی از سرکوب رشد تومور با استفاده از دوزهای خوراکی تکت کرینوول پیدا کرده است. به نظر می رسد چندین مکانیسم عمل توسط توکوترینول ها، باعث مرگ سلول های سرطانی، خاموش کردن ژن های وابسته به سرطان و مهار آنژیوژنز یا رشد غیرطبیعی عروق خونی درون تومور می شود. در مطالعات حیوانی، توانایی های محافظتی سرطان در موارد سرطان سینه، پروستات، کبد و پوست نشان داده شده است.

10. بهبود استقامت فیزیکی و قدرت عضلانی

– ویتامین E می تواند برای بهبود استقامت فیزیکی شما مورد استفاده قرار گیرد.

– پس از ورزش، می تواند انرژی شما را افزایش داده و سطح استرس اکسیداتیو را بر عضلات شما کاهش دهد.

– ویتامین E می تواند قدرت عضلانی را بهبود بخشد.

– با افزایش گردش خون، خستگی را از بین می برد و همچنین می تواند دیواره های مویرگ را تقویت کند و سلول های شما را تغذیه کند.

11.  ویتامینی مهم در حین بارداری برای رشد جنین

ویتامین E در دوران بارداری بحرانی است و برای رشد مناسب نوزادان و کودکان بسیار مهم است زیرا از اسیدهای چرب ضروری محافظت می کند و به کنترل التهاب کمک می کند. بعضی از کارشناسان معتقدند که بزرگترین نیاز به ویتامین E در طول 1000 روز اول بارداری است، زیرا ویتامین E در مراحل اولیه رشد مغز و اعصاب تأثیر می گذارد. به همین دلیل توصیه می شود زنان باردار، مادران شیرده و کودکان تا سن 2 سالگی مکمل طبیعی و مکمل غذایی مصرف کنند تا از اختلالات جلوگیری شود.

اکثر مردم نمی دانند “ویتامین ” E حاوی هشت ترکیب، چهار توکوفرول و چهار تاکوترینول است. مصرف ویتامین E برای افراد جوان (جنین یا نوزاد)، سالمندان و زنان حامله بسیار مهم است. توصیه می شود بزرگسالان 15 میلی گرم ویتامین E در روز مصرف کنند. توصیه می شود دو تا سه وعده از این موادغذایی مصرف کنید تا ویتامین مورد نیاز تامین شود:

  • تخمه آفتابگردان: 1 فنجان – 33.41 میلی گرم (220 درصد)
  •  بادام: 1 فنجان – 32.98 میلیگرم (218 درصد)
  • فندق: 1 فنجان – 20.29 میلیگرم (133 درصد)
  • گندم: 1 فنجان نپخته- 18 میلی گرم (120 درصد)
  • انبه: 1 عدد خام – 3.02 میلیگرم (20 درصد)
  • آووکادو: یک عدد خام – 2.68 میلیگرم (18 درصد)
  •  Butternut اسکواش: 1 فنجان پخته شده – 2.64 میلی گرم (17 درصد)
  • بروکلی: 1 فنجان پخته شده – 2.4 میلی گرم (12 درصد)
  • اسفناج: ½ فنجان پخته یا حدود 2 فنجان نپخته – 1.9 میلی گرم (10 درصد)
  • کیوی:  1 عدد متوسط – 1.1 میلیگرم (6 درصد)
  • گوجه فرنگی: 1 عدد خام – 0.7 میلی گرم (4 درصد)
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه