قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی

تاريخ : 4 اردیبهشت

 

 

ال اس دی یک ماده توهم‌ زا بوده و بسیار قدرتمند است. این ماده اولین بار در سال ۱۹۳۸ ساخته شد. قرص ال اس دی موضوع مطلب امروز ما می باشد که درباره موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی برایتان شرح خواهیم داد.

قرص ال اس دی

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر

موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی

ال اس دی یک ماده توهم‌زا بوده و بسیار قدرتمند است. این ماده که اولین بار در سال ۱۹۳۸ ساخته شد، از ارگوت به دست می‌آید که نوعی قارچ بوده و  از غلاتی مانند چاودار به دست می‌آید. برای تهیه آن اسید لیسرژیک به شکل کریستال تولید شده و سپس با مواد جانبی مخلوط شده یا با مایعات رقیق می‌شود تا بتوان آن را به ماده‌ای قابل جذب تبدیل کرد.

ال اس دی باعث شده تا شخص مصرف‌ کننده از زندگی و فشار روزمره رها شود، در نتیجه امکان دارد که برای تجربه این احساس، به مصرف این ماده ادامه دهد. تاثیرات و علائم سوء مصرف ال اس دی به سیستم عصبی مرکزی مرتبط می‌باشد، و این مطلب به این معنی است که شخص معتاد ممکن است به خودش و دیگران آسیب بزند.

ظاهر ال اس دی به چه صورتی می‌باشد؟

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر

اشکال این ماده مخدر صنعتی 

ال اس دی یک ماده مخدر صنعتی بوده که به شکلهای مختلفی وجود دارد. متداول‌ ترین شکل ال اس دی به صورت قرصهای اسید می‌باشد. در کنار قرصهای اسید، دیگر انواع ال اس دی شامل کپسول بوده و معمولاً به شکل مایع می‌باشد. 

هنگامی که اسید به شکل قرص فروخته می‌شود، معمولاً به آن میکرودات گفته می‌شود. بر خلاف قرصهای مخدر دیگر مانند مُسکن های تجویزی، ال اس دی با شکلهای تزئینی کارتونی رنگارنگ موجود بوده و یا اینکه امکان دارد قرصها به رنگ سفید باشند و تصویری روی آن وجود نداشته باشد.

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهرال اس دی به شکل کاغذ های جذب‌ کننده رطوبت مانند کاغذ جوهر خشک‌ کن نیز ممکن است در کنار خیابان به فروش برسد. این کاغذ به قطعات مربع شکل کوچک تقسیم شده که به آنها تب (tab) گفته می‌شود و هر یک از این مربعها مقداری دوز اسید محسوب می‌شود.قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهرهنگامی که ال اس دی به شکل مایع فروخته می‌شود معمولاً شفاف و بدون بو بوده و در لوله‌های مخصوص بسیار کوچک فروخته می‌شوند.امکان دارد ال اس دی به شکل قطعات مربع ژلاتینی فروخته شده یا به حبه قند افزوده شود. در این حالت به آن شیشه پنچره می‌گویند.با وجود اینکه ال اس دی معمولاً شفاف و بدون بو است، امکان دارد کمی‌ترش مزه باشد ولی معمولاً تلخ نیست.فروش قرص اسید تقلبی در خیابانها رواج دارد و تشخیص آن از اسید واقعی دشوار می‌باشد؛ زیرا که ال اس دی ویژگی ظاهری متمایزی ندارد. گاهی برای تشخیص اسید تقلبی از واقعی از آزمایش الریک استفاده می‌شود، ولی چنانچه فروشنده مواد تقلبی به ترکیب مواد قرص سروتونین اضافه کند، امکان دارد آزمایش جواب ندهد.

قرص ال اس دی

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهرال اس دی برای چه مدت زمانی در بدن باقی می‌ماند؟

ال اس دی ماده‌ای است که اثر آن در مصرف‌کنندگان متفاوت می‌باشد. برای مثال برخی از مصرف‌کنندگان هنگام استفاده دچار حالتی روحانی می‌شوند. برخی دیگر حالت خود را تحت عنوان سفری ناگوار و ترسناک توصیف می‌کنند.

در مورد این که ال اس دی چقدر در سیستم بدن باقی می‌ماند نیز باید گفت که این زمان بستگی به عوامل مختلفی دارد. زمان تأثیر این ماده تقریباً از ۶ تا ۱۲ ساعت طول می‌کشد، اگرچه این زمان بستگی مقدار مصرف، وزن بدن و قدرت تحمل بدن دارد. نیمه عمر ال اس دی از ۳ تا ۵ ساعت ارزیابی شده است.

علت اعتیاد و سوء مصرف ال اس دی

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهرآیا ال اس دی اعتیادآور است؟

در مورد مصرف ال اس دی باید توجه شود که این ماده ضرورتاً اعتیاد آور نیست. ال اس دی در ارتباط با اعتیاد و سوء مصرف با بسیاری از مواد مخدر دیگر تفاوت دارد، زیرا که مصرف‌ کنندگان به این ماده وابستگی جسمی پیدا نخواهند کرد؛ ولی ال اس دی همچنان یک ماده مخدر بوده که امکان سوء مصرف بوسیله مصرف‌ کنندگان در آن وجود دارد و اغلب مواقع نیز این سوء مصرف ایجاد خواهد شد.
مصرف‌کنندگان ال اس دی از لحاظ روحی به این ماده وابستگی پیدا می‌کنند. یکی از مهمترین دلایلی که افراد از لحاظ روحی به ال اس دی وابسته شده و دچار سوء مصرف می‌شوند اینست که معمولاً با مصرف این ماده در موقعیتهای اجتماعی و از تجربه مصرف آن لذت می‌برند.
افراد برای ایجاد مکرر این احساسات در تعاملات اجتماعی از این ماده استفاده می‌کنند.از آنجایی که ال اس دی یک ماده روان‌ گردان بوده و نحوه تفکر و احساس افراد را تغییر می‌ دهد، تأثیر کلی بر عواطف، رفتار و تفکرات مصرف‌کننده داشته و این تأثیر چنان پرقدرت است که منجر به ایجاد اعتیاد می‌شود.
قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر
عامل دیگری که به مصرف ال اس دی مربوط می‌شود اینست که این مصرف این ماده باعث ایجاد اختلالات ذهنی در افرادی خواهد شد که قبلاً به هیچ یک از این اختلالات مبتلا نبوده‌اند.
افرادی که از لحاظ روحی عادی هستند و سپس به مصرف ال اس دی روی می‌آورند علائمی در ارتباط با اختلال روانی از خود بروز می‌دهند و رفتار آنها ممکن است آزار دهنده یا حتی خطرناک باشد. امکان دارد در اثر مصرف این ماده تمایلاتی در ارتباط با خودکشی در فرد ایجاد شود.
نهایتاً صرف نظر از موقعیت شخص، دلیل اولیه اعتیاد به ال اس دی تمایل به ادامه احساسات خاصی است که در طول مصرف ایجاد می‌شود. برای حفظ این احساسات شخص به مصرف هرچه بیشتر این ماده روی آورده و قدرت تحمل بدن هم در مقابل این ماده افزایش پیدا می‌کند.

نشانه‌های سوء مصرف ال اس دی

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر

عوارض قرص ال اس دی

علائم مصرف بیش از حد ال اس دی بستگی به مرحله و شرایطی دارد که شخص هنگام مصرف در آن قرار دارد. علائم جسمانی فرد در حال مصرف این ماده به شرح زیر می‌باشند:گشاد شدن مردمک
اختلال در زندگی روزمره و نحوه عملکرد فرد
عرق کردن بیش از حد
حالت تهوع / استفراغ
بیقراری
عدم تعادل و هماهنگی
افزایش دمای بدنقرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر
این موارد علائم اولیه سوء مصرف ال اس دی هستند. از آنجایی که ال اس دی یک ماده روان‌گردان است، برخی از این علائم را می‌توان با بررسی فعالیتهای فرد تشخیص داد. ال اس دی یک ماده مخدر غیرقابل پیش‌بینی بوده و اعتیاد به آن می‌تواند در رفتار فرد نمایان شود.علائم متداول سوء مصرف این ماده عبارتند از:

قضاوت ضعیف و نادرست
عدم توانایی تصمیم‌گیری
اضطراب یا حملات پانیک (هراس و وحشتزدگی)
درک نادرست از زمان و مکان
احساسات و هیجان شدید
عطوفت و دلسوزی بیش از حد
احساس سرخوشی و وجد
از دست دادن حافظه
بی‌انگیزگی
دشواری در تمرکز
پارانویا (بدگمانی)
هر یک از نشانه‌ های فوق می‌توانند در طول مصرف و همچنین پس از مصرف ال اس دی ایجاد شوند. ال اس دی ماده‌ای است که بر میزان سروتونین شخص اثر می‌گذارد، برای همین هم بسیاری از علائم رفتاری ال اس دی مرتبط با احساسات می‌باشند.
در طول زمان مصرف، امکان دارد برخی یا حتی تمامی موارد بالا و علائم روانی در مدت زمان کوتاهی ایجاد شوند.رفتارهای شخص معتاد  به ال اس دی در صورت مصرف بیش از حد، در بسیاری از معتادین به الکل و دیگر مواد هم مشاهده می‌شود. برای مثال شخص معتاد در صدد یافتن مقدار بیشتری ال اس دی است و همین مطلب باعث شده تا او اطرافیان خود را ترغیب به تهیه این ماده کند.
امکان دارد شخص معتاد برای دستیابی به پول جهت تهیه ال اس دی دست به دزدی بزند. اغلب مواقع افرادی که معتاد به ال اس دی هستند همزمان مواد دیگری را نیز مصرف می‌کنند، همچنین ممکن است تمایل به فعالیتهای اجتماعی، ارتباطات، کار و تعهدات روزانه خود را از دست بدهند زیرا که تمام توجهشان بر مصرف دارو متمرکز است.
قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر

برخی از نشانه‌های اولیه قطع مصرف ال اس دی، خصوصاً در کسانی که مقدار زیادی از این ماده را به طور مداوم مصرف می‌کنند عبارتند از:

اضطراب : ممکن است مصرف‌کنندگان دچار حس اضطراب شوند و هنگامی که مصرف ماده را قطع می‌کنند این اضطراب مرتبط با تاثیرات این ماده مخدر و تأثیر آن بر مغز و سلامتی است.
عدم تمرکز : هنگامی که فردی مصرف ال اس دی را متوقف می‌کند، تمرکز کردن برایش دشوار شده و امکان دارد چندین هفته زمان ببرد تا این تمرکز به حالت سابقش بازگردد.

گیجی : یکی از شایع‌ترین نشانه‌های قطع مصرف ال اس دی احساس گیجی است. تشخیص زندگی واقعی از توهم دشوار بوده و امکان دارد چندین روز زمان ببرد تا این حالت به شکل طبیعی بازگردد.

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر

زوال یا مسخ شخصیت : این اصطلاح به احساس تغییر یافته از واقعیت اشاره دارد که معمولاً مصرف‌کنندگان ال اس دی به آن دچار می‌شوند، و زمانی که شخص آخرین میزان این ماده را مصرف می‌کند ممکن است به این وضعیت دچار شود. تشخیص بین واقعیت و توهم برای این افراد دشوار بوده و در نتیجه پس از قطع مصرف، مسخ شخصیت می‌تواند بخشی از مرحله گذار و تغییر محسوب شود.

بازگشت به گذشته (فلاش‌بک) : فلاش‌بک مواقعی است که فردی که قبلاً ال اس دی مصرف می‌کرده است، مواردی را که در طول مصرف مواد تجربه می‌کرده است (شامل احساسات و توهمات) را تجربه می‌کند. تجربه این حالت در اثر قطع مصرف متداول می‌باشد.

درمان افرادی که مصرف ال اس دی را متوقف کرده‌اند

قرص ال اس دی + موارد مصرف و عوارض قرص ال اس دی, پورتال خبری فرهنگی گهر
در مورد بسیاری از داروهای اعتیاد آور، داروهایی موجود هستند که در طول زمان سم‌ زدایی و ترک جهت کاهش علائم و تقویت بدن برای مقابله با مشکلات جسمی مصرف می‌شوند.

این داروها به این جهت استفاده می‌شوند که برخی از مواد مخدر مانند هروئین اعتیاد جسمانی داشته و هنگامی که مصرفشان قطع شود، بدن در واکنش به عدم وجود ماده ضعیف عمل می‌کند.

این مورد در مورد ال اس دی که اعتیاد جسمانی ندارد، صادق نمی‌باشد. زمان اوج یا حداکثر تاثیرات ناشی از قطع مصرف ال‌ اس‌ دی از دیگر مواد مخدر متفاوت می‌باشد.

 

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي