قدیمی ترین رنگ جهان چه رنگی است

دسته بندي : 💥 سرگرمی,عجایب
تاريخ : 25 تیر

قدیمی ترین رنگ جهان

قدیمی ترین رنگ جهان، صورتی است. رنگی که از آن به ایده آل ترین انتخاب دختر های جوان تعبیر می کنند و همواره آن را به عنوان یکی از رنگ های دخترانه می شناسند، امروزه به عنوان قدیمی ترین رنگ دنیا شناخته شده است.

قدیمی ترین رنگ جهان چه رنگی است, پورتال خبری فرهنگی گهر

نظرتان در مورد رنگ صورتی چیست؟ آیا از طرفداران پر و پا قرص صورتی هستید یا فکر می کنید این رنگی زیادی لوس و بچگانه است؟! آیا تا به حال فکر می کردید که رنگ صورتی تنها در اسباب بازی و وسایل فانتزی استفاده می شود و رنگی جدید و ترکیبی است؟! اگر اینطور است باید بدانید که به اندازه کافی صورتی را جدی نگرفته اید! در کمال تعجب باید بگوییم که رنگ صورتی در واقع قدیمی ترین رنگ دنیا است که تاکنون شناخته شده و بیش از ۱ میلیون سال پیش به وجود آمده است! جدیدترین تحقیقات نشان می دهد که قدیمی ترین رنگ تولید شده توسط یک موجود زنده صورتی بوده است! در ادامه با الی گشت همراه باشید تا در مورد این کشف عجیب بیشتر بدانیم.

محققان سنگ هایی را که از صحرای بزرگ آفریقا در موریتانی کشف شده را مورد بررسی قرار دادند. سپس با استخراج رنگ دانه از فسیل باکتری هایی که در این سنگ ها وجود داشت به نتایج شگفت انگیزی رسیدند! داخل این باکتری های ریز دانشمندان موفق به کشف کلروفیلی شدند که ۱٫۱ میلیون سال پیش به وجود آمده است (همان رنگ دانه ای که امروزه در فتوسنتز گیاهان استفاده می شود). این یافته تقریبا ۶۰۰ میلیون سال قدیمی تر از فسیل کلروفیل مشابه ای است که قبلا کشف شده بود.

این کشف نشان داد که سیانوباکتر (cyanobacteria)، یا همان باکتری که در نورآفتاب زنده می ماند بسیار قبل تر از جلبک وجود داشته است. جلبک ها حدود ۶۵۰ میلیون سال پیش به وجود آمده اند و این کشف جدید نشان می دهد که میلیون ها سال پیش از آن نیز موجودات زنده وجود داشته اند. در واقع، مطالعات نشان می دهد که باکتری ها به مدت صدها میلیون ها سال حاکم بلامنازع اقیانوس های باستانی زمین بوده اند و هیچ موجود زنده دیگری غیر از آن ها وجود نداشته است! قدیمی ترین رنگ دنیا صورتی بوده و باکتری های ۱ میلیون سال پیش با تولید رنگ صورتی اقیانوس های باستانی را به رنگ صورتی درآورده بودند و دنیایی خیالی و رویایی به وجود آورده بودند!

صورتی قدیمی ترین رنگ در دنیاست

همان طور که می دانیم کلروفیل همان چیزی است که باعث به وجود آمدن رنگ سبز در گیاهان می شود. با این حال کلروفیل ۱ میلیون ساله تفاوت هایی با کلروفیل های امروزی داشته و رنگ آن قرمز تیره و ارغوانی بوده است. هنگامی که محققان فسیل ها را تجزیه کردند تا مولکول های باکتری را آنالیز کنند به رنگ صورتی درخشان و خوشرنگی رسیدند! این یافته اثبات می کند که موجودات زنده و ارگانیسم های باستانی رنگی صورتی داشتند و در نتیجه ته رنگی صورتی به اقیانوس ها داده بودند! بنابراین قدیمی ترین رنگ دنیا صورتی بوده است! تصور کنید در دنیا باستان وقتی هنوز هیچ موجود زنده ای وجود نداشته اقیانوس های صورتی رنگ وجود داشته اند! این تصویر بیش از حد فانتزی و تخیلی است، مگر نه؟

بروک، استاد علوم طبیعی دانشگاه ملی استرالیا در مورد این کشف می گوید:

وقتی برای اولین بار به این رنگ صورتی رسیدیم کاملا غافلگیر شدیم. علاوه بر رنگ صورتی، نکته جالب در مورد این باکتری ها قدمت آن هاست. حتی جلبک که یکی از قدیمی ترین گونه های حیات در دنیا به شمار می رود در آن زمان هنوز وجود نداشته است. یک میلیون سال پیش باکتری های صورتی وجود داشته اند و باید صدها میلیون سال می گذشت تا بالاخره جلبک ها به وجود بیایند. جلبک هایی که در نهایت اساس و مبنای شکل گیری و تکامل حیوانات بزرگ تر را ایجاد کرده اند.

میلیون ها سال قبل از آنکه انسان ها و حیوانات دیگر در کره زمین وجود داشته باشند، حتی میلیون سال قبل از آنکه جلبک ها هم به وجود آمده باشند این باکتری ها زندگی می کردند و دنیا را به رنگ صورتی درآورده بودند. تصور کنید یک دنیای خالی که بخش عمده آن از اقیانوس پوشیده شده و تا چشم کار می کند رنگ صورتی دیده می شود! اقیانوس های صورتی و دنیای خالی و صورتی بیشتر شبیه به یک سیاره بیگانه و فرازمینی است تا همین زمین خودمان! موافقید؟!

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي