قابليت‌هاي خاص موبايل

جام جم آنلاين: برای بسیاری از کاربران، استفاده از امکاناتی همچون «پخش همه موزیک‌ها» و «ادامه پخش آخرین فهرست پخش» در نرم‌افزار ویندوز مدیا پلیر، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
قابليت‌هاي خاص موبايل, پورتال خبری فرهنگی گهر

 این دو قابلیت از جمله امکاناتی است که با استفاده از فهرست پرش (Jump list) موجود در نوار وظیفه نرم‌افزار ویندوزمدیا پلیر در ویندوز ۷، امکان دسترسی به آنها فراهم شده و براحتی می‌توان از آنها استفاده کرد.

با این حال استفاده از این دو قابلیت تنها در صورتی امکان‌پذیر است که نرم‌افزار ویندوز مدیا پلیر را به نوار وظیفه ویندوز سنجاق کرده باشید؛ در غیر این‌صورت امکان دسترسی به فهرست پرش برای شما وجود ندارد و در نتیجه، استفاده از این دو قابلیت نیز امکان‌پذیر نخواهد بود!.

چنانچه شما هم با این مشکل مواجهيد و به‌دنبال راه‌حلی برای رفع آن هستید، می‌توانید با طی‌ مراحل زیر، میانبری از این دو قابلیت را به‌صورت یک آیکون روی دسکتاپ رایانه اضافه کرده و با هربار کلیک روی آنها، از این امکانات استفاده کنید:

۱- نرم‌افزار رایگان Process Explorer را از لینک زیر دانلود کنید:

http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896653

۲- باتوجه به نسخه سیستم‌عامل خود (۳۲ یا ۶۴ بیتی بودن آن) فایل مورد نظر را اجرا و نرم‌افزار را در حالت فعال رها کنید.

۳- با كليك راست روی آیکون نرم‌افزار ویندوز مدیا پلیر از نوار وظیفه ویندوز، یکی از امکانات Play all music یا Resume previous list را انتخاب کنید.

توجه: برای اجرای مرحله ۳ ‌باید موقتا نرم‌افزار ویندوز مدیا پلیر را به نوار وظیفه ویندوز سنجاق کرده باشید. (Pin to Taskbar)

۴- حالا نرم‌افزار Process Explorer را باز کنيد و پردازش ویندوز مدیا پلیر را با عنوان wmplayer.exe در آن پیدا کرده و پس از کلیک راست روی آن، گزینه Properties را انتخاب کنید.

۵- با كليك روي تب Image کل فرمان وارد شده در بخش Command line را انتخاب و آن را در حافظه موقت ویندوز کپی کنید. (این عمل را همراه با مراحل بعدی، یک‌بار برای قابلیت Play all music و یک‌بار برای قابلیت Resume previous list انجام دهید)

توجه: فرمان فوق برای قابلیت Play all music در ویندوز۳۲ بیت مشابه دستور زیر است:

“C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe” /prefetch:11 /Query:3;3;6;Play all music;29518;-1;;;;0;;;;2;;

۶- حالا در بخشی از دسکتاپ كه خالي است، کلیک راست کنيد و پس از انتخاب گزینه New سپس Shortcut، فرمان کپی شده در مرحله ۵ را در کادر location وارد کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.

۷- در نهایت با اختصاص یک نام به میانبر جدید و کلیک روی گزینه Finish، مراحل را به اتمام رسانده و از این پس هر زمان به استفاده از این دو قابلیت نیاز داشتید از میانبرهای آنها روی دسکتاپ کمک بگیرید.

 

گردآوری: گروه فناوری و اطلاعات گــهــر

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي