فوت کوزه گری در خرید بلیط هواپیما

برنامه ریزی برای سفر در صورتی که نکات لازم را رعایت کنید، می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد، چرا که همه‌ی افراد از پیدا کردن خدمات و بلیط، با کیفیت بالا اما بهترین نرخ و قیمت، هیجان زده می‌شوند. هزینه‌های مهم و اصلی سفر، شامل هزینه‌ی حمل و نقل، اقامت‌گاه، گشت‌وگذار و خرید می‌شود، قطعاً برای خرید بلیط هواپیما و اقامت‌گاه باید درصد زیادی از پولتان را کنار بگذارید، اما اگر بخش بیش‌تری از بودجه‌تان را به بلیط هواپیما اختصاص دهید، باید از بودجه‌ی متعلق به اقامت‌گاه، گشت شهری و خرید بزنید، قطعاً زمانی که در اقامت‌گاه می‌گذرانید، بسیار بیش‌تر از هواپیما است و باید کیفیت بهتری داشته باشد، چرا که پس از خستگی پرواز دقیقاً نیاز به استراحت در اقامت‌گاه دارید. پس هوشمندانه است که در خرید بلیط هواپیما بیش‌تر صرفه جویی کنید و بودجه‌ی آن را برای سایر قسمت‌ها در نظر بگیرید.

فوت کوزه گری در خرید بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما باید چه اطلاعاتی را وارد کنید؟

خرید بلیط به صورت اینترنتی اگر چه کار بسیار آسانی است، اما اگر فوت و فن‌های آن را بلد نباشید، تمام برنامه‌ریزی‌های شما بهم می‌خورد. برای دانستن این نکات با کی سفر همراه باشید:

تاریخ و زمان سفر اولین اطلاعات لازم برای رزرو پرواز، تاریخ سفر و زمان آن است. اگر تاریخ سفر شما قطعی و غیر قابل تغییر است، بلیط خود را برای سفر داخلی از هفته‌ها قبل و برای سفر خارجی از ماه‌ها قبل بخرید. اما بهتر است که کمی منعطف باشید و در صورت امکان خود را برای انتخاب روز پرواز محدود نکنید، بلیط‌های مختلف در تمام روزهای هفته را بررسی کنید و ارزان‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید، هواپیماهایی که از یک ایرلاین پرواز می‌کنند در روزهای وسط هفته ارزان‌تر و اول و آخر هفته گران‌تر هستند. همچنین پروازهای شبانه از انواع روزانه‌ی خود ارزان‌ترند.

انتخاب فرودگاه قبل از مسافرت به داخل یا خارج از کشور، به فرودگاه‌های مختلف مبدأ و مقصدتان نگاهی بیندازید. به عنوان مثال، برای سفر به لس آنجلس، به جای LAX، نرخ پروازهای فرودگاه Burbank Hollywood را بررسی کنید. این انعطاف‌پذیری به شما کمک می‌کند تا بهترین نرخ و گزینه‌های سفر هوایی را پیدا کنید. برخی از فرودگاه‌های خاص با امکانات تفریحی زیادی که دارند، به تنهایی جزو جاذبه‌های توریستی محسوب می‌شوند، راجع به فروشگاه‌ها و مراکز بازی مستقر در هر فرودگاه هم تحقیق کنید، برای زمانی که زودتر از زمان پرواز به فرودگاه رسیدید، یا پرواز شما تأخیر داشت، به دردتان می‌خورد.

اطلاعات شخصی در هنگام رزرو پرواز، اطلاعات شخصی هر مسافر از جمله نام، نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تلفن مورد نیاز است. در صورتی که فرزندانتان با شما باشند، تعداد کودکان و نونهالان را هم باید وارد کنید، دقت کنید حتماً نام خود و سایر مسافرین را دقیقاً مطابق با اسم شناسنامه وارد کنید، در صورتی که نام شما در کارت شناسایی و بلیط مطابقت نداشته باشد، باید بلیط قبلی را کنسل کرده و بلیط جدیدی بگیرید، در غیر این‌صورت در فرودگاه و برای پرواز به مشکل برمی‌خورید.

فوت کوزه گری در خرید بلیط هواپیما

سفر خارجی هنگام مسافرت به کشورهای دیگر، علاوه بر اطلاعات معمول شخصی، باید اطلاعات گذرنامه و در صورت نیاز روادید را هم وارد کنید. مطمئن شوید که گذرنامه شما حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد، برخی از مقصدها حداقل به یک صفحه کامل خالی برای تمبر و ویزا نیاز دارند. از تمامی اسناد و مدارک خود یک نسخه کپی بگیرید و آن‌ها را از اصل خود جدا نگه دارید، همچنین یک نسخه پشتیبان از مدارک در ایمیل خود داشته باشید، تمام این‌ها زمانی که مدارک اصل گم یا ربوده شوند به کارتان می‌آید.

از اولین کسانی باشید که بلیط رزرو می‌کنند. علاوه بر بلیط‌های لحظه آخری، اولین سری از بلیط‌ها هم تخفیف‌های قابل توجهی دارند؛ پس از آن تا یک روز قبل از پرواز روند افزایشی دارند ( البته ممکن است تقاضا برای بلیط زیاد باشد و تا لحظه‌ی آخر هم قیمت آن بالا بوده و به فروش برود). علاوه بر این، با رزرو زود هنگام، دست شما در انتخاب صندلی باز است، اما زمانی که عمده‌ی بلیط‌های هواپیما به فروش رفته باشند، شما مجبورید صندلی کنار سرویس بهداشتی یا جای شلوغ راهرو را انتخاب کنید، در حالی که هزینه‌ی برابر با صندلی کنار پنجره در همان کابین را پرداخت کردید.

پروازهای مستقیم گران‌تر هستند. اگر عجله‌ای برای رسیدن به مقصد نهایی خود ندارید، رزرو پروازهایی با توقف اجباری یا اختیاری می‌تواند ارزان‌تر از پرواز بدون توقف باشد. موتورهای جستجوی وب‌سایت‌های مختلف امکان ایجاد فیلتر برای پروازهای بدون توقف، با یک توقف و یا بیش‌تر را می‌دهند. در این صورت می‌توانید چند مقصد را به جای یک شهر ببینید، به نظر که انتخاب هیجان انگیزتری است.

در جریان تخفیف‌ها و جشنواره‌ها باشید. در خبرنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی وب‌سایت‌های مختلف، مثل کی سفر عضو شوید تا تخفیف‌های مختلفی که در مناسبت‌های متفاوت ارائه می‌کنند را از دست ندهید. شاید در مناسبت بعدی تخفیف تور مسکو در انتظارتان باشد.

پروازهای لحظه آخری را دریابید! اگر عجله‌ای برای سفرتان ندارید و یا به دلیل موقعیت شغلی و زندگی مجبورید همیشه سفر کنید، این پروازها مناسب‌ترین انتخاب برای شما هستند، شرکت‌های هواپیمایی صندلی‌هایی را که در طول دوره‌ی فروش فروخته نشدند را از 72 ساعت قبل از پرواز با قیمت ارزان‌تری  با عنوان بلیط هواپیما لحظه آخری در سایت‌ها عرضه می‌کنند. کیفیت این صندلی‌ها با سایر صندلی‌های هواپیما برابر است اما قیمت آن تفاوت زیادی دارد.

فوت کوزه گری در خرید بلیط هواپیما

سخن آخر

همان‌طور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید قبل از رفتن به تعطیلات انجام دهید، رزرو پرواز است. می‌توانید از طریق مراجعه‌ی حضوری به آژانس‌ها، و یا با استفاده از وب‌سایت‌ها بلیط خود را بخرید، از میان این دو گزینه، انتخاب ما به دلیل راحتی، سرعت، گستردگی و تنوع پروازها و خدمات موجود، خرید اینترنتی است. با مراجعه به وب‌سایت کی سفر، و با وارد کردن مبدأ، مقصد و تاریخ سفرتان، لیستی از تمام خطوط هوایی، از ارزان‌ترین تا گران‌ترین آن‌ها برای شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید از فیلترهای انتخاب ایرلاین، زمان پرواز و کلاس صندلی که در گوشه‌ی این لیست قرار دارد، برای محدود کردن جستجو و صرفه‌جویی در زمان استفاده کنید. در کی سفر می توانید بهترین قیمت بلیط هواپیما اهواز مشهد، پرواز بوشهر تهران، پرواز تهران مشهد، در صورتی از فرآیند خرید یا قبل و بعد از آن سوالی داشتید، می‌توانید از پشتیبانی 24 ساعته‎ی کی سفر بپرسید. سفرتان بی خطر.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه