فضای گسترش مناسبات ایران و اروپا فراهم شد

حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی در این دیدار که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در آن حضور داشتند، با ابراز امیدواری نسبت به آغاز سریع‌تر مذاکرات جامع میان ایران و ۱+۵ گفت: می‌دانم کار سخت و پیچیده‌ای است، ولی با اراده دو طرف این مهم می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان، ممکن شود.

فضای گسترش مناسبات ایران و اروپا فراهم شد

وی تاکید کرد: اگر در مسأله هسته‌ای، متن معاهده ان.پی.تی مبنای کار مذاکره‌کنندگان باشد، مسائل در اسرع زمان و فاصله کوتاهی قابل حل خواهد بود.

روحانی همچنین با اشاره به اهمیت موضوع مابله با تروریسم، گفت: تروریسم خطری برای همگان است و باید همه دست به دست هم بدهیم و با این مسئله مقابله کنیم، چرا که اگر تروریسم گسترش پیدا کند تنها منطقه نیست که از آن ضرر می کند بلکه اروپا و همه جهان از آن متضرر خواهد شد.

رییس‌جمهور فضای بوجود آمده فعلی را برای گسترش مناسبات در همه زمینه‌ها با اروپا، مثبت ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که روابط ایران و اروپا بیش از پیش گسترش یابد.

باروسو: علاقه‌مندی برای توسعه روابط با ایران در اتحادیه و کمیسیون اروپایی رو به گسترش است
همچنین در این دیدار جوزه مانوئل باروسو با بیان اینکه کاترین اشتون درباره مسأله هسته‌ای ایران به او گزارش داده است، تصریح کرد: علاقه‌مندی برای توسعه روابط با ایران هم در کمیسیون اروپایی و هم در اتحادیه اروپایی وجود دارد و رو به گسترش است.

رئیس کمیسیون اروپایی افزود: ما معتقدیم ایران دارای نقش مهمی در خاورمیانه است و در روابط دوجانبه می‌تواند شریک مهم و خوبی برای ما باشد.

باروسو با بیان اینکه “باز شدن دریچه گفت‌وگو، خبر خوبی برای ایران، اروپا و جهان است”، زمینه‌ها برای توسعه همکاری‌ها و مناسبات همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی میان ایران و اروپا را مناسب ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه