فرنگی‌کاران به دنبال اعاده حیثیت + برنامه مسابقات

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 28 شهریور

پنجاه‌ و پنجمین (و به عبارتی چهل‌وچهارمین) دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی از ظهر فردا در بوداپست مجارستان آغاز می‌شود که تیم ایران به عنوان قهرمان المپیک گام به این رقابت‌ها می‌گذارد البته با ترکیبی کاملاً دگرگون شده و خالی از قهرمانان لندن.

فرنگی‌کاران به دنبال اعاده حیثیت + برنامه مسابقات, پورتال خبری فرهنگی گهر
بعد از قهرمانی ایران در بازی‌های المپیک لندن، بنا و شاگردانش عطای کار را به لقایش بخشیدند و ترجیح دادند یک سال مطلق استراحت کنند. حالا در غیاب بنا و کشتی‌گیران المپیکی ایران، شاگردان چمن‌گلی در حالی گام به میدان جهانی می‌گذارند که چهار کشتی‌گیر ایران حتی تجربه حضور در مسابقات جهانی را هم ندارند.

تیم کشورمان در آخرین دوره مسابقات جهانی که پیش از بازی‌های المپیک در سال ۲۰۱۱ در استانبول ترکیه برگزار شد با وجود حذف دو کشتی‌گیر کشورمان به دلیل قرعه رژیم صهیونیستی با دو مدال طلا و یک برنز و ۳۰ امتیاز بر سکوی سوم جهان ایستاد.

امید نوروزی در ۶۰ و سعید عبدولی در ۶۶ کیلو مدال‌های طلا و بشیر باباجان‌زاده در ۱۲۰ کیلو مدال برنز را برای کشورمان به ارمغان آوردند.

ایران در سال ۲۰۱۰ که مسابقات در مسکو برگزار شد هم موفق به کسب دو مدال طلا توسط حمید سوریان در ۵۵ کیلو و امیر علی‌اکبری در ۹۶ کیلو شده بود و با ۲۲ امتیاز هشتم شد.

در سال ۲۰۰۹ که مسابقات در هرنینگ دانمارک برگزار شد فرنگی‌کاران ایران موفق به کسب یک مدال طلا توسط حمید سوریان در ۵۵ کیلو و سه برنز توسط فرشاد علیزاده در ۷۴، حبیب‌الله اخلاقی در ۸۴ و امیر علی‌اکبری در ۹۶ کیلو شده بودند که ایران با ۳۹ امتیاز برای نخستین بار عنوان نایب قهرمانی جهان را به دست آورد.

حالا بعد از بزرگی کشتی فرنگی در المپیک نوبت به شاگردان چمن‌گلی رسیده است تا خودی محک بزنند و ببینند آیا توان تکرار افتخارات لندن را دارند.

در هر صورت شاید عنوان شود که نباید توقع بالایی از این تیم داشت، اما تیمی که به مسابقات جهانی می‌رود چندان هم کم تجربه نیست و اعضای این تیم سال‌هاست که در عضویت تیم ملی هستند و مدال‌های رنگارنگ آسیایی و جهانی را در کارنامه خود می‌بینند.

امیر علی‌اکبری که دو مدال طلا و برنز جهان را در ۹۶ کیلو دارد بعد از سپری کردن محرومیت دو ساله‌اش به یک وزن بالاتر صعود کرده‌ است و انگیزه زیادی برای کسب سومین مدال جهانی آنهم در وزنی جدید را دارد. از طرف دیگر طالب‌ نعمت‌پور یکی از با تجربه‌ترین‌هاست که در مسابقات جهانی ۲۰۱۰ در همان دور نخست با قرعه رژیم صهیونیستی مواجه شد و نتوانست شایستگی‌هایش را نشان دهد. وی که مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ را در کارنامه دارد شاید فرصتی بهتر از این برای اثبات توانایی‌هایش پیدا نکند.

افشین بیابانگرد هم با دو مدال آسیایی به دنبال دوبنده نوروزی در وزن دوم است.

عصر امروز وزن‌کشی وزن ۵۵ کیلوگرم برگزار می‌شود تا محمد فقیری نماینده وزن اول کشورمان از ساعت ۱۵:۳۰ فردا به مصاف حریفان برود.

فقیری که سال‌هاست در ۵۵ کیلو کشتی‌ می‌گیرد و پشت خط سوریان مانده است بهترین فرصت را دارد تا نشان دهد توانایی جانشینی نابغه کشتی فرنگی جهان و المپیک را دارد یا نه.

فقیری می‌داند که کار سختی در این وزن خواهد داشت و اگر غفلت کند شاید دیگر چنین فرصتی برای خودنمایی نصیبش نشود.

* برنامه مسابقات کشتی فرنگی به شرح زیر است:

پنج‌شنبه ۲۸ شهریورماه:

ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰: وزن کشی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی

جمعه ۲۹ شهریورماه:

ساعت ۱۳ تا ۱۸: مسابقات مقدماتی وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰: وزن کشی اوزان ۶۰، ۸۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۹ تا ۲۱: مسابقات رده‌بندی و فینال وزن ۵۵ کیلوگرم کشتی فرنگی

شنبه ۳۰ شهریورماه:

ساعت ۱۳ تا ۱۸: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۰، ۸۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۸ تا ۱۸:۳۰: وزن کشی اوزان ۶۶، ۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۹ تا ۲۱: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۶۰، ۸۴ و ۹۶ کیلوگرم کشتی فرنگی

یکشنبه ۳۱ شهریورماه:

ساعت ۱۳ تا ۱۸: مسابقات مقدماتی اوزان ۶۶، ۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

ساعت ۱۹ تا ۲۱: مسابقات رده‌بندی و فینال اوزان ۶۶، ۷۴ و ۱۲۰ کیلوگرم کشتی فرنگی

اختلاف ساعت ایران با مجارستان ۱۵۰ دقیقه است به طوری که ساعت ۱۳:۰۰ به وقت مجارستان، ۱۵:۳۰ به وقت ایران است.

منبع: خبرگزاری فارس

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي