فرجی دانا نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 29 مرداد

فرجی دانا نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند

فرجی‌دانا با ۱۴۵ رأی موافق نمایندگان به «عدم ‌اعتماد» به وی، از ادامه فعالیت در ساختمان شهرک غرب بازماند و خیلی زود از قطار دولت یازدهم در آستانه یک‌سالگی‌اش پیاده شد.
خبرگزاری فارس: بالاخره «فرجی» نشد/نمایندگان رأی اعتمادشان را از «دانا» پس گرفتند.

فرجی دانا نتوانست رای اعتماد مجلس را کسب کند, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) پارلمان و در جریان بررسی طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از استماع توضیحات وی و سخنان موافقان و مخالفان وی، با ۱۴۵ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۱۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۷۰ نماینده حاضر در صحن، با «عدم‌اعتماد» به فرجی‌دانا موافقت ‌کردند و بر این اساس اولین وزیر استیضاحی دولت یازدهم، نتوانست مجدداً رأی اعتماد مجلس را کسب کند.

بدین ترتیب فرجی‌دانا دیگر نمی‌تواند به فعالیت خود در ساختمان وزارت علوم در شهرک غرب ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، طبق آیین‌نامه داخلی، رئیس مجلس پس از پایان سخنرانی دولتی‌ها و نمایندگان در جریان بررسی استیضاح یک وزیر، «عدم اعتماد» به وی را به رأی وکلای ملت می‌گذارد و در صورتی که نمایندگان با «عدم‌اعتماد» موافقت کنند، به معنای آن است که خانه ملتی‌ها اعتمادشان را از وزیر مربوطه برداشته و پس گرفتند.

این امر در حالی است که وقتی رئیس‌جمهور فردی را برای تصدی پست وزارت به مجلس معرفی می‌کند، جلسه «رأی اعتماد» به وی در پارلمان برگزار می‌شود و رئیس مجلس نیز پس از پایان سخنرانی‌ها، «رأی اعتماد» به وزیر پیشنهادی را به رأی مجلسی‌ها می‌گذارد.

منبع: تابناک

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي