فرار دو اعدامي از پاي چوبه دار

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 18 مهر

بعد از سال‌ها خدمت در پلیس آگاهی به من مأموریت‌هایی در رسته دیگری داده شد و این بار من رئیس پلیس شهر سیرجان شدم. هنوز چیزی از شروع کارم نگذشته بود که سرقت مسلحانه‌ای گزارش شد.

فرار دو اعدامي از پاي چوبه دار, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

 

 

 

 
گروهی از مأموران را با پشتیبانی کامل به مأموریت فرستادم اما دزدان ماهرتر از این حرف‌ها بودند و با فرار کردن به سمت یک روستا موتورسیکلتی را دزدیدند و از محدوده خارج شدند.

نحوه سرقت باعث شد به بررسی سرقت‌های مسلحانه در چند ماه گذشته بپردازیم و متوجه شدیم این دزدی‌های خشن برنامه‌ریزی گروهی سارق به نام عقرب‌های سیاه است.

هنوز ۱۵ روز از فرار عقرب‌ها نگذشته بود که یکی از اعضای هیئت مدیره کارخانه‌ای در اطراف سیرجان قربانی سرقت مسلحانه دیگری شد و ماشین و پول او به سرقت رفت. سرقت از پمپ بنزین در روز روشن و گرفتن پول از دست مأمور پمپ‌بنزین در جلوی چشم همه مردم تنها بخشی از ماجرای شگفت‌آور این گروه بود و آن‌ها به قدری با خونسردی و مهارت این کار را انجام می‌دادند که هیچ اثری از خود به جا نمی‌گذاشتند. آن‌ها در طول یک سال و نیم ۱۷ سرقت در شهرهای سیرجان، شهر بابک و بردسیر انجام داده بودند و در این مدت بیش از ۱۱۳ میلیون فقره چک مسافرتی را به سرقت برده بودند.

اوضاع به شدت بحرانی بود و سرانجام ۲۸ تیرماه سال ۸۷ سرنخی طلایی به دست آمد. موضوع را با ۱۵ تن از نیروها که از وضعیت جسمانی ویژه‌ای برخوردار بودند درمیان گذاشتم و از آن‌ها خواستم درباره این عملیات حتی با خانواده‌های خود صحبت نکنند.

سرانجام این عملیات با موفقیت انجام شد و ساعت ۲ بامداد سوم مرداد ماه سال ۸۷ همه اعضای این باند را در چند عملیات همزمان دستگیر کردیم و از مخفیگاهشان چندین سلاح جنگی، مهرهای بانک، چک پول و … به دست آمد.

در بازجویی از آن‌ها مشخص شد که سارقان برای مهارت داشتن در سرقت، در بیابان‌های اطراف سیرجان مدام یک صحنه را تکرار و تمرین می‌کردند تا در زمان انجام کار با مشکل مواجه نشوند.

آن‌ها قصد داشتند در آخرین فقره سرقت خود اتومبیل حمل پول بانک را بدزدند و سپس پول‌های آن را در زمین دفن کنند و به مکانی مقدس بروند و از کار خود توبه کنند. چند سال که گذشت پول‌ها را از زیر زمین بیرون بیاورند و برای خود یک زندگی رویایی بسازند.

سرانجام حکم اعدام محمد و اسفندیار دو عضو این باند صادر شد و آن‌ها در ملاء عام به دار آویخته شدند.

اما در اقدامی حیرت آور جمعیت حاضر با پرتاب سنگ و چوب به سمت مأموران به سکوی اعدام حمله‌ور شدند و با بریدن طناب موفق به فراری دادن آنان شدند.

دو اعدامی فراری پس از چند ساعت مجدداً دستگیر شدند و نیمه‌های شب در زندان به دار مجازات آویخته شدند.

منبع:قانون

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي