فحاشی در مجلس جنجال به پا کرد

دسته بندي : سیاست,⭐ اخبار
تاريخ : 25 بهمن

نمایندگان کنیست رژیم صهیونیستی در جریان اظهارات انتقادی “مارتین شولتز” از این رژیم، برآشفته و با فحاشی علیه این مقام اروپایی، مجلس را ترک کردند.

فحاشی در مجلس جنجال به پا کرد, پورتال خبری فرهنگی گهر

سخنرانی “مارتین شولتز” رئیس پارلمان اروپا در کنیست رژیم صهیونیستی با گستاخی و بی ادبی نمایندگان اسرائیلی ناتمام ماند. بر این اساس در زمانی که شولتز از رژیم صهیونیستی به خاطر ادامه شهرک سازی و محاصره نوار غزه انتقاد می کرد، نمایندگان حزب راستگرای “خانه یهودی” شروع به فحاشی علیه وی کردند. آنها همچنین با ایجاد اغتشاش مانع ادامه سخنرانی رئیس پارلمان اروپا شده و مجلس را ترک کردند.

در پی این حادثه “نفتالی بنت” رئیس این حزب و وزیر اقتصاد دولت “بنیامین نتانیاهو” از شولتز خواست به خاطر این سخنان از صهیونیستها عذرخواهی کند. در همین رابطه شولتز طی مصاحبه با روزنامه آلمانی “دی ولت” از برخورد بی ادبانه نمایندگان کنیست رژیم صهیونیستی انتقاد کرد. وی گفت: من در کنیست موظف بودم موضع پارلمان اروپا را بیان کنم. من طبیعتا نمی توانستم فقط در مورد چیزهایی سخن بگویم که خوشایند همه باشد، باید در مورد موضوعات چالش برانگیز هم حرف می زدم.

رئیس پارلمان اروپا ضمن ابراز شگفتی از واکنش تند نمایندگان اسرائیلی یادآور شد: توقع نداشتم چنین واکنشی ببینم، زیرا من یک سخنرانی در موافقت با اسرائیل انجام دادم. آنهایی که سخنرانی ام را قطع کردند از حزب تندرویی هستند که هر سخن انتقادی را با چنین روشی پاسخ می دهند.

بر اساس این گزارش شولتز در سخنانش در کنیست به موضوع دیدار خود با شماری از جوانان فلسطینی در مناطق اشغالی اشاره کرده بود. در این دیدار یک فلسطینی از شولتز پرسیده بود: چگونه است که هر اسرائیلی می تواند روزی ۷۰ لیتر آب مصرف کند در حالی که هر فلسطینی فقط اجازه مصرف ۱۷ لیتر آب را دارند.

رئیس پارلمان اروپا در سخنان خود محاصره نوار غزه را به باد انتقاد گرفته و تاکید کرده بود این اقدام فلسطینی ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده و آنها را به اقدامات تلافی جویانه وامی دارد. به گفته وی محاصره غزه نه تنها دستاوردی برای اسرائیل نداشته بلکه امنیت این رژیم را نیز بیشتر به خطر انداخته است.

منبع: مهر
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي