فاجعه مسمومیت با منوکسید کربن

دسته بندي : عمومی
تاريخ : 16 بهمن

«حبیب حسینقلی‌زاده»  افزود: دیشب اعضای چهار خانواده در مناطق ائل گلی، بارنج، ۱۷ شهریور و شهرک ارم تبریز بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن مسموم و راهی بیمارستان شدند.

فاجعه مسمومیت با منوکسید کربن, پورتال خبری فرهنگی گهر

وی اظهار کرد: این افراد با مشاهده‌ی علائم گازگرفتگی با اورژانس ۱۱۵ تماس و توسط تکنیسین‌های مرکز فوریت‌های پزشکی تبریز به بیمارستان‌های سینا و عالی‌نسب انتقال داده شدند و وضعیت عمومی آنها رضایت‌بخش است.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: فضاهای کوچکتر بهترین محل برای کمین منوکسیدکربن برای قربانیان است، بنابراین همیشه باید منفذی را برای تبادل اکسیژن در فضایی که بخاری وجود دارد، تعبیه کرد.

حسین‌قلی‌زاده به مردم توصیه کرد به محض مشاهده فرد دچار گاز گرفتگی، پنجره‌ها را باز کنید تا هوای تازه به سرعت وارد محیط شود و در صورت امکان، فرد مسموم را به پنجره نزدیک کنید.

وی افزود: دستمال مرطوبی جلوی دهان و بینی‌ خود بگیرید تا دچار گازگرفتگی نشوید سپس منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید و به سرعت با اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرید.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: تا رسیدن اورژانس هیچ ماده‌ی خوراکی یا نوشیدنی به فرد دچار گاز گرفتگی ندهید چون بعلت حالت تهوع، احتمال خفگی وی بیشتر می‌شود و نیز باید توجه داشته باشید به زنان باردار، کودکان و سالمندان زودتر از دیگر آسیب‌دیده‌ها کمک کنید.

حسین‌قلی‌زاده گفت: سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری نخستین علائم گازگرفتگی و مسمومیت با گاز منوکسیدکربن است.

وی افزود: برای جلوگیری از وقوع گازگرفتگی باید از وسائل گرمایشی استاندارد استفاده کرد، از مکش کامل و مناسب لوله‌های بخاری‌ اطمینان یافت و بازبینی مستمر صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش نیز توصیه می‌شود.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در شرایط هوای بادی احتمال بازگشت منوکسید کربن به اتاق وجود دارد، یادآور شد: با کاهش دمای هوا، مردم تمام درزهای موجود در خانه را می‌بندند و دمای بخاری خود را افزایش می‌دهند که این سبب افزایش غلظت منوکسیدکربن در محیط می‌شود.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي