عواقب شیوع زنا در جامعه

مصطفی لعل شاطری: یکی از امور بسیار نکوهیده شده در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) دوری گزیدن از فحشا می باشد، چرا که این امر دارای عقوبات بسیاری می باشد که گاه در سطح وسیعی از جامعه به وقوع می رسد.

عواقب شیوع زنا در جامعه

متاسفانه رواج فحشا و اموری همچون زنا در جامعه امروزی، مسبب محرومیت انسان ها از بسیاری از نعمت های الهی می باشد، چنانچه که ائمه اطهار (ع) آن ها را چنین بیان داشته اند.

فزونی مرگ ناگهانی
از امام باقر (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: وَجَدنا فی کتاب رسُول الله (ص)، اِذا ظُهور الزِنا مِن بَعد کَثر المُوت الفَجأة؛ در کتاب رسول اکرم (ص) این گونه یافتم، هنگامی که زنا بعد از من آشکار گردد، مرگ ناگهانی افزایش می یابد.»

ممانعت از رسیدن روزی
امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: اَلَتی تَجس الرِزق الزِنا؛ آن چیزی که روزی را حبس می کند (و مانع رسیدن آن به صاحبش می گردد) زناست، و همچنین واریت شده است که امام کاظم (ع) فرموده اند: اِتقل الزِنا فَاِنه یَمحق الرِزق وَ یُبطِلُ الدین؛ از زنا بپرهیزید که همانا برکت روزی را می برد و دین را تباه می سازد.

بروز زلزله
هر چند ممکن است عمل زنا از سوی عده ای صورت پذیرد اما عواقب آن، گاه جامعه ای را در بر می گیرد، چنانچه از امام صادق (ع) روایت شده است که ایشان فرموده اند: اِذا افشا الزِنا ظَهَرَت الزِلزله؛ هنگامی که عمل زنا منتشر و شیوع یابد، زلزله می آید.

فقر و خشکسالی
از حضرت محمد (ص) در این باره آمده است: الزِنا یُورث الفَقر وَ یدع الدیال بلاقع؛ زنا فقر را در پی دارد و شهرها و آبادی ها را به بیابان بی آب و علف تبدیل می نماید.

شش ویژگی زنا
بنا به فرموده ای رسول اکرم (ص) عمل زنا، علاوه بر موارد گفته شده، دارای ویژگی هایی منحصر به فرد نیز می باشد، چنانچه ایشان فرموده اند: ای علی؛ در زنا شش ویژگی و اثر وجود دارد: سه تای آن در دنیا است و سه تای دیگر آن در آخرت؛ اما آن هایی که در دنیاست شکوه، قدرت و منزلت را از بین می برد، در مرگ تسریع می کند و روزی را قطع می نماید، و اما آن هایی که در آخرت است عبارتند از: حسابرسی سخت، خشمناکی خدای رحمان و جاودانگی و ماندگاری در آتش جهنم.

منبع:قدس آنلاین

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه