علی دایی برترین بازیکن قرن آسیا

تاريخ : 9 اردیبهشت

علی دایی برترین بازیکن قرن آسیا

در این سایت بدون اینکه نامی از علی کریمی و یا کریم باقری برده شود علی دایی در کنار خداداد عزیزی و مهدی مهدوی کیا کاندیدای عنوان بازیکن قرن آسیا شده است. در مجموع از ۱۵ بازیکن قاره زرد به عنوان برترین بازیکنان تاریخ فوتبال آسیا نام برده شده است که بدین شرح هستند: علی دایی، پارک جی سونگ، هیده توشی ناکاتا، شینجی کاگاوا، سامی الجابر، مهدی مهدوی کیا، شونسوکه ناکامورا، هونگ میونگ بو، پائولینو آلکانتارا، کازویوشی میورا، چابو کن، آن ژونگ هوآن، یونیشی ایناماتو، خداداد عزیزی و علی الحبسی.
علی دایی برترین بازیکن قرن آسیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

تا این لحظه از این نظر سنجی علی دایی کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با بیش از ۲۷ درصد آرا در صدر برترین بازیکنان قرن قرار گرفته است. این سایت ورزشی درباره علی دایی نوشته است: « علی دایی سزاوار کسب این عنوان است. او که ۱۴۵ بار برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده ۱۰۹ گل ملی به ثمر رسانده تا اکنون رکورددار گلزنی در دنیا باشد. علی دایی در سه باشگاه آلمانی آرمینیا بیله فلد، بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرده و سابقه بازی کردن و گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا را هم دارد. او در سال ۱۹۹۹ جایزه برترین بازیکن سال آسیا را به دست آورد.»

آخرین تصویر از نتایج نظر سنجی این سایت را که در آن علی دایی یکه تاز است در زیر می بینید. دایی تا این لحظه از بازیکنان نامداری چون ناکاتا، پارک جی سونگ و کاگاوا پیشی گرفته است. مهدوی کیا و خداداد عزیزی نیز تا اکنون فقط یک درصد آرا را جمع آوری کرده اند:

 

علی دایی برترین بازیکن قرن آسیا, پورتال خبری فرهنگی گهر

 

منبع:sport.jamejamonline.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي