علي‌اکبري قهرمان جهان شد

تاريخ : 31 شهریور

در سومين روز از چهل‌وچهارمين دوره رقابت‌هاي کشتي فرنگي قهرماني جهان که از ساعت ۱۴:۳۰ امروز (يکشنبه) در بوداپست مجارستان آغاز شده است، امير علي‌اکبري نماينده وزن ۱۲۰ کيلوگرم کشورمان با پيروزي در ديدار ‌نهايي مقابل نماينده استوني مدال طلا را بر گردن آويخت.

 

علي‌اکبري قهرمان جهان شد, پورتال خبری فرهنگی گهر

وي در فينال با نتيجه ۴ بر صفر مقابل هيکي نابي، دارنده مدال نقره المپيک لندن از استوني به پيروزي رسيد و صاحب گردن‌آويز طلا شد.

علي‌اکبري که مدال‌هاي برنز ۲۰۰۹ و طلاي ۲۰۱۰ جهان را در وزن ۹۶ کيلو در کارنامه دارد بعد از ۲ سال محروميت بازگشتي طلايي در يک وزن بالاتر داشت.

اين مدال طلا نخستين مدال طلاي تاريخ کشتي فرنگي ايران در مسابقات جهاني است. تنها مدال جهاني کشتي فرنگي در سنگين‌وزن توسط بشير باباجان‌زاده (برنز) در سال ۲۰۱۱ ترکيه بدست آمده بود.

تيم ايران پيش از اين موفق به کسب يک مدال طلا توسط طالب نعمت‌پور در وزن ۸۴ کيلوگرم شده بود.

بدين ترتيب تيم ملي کشتي فرنگي کشورمان با کسب دو مدال طلا توسط نعمت‌پور و علي‌اکبري به کار خود در مسابقات جهاني پايان داد.

امير علي‌اکبري در ۱۲۰ کيلو در دور نخست در کمتر از ۲ دقيقه با ضربه فني مقابل آلکساندر چرنيتسکي از اوکراين به پيروزي رسيد و راهي مرحله بعد شد. وي در دور دوم نيز با نتيجه ۷ بر صفر مقابل يوهان يورن، دارنده مدال برنز المپيک لندن از سوئد به پيروزي رسيد و به يک‌چهارم نهايي رسيد. علي‌اکبري در يک‌چهارم نيز با نتيجه ۷ بر صفر از سد ادوارد پاپ، دارنده مدال برنز ۲۰۱۰ جهان از آلمان گذشت و راهي نيمه‌نهايي شد.

وي براي حضور در فينال با نتيجه ۴ بر يک مقابل رضا کايالپ، دارنده مدال طلاي ۲۰۱۱ جهان و برنز المپيک لندن از ترکيه به برتري دست يافت و فيناليست شد.

علي‌اکبري در فينال با نتيجه ۴ بر صفر مقابل هيکي نابي، دارنده مدال نقره المپيک لندن از استوني به پيروزي رسيد و مدال طلا را بر گردن آويخت.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي