علت و شناخت صداهای مختلف ماشین

تاريخ : 23 آبان

صداهای مختلف ماشین می تواند نشان دهنده یک مشکل باشد و در مسافت های طولانی ممکن است صداهای غیر طبیعی از ماشین شما به گوش برسد که با بی توجهی به این صدا ها ماشین شما آسیب بیشتری می بیند. در این بخش از گهر لازم است علت و شناخت صداهای مختلف ماشین را بدانید. با ما همراه باشید.

علت و شناخت صداهای مختلف ماشین

علت و شناخت صداهای مختلف ماشین, پورتال خبری فرهنگی گهر

– صدای جیغ مانند

راننده‌ها معمولا هر از گاهی این صدا را می‌شوند، اما اگر مشکلی در ماشین وجود داشته باشد، اول صدای جیغ و سپس صدای تلق تولوق می‌شنوید و معمولاً در چنین مواقعی ترمز شما خشک شده و آسیب جدی به ماشینتان وارد نشده است.

– صدای ریز و سنگین

معمولاً به ما پیشنهاد می‌کنند که هر چند وقت یکبار به طور منظم روغن ماشین را عوض کنیم تا دچار آسیب نشود و گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند که ماشین را به تعویض روغنی ببرند و توجه نکردن به تعویض روغن ماشین می‌تواند مشکلاتی را به وجود بیاورد.

صدای ریز و سنگین از موتور معمولاً یکی از همین مشکل‌ها است که نشان دهنده این است که روغن ماشین تمام شده و همان طور که می‌دانید روغن قلب ماشین محسوب می‌شود. موتور نیز بدون روغن مدت زمان زیادی دوام نمی‌آورد و پس حتماً این مشکل را برطرف کنید.

– تلق تلق

بعضی از افراد در چرخ‌های جلویی صدا‌هایی مثل تلق تلق را می‌شنوند و معمولاً هنگام دور زدن بیش از همیشه با این صدا مواجه می‌شوند و برای چرخ زدن ماشین و دور زدن تایر‌ها نیاز دارند که مرطوب باشند و این کاملاً واضح است. به همین دلیل این صدا را می‌توان به دلیل خشکی بیش از حد تایر‌ها دانست و گاهی اوقات این صدا از اگزوز نیز می‌باشد و پس بهتر است آن‌ها را با یکدیگر قاطی نکنید.

– غرش

اگر صدایی به طور مداوم مثل بوم بوم بوم شنیدید، می‌تواند نشان دهنده جسم آویزان شده از ماشین شما باشد؛ و اگر این موضوع را برطرف نکنید، ممکن است که در هنگام رانندگی کنترل خود را از دست بدهید. صدای بوم بوم ناگهانی و بلند نیز به معنی این است که قطعه‌ای در ماشین شما دچار شکستگی شده که این هم باعث از دست دادن کنترل راننده خواهد شد.

– صدای شبیه به ناله

اگر ناگهان دیدید که ماشین شما صدای آرام و شبیه به ناله دارد، حتماً اتفاقی در ماشین رخ داده است که در این حالت نباید بیش از حد به ماشین فشار بیاورید و در واقع این صدا هرگز نباید از ماشین شنیده شود و هر چه سریع‌تر به یک مکانیک مراجعه کنید تا مشکل را پیدا کنید.

– صدای لاستیک

افراد معمولاً به صدا‌های مختلف ماشین عادت دارند و گاهی اوقات دیر متوجه صدا‌های عجیب و غریب می‌شوند و مثلا اگر متوجه شدید که تایر لاستیک ماشین شما صدا می‌دهد، این اتفاق می‌تواند نشانه‌ای باشد که مشکلی در لاستیک وجود دارد و بهتر است که اگر مسافر سوار ماشین است، او را پیاده کنید و در نزدیک‌ترین مکان ممکن توقف کنید و مشکل را پیدا کنید.

– صدای خش خش

صدای خش خش می‌تواند نشان دهنده مشکلاتی در اطراف لوله موتور باشد و همچنین می‌تواند خبر از روغن ریزی یا عملکرد بد وکیوم ماشین بدهد و گاهی اوقات سیستم صدا معمولا از زیر اگزوز به وجود می‌آید و خبر از پمپاژ بد آب در ماشین می‌دهد.

– جیغ ممتد

این جیغ ممتد در ماشین نشان دهنده شکنندگی‌هایی در ماشین است و این صدا نشان می‌دهد که خیلی وقت است ماشین خود را ارزیابی نکرده اید و بهتر است که هر چه سریع‌تر چکاپ ماشین را انجام دهید.

– ضربه زدن

صدای ضربه زدن از موتور می‌تواند به معنی این باشد که موتور شما جریان کمی دارد و قدرتش کاهش پیدا کرده است و این صدا نشان دهنده مشکلات جدی مثل مشکلاتی در برق ماشین می‌باشد که در چنین مواردی بهتر است به دنبا ل. موتوری تازه باشید و احتمالا چنین مشکلی هزینه‌های بالایی برای شما خواهد تراشید.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي