علت نخوابیدن کرم پودر روی پوست چیست؟

کرم پودر جزئی از مهم ترین لوازم آرایش خانم ها است کرم پودر پایه و زیر ساز آرایش می باشد اگر مراحل زدن کرم پودر صحیح نباشد منافذ باز پوست و لک و جوش های پوست صورت را پوشش نمی دهد ، از علت های نخوابیدن کرم پودر روی پوست : استفاده نکردن از پرایمر و مرطوب کننده مناسب برای پوست می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

علت نخوابیدن کرم پودر روی پوست چیست؟

علت نخوابیدن کرم پودر روی پوست چیست؟

۱- کرم پودر را به صورت صحیح روی صورتتان نمی‌زنید

ممکن است دلیل نخوابیدن کرم پودر روی صورتتان این باشد که کرم پودر را به شکل صحیح روی پوستتان نمی‌زنید.

برای این کار توجه داشته باشید که پخش کرم پودر را از وسط صورت شروع کنید و به تدریج به سمت اطراف بروید و کرم را پخش کنید.

به عبارتی دیگر اول قسمت‌های پهن‌تر صورت را کرم بزنید و بعد به سراغ قسمت‌هایی که ظریف کاری احتیاج دارد بروید.

بعد از این، نوبت به استفاده از کانسیلر است. زمینه‌ای با کرم پودر صورت را پوشانده‌اید مانع چروک شدن کانسیلر می‌شود. حلقه‌های تیره زیر چشم را با استفاده از برس کوچکی که نوک تیزی دارد بپوشانید.

در آخر نیز از یک پنکک برای ثابت کردن کرم پودر روی صور‌تان استفاده کنید.

۲- کرم پودرتان مناسب شما نیست

یکی از نکات مهمی که باعث افزایش ماندگاری کرم پودر و عدم ماسیدن آن بر روی پوستتان می‌شود انتخاب کرم پودر مناسب پوستتان است.

اکثرا خانم‌ها این سوال را می‌پرسند که: چرا کرم پودر بر روی پوستم می‌ماسه؟

در ابتدا برای پاسخ به این سوال باید بپرسیم که آیا کرم پودر مناسب پوست خود را انتخاب کرده‌اید؟

یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که باعث می‌شود آرایش صاف و یکدست به روی پوست شما بخوابد و آرایش صورت شما مخملی به نظر برسد این است که کرم پودرتان مناسب پوست صورتتان باشد.

رعایت این نکته‌ی مهم باعث می‌شود که آرایش روی صورت شما طبیعی نشان داده شود.

برای انتخاب یک کرم پودر مناسب، نوع پوستان را در نظر بگیرید. پوستتان خشک است یا چرب؟ تیره است یا روشن؟

پوستتان را خوب بشناسید و با توجه به پوستتان محصول مورد نظر را خریداری کنید.

اگر پوست چربی دارید، هنگام خرید کرم پودر حتما دقت کنید که روی آن کلمه (  (Oil Free یا  (Matt) نوشته شده باشد.

در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را هم برای زدن چند جوش درست و حسابی آماده کنید.

اگر پوست خشکی دارید، اولویت شما در انتخاب، باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما بدهد و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد.

کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند. سعی کنید به هیچ وجه از کرم پودرهای خشکی که شبیه پنکک هستند استفاده نکنید.

اگر پوستی صاف با لکه‌ها و مشکلات پوستی بسیار اندک دارید و می‌خواهید ظاهری صاف داشته باشید، از یک کرم پودر مایع استفاده کنید که جلای مات داشته باشد.

نکته‌ی دیگر در انتخاب کرم پودر، رنگ پوستتان است، بسیاری از خانم‌ها در هنگام خرید کرم پودر، مقداری از آن را بر روی دستشان تست می‌کنند این کار اشتباهی است

چون پوست دارای رنگدانه‌های زرد است و با این کار رنگ اصلی کرم بر روی صورت را متوجه نخواهید شد.

با این کار در هنگام استفاده از آن کرم پودر بر روی صورت، برای رسیدن به رنگ دلخواه مقدار زیادی از آن را استفاده می‌کنید و این امر باعث ماسیدگی کرم پودر بر پوست صورت شما می‌شود.

برای تست رنگ کرم پودر بهترین کار این است که سه رنگ نزدیک به هم را بر روی خط فک پایین خود بمالید و بعد در نور طبیعی ببینید که آیا هنوز خط آرایشی دیده می‌شود یا نه.

اگر رنگ درست را انتخاب کرده باشید خطی نباید مانده باشد.

۳- استفاده نکردن از مرطوب کننده

زیر سازی آرایش یکی از مهم ترین نکاتی است که برای داشتن یک آرایش جذاب باید رعایت شود. به همین منظور قبل از استفاده‌ی کرم پودر باید پوست صورتتان را خوب آماده کنید.

اولین قدم در زیرسازی آرایش این است که پوستتان را تمیز و مرطوب کنید. بعد از این که صورتتان را تمیز کردید از یک کرطوب کننده‌ی مناسب پوستتان استفاده کنید و چند دقیقه صبر کنید تا کاملا جذب پوستتان شود.

اگر می خواهید آرایش مدت زیادی روی پوستتان بماند و حالت ماسیدگی به خود نگیرد حتما این کار را انجام دهید، چون استفاده از مرطوب کننده باعث کاهش منافذ باز و مات شدن پوست می‌شود.

۴- استفاده نکردن از پرایمر

پرایمر یک زیر ساز مهم آرایش است. وقتی از پرایمر استتفاده می‌کنید منافذ پوستتان بسته شده و آرایش به خوبی روی پوست شما می نشیند.

افرادی که برای آرایش از پرایمر استفاده نمی‌کنند، کرم پودر به خوبی روی پوستشان نمی‌خوابد و ماسیده به نظر می‌رسد. علاوه بر این پرایمر باعث افزایش ماندگاری کرم پودر بر روی صورت شما می‌شود.

۵- استفاده از دست به جای بیوتی بلندر و براش

بسیاری از خانم‌ها برای زدن کرم پودر از دست یا اسفنج استفاده می کنند. استفاده از دست یا اسفنج، باعث ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر روی پوست می‌شود که ظاهری ناخوشاید روی پوست پیدا می‌کند و باعث می‌شود که کرم پودر به شکل ضخیم بر روی پوست شما قرار بگیرد.

 برای این که از ماسیدن کرم پودر بر روی پوست جلوگیری کنید، از یک براش بزرگ و مناسب برای کرم پودر استفاده کنید تا کرم را به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کند.

این اشتباه، اشتباه رایجی است و حتی برخی از آرایشگران نیز این کار را انجام می‌دهند که باعث ماسیدن کرم پودر بر روی پوست صورت می‌شود.

۶- ایجاد یک لایه‌ی ضخیم از کرم پودر بر روی صورت

وقتی یک لایه‌ی ضخیم کرم پودر به روی صورت می‌مالید، پوستتان حالت غیر طبیعی به خود می‌گیرد. علاوه بر این وقتی انبوهی از کرم پودر بر روی صورت شما قرار دارد، با هر حرکت عضلات صورت، یک چین  و خط روی آن ایجاد می‌شود که اصلا زیبا نیست.

هدف از استفاده‌ی کرم پودر، ایجاد پوستی صاف و یکدست است که با زدن بیش از حد آن، نه تنها ظاهر پوستتان بهتر نمی‌شود بلکه خطوط و چین صورتتان هم بیشتر نشان داده می‌شود.

۷- پوستتان ضخیم شده

یکی از دلایل جذب نشدن کرم پودر و ماسیدن آن بر روی صورت این است که ممکن است پوست صورتتان ضخیم شده باشد. برای رفع این کار باید پوستتان را لایه برداری کنید.

بعد از لایه برداری پوست استفاده از کرم ضد آفتاب را نیز فراموش نکنید.

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه