طنز 20 سال پیش گل آقا درباره شهریاری

خبرآنلاین: این شاید از عجایب و یا معجزات روزگار ما باشد که پیشبینیهای گل آقا در 20 سال قبل برای 40 سال بعد، زیاد بیراه نبوده است!

یکم مرداد 1412

برای نخستین‌بار در تاریخ مطبوعات جهان، تنها مجله کشورمان از حروف سفید استفاده کرد. مجله «هیچی نگیم بهتره» به خاطر چنین ابتکاری به دریافت جایزه «سوبسید بلورین» نائل شد.

لازم به تذکر است که از چهل سال پیش قرار شده تنها به نشریات «خیلی خیلی خوب!» سوبسید داده شود. وزیر فرهنگ و ارشاد در همین رابطه، ضمن ستایش از دست‌اندرکاران مجله «هیچی نگیم بهتره!»، به‌خاطر استفاده از حروف سفید، گفت: سعی کنید حقایق را به صورت «خوب خوب» بگویید!

دوم مرداد 1412

باستان‌شناسان ایتالیایی که مشغول حفاری منطقه‌ای در حوالی منزل سابق «لئوناردو داوینچی» نقاش مشهور این کشور بودند، به اسناد باارزشی از این هنرمند نامی دست یافتند. یکی از این اسناد دفترچه خاطرات اوست که با دستیابی به آن، پرده از راز «لبخند ژوکوند»، معروفترین اثروی برداشته شد. در قسمتی از دفترچه خاطرات وی آمده است: «… من لبخند ژوکوند» را با الهام از چهره یک فرد که شبیه آن بعدها به نام «محمود شهریاری» در ایران پیدا خواهد شد، ترسیم کرده‌ام…» لازم به تذکر است که شخص اخیر بعدها واقعاً در ایران پیدا شد که سالها مجری برنامه‌های مختلف تلویزیون بود و در این راه محبوبیت بسزایی کسب کرد!

سوم مرداد 1412

آخرین نسخه «قانون اساسی» که در بین قفسه‌های کتابخانه ملی مفقود شده بود، پس از سالها پیدا شد. به دنبال این حادثه، هیأتی مأمور شد تا نوشته‌های این نسخه را که گفته شده بود، در اثر عوامل مختلف ناخوانا شده است، بازنویسی کند.

بنا به گفته سخنگوی این هیأت، برخلاف شایعه‌پراکنی‌های عوامل سرسپرده، نوشته‌ها کاملاً خواناست. تنها در یکی – دو مورد، از جمله اصول مربوط به عدالت اجتماعی، آموزش و پرورش رایگان، بهداشت همگانی، مسکن، کار و بقیه اصول(!) کلمه «نداریم» پاک شده است!

 

گردآوری: گروه سرگرمی گهر

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه