طریق مومیایی کردن

دسته بندي : گوناگون,⭐ اخبار
تاريخ : 11 مهر

طریق مومیایی کردن

طریق مومیایی کردن, پورتال خبری فرهنگی گهردانشمندان برای اینکه بفهمند مصری‌ها برای مومیایی کردن چه موادی به اجساد می‌زدند، تحقیقاتی انجام دادند و متوجه شدند در آن زمان مصری‌ها کارهای علمی و آزمایش‌هایی انجام می‌دادند.

یکی از سنت‌های معروف مصری‌ها، مومیایی کردن اجساد است؛ این کار به دلیل حفظ بدن جسد بوده است؛ به گفته دانشمندان این سنت از ۲۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح آغاز شده است اما اخیراً مشخص شده است روش مومیایی کردن از ۱۵۰۰ سال پیش ظاهر شده است.

 

گروهی از محققان از دانشگاه نیویورک و آکسفورد با همکاری دانشگاه مکواری در استرالیا گفتند: از ترکیبات آلی که در مومیای اجساد در سال‌های قبل از میلاد استفاده می‌شده است، خبر نداریم اما بافت‌های بدن مومیایی باستانی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادیم و عناصری که برای مومیایی کردن اجساد در ۲۵۰۰ سال پیش استفاده شده بود را کشف کردیم.

 

این عناصر از روغن‌های گیاهی یا چربی‌های حیوانی به دست آمده است؛ این مواد بدن را خشک کرده و از آن محافظت می‌کنند؛ عناصر دیگر در مقادیر بسیار پایین‌تر نیز مانند صمغ درختان، گیاهان معطر، موم و صمغ‌های گیاهی نیز کشف شدند؛ این مواد حاوی خواص ضد باکتریایی هستند که بعد از صدها سال بر روی مومیایی پیدا شده است.

 

نتایج این تحقیقات علمی نشان می‌دهد مصر باستان در حدود ۱۵۰۰ سال پیش از نظر فرهنگی چگونه بوده است و حضور این مواد نشانه اولین آزمایش‌هایی است که در مصر انجام شده است.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي