طرز تهیه ی آش آلو قرمز ، خوشمزه در فصل سرما

دسته بندي : آشپزی,سبک زندگی
تاريخ : 4 مهر

مواد لازم :

 سبزي آش
 يك كيلوگرم
 گوشت چرخ كرده
 ۳۰۰ گرم
 آلو قرمز
 ۵۰۰ گرم
 پياز متوسط
 چهار عدد
 لوبيا قرمز و عدس و بلغور گندم و برنج
هر کدام يك پيمانه
نعنا خشك
دو قاشق سوپخوري
نمك، فلفل و روغن
 به ميزان لازم

طرز تهیه ی آش آلو قرمز ، خوشمزه در فصل سرما, پورتال خبری فرهنگی گهر
طرز تهیه :
دو عدد از پيازها را پس از خرد كردن داخل قابلمه‌اي به همراه روغن تفت مي‌دهيم. سپس گوشت چرخ كرده را اضافه كرده و به تفت دادن ادامه مي‌دهيم. نمك و فلفل زده و در ظرف را گذاشته تا گوشت بپزد. سپس داخل تابه‌اي دو عدد پياز باقي مانده را خلال كرده و به همراه مقداري روغن تفت مي‌دهيم تا طلايي شود.پس از طلايي شدن نعنا خشك را افزوده و دو دقيقه ديگر هم تفت مي‌دهيم.

 

مقداري از پياز داغ و نعنا را براي تزيين كنار مي‌گذاريم. لوبيا را كه از ۲۴ ساعت قبل خيس كرده‌ايم به همراه سه ليوان آب جوش به گوشت اضافه مي‌كنيم. پس از نيم پز شدن لوبيا، عدس و بلغور را كه از يك ساعت قبل خيسانده‌ايم به آن افزوده و صبر مي‌كنيم تا حبوبات نيم‌پز شود. بعد برنج را افزوده تا به همراه بقيه حبوبات بپزد. سبزي آش را داخل قابلمه ريخته و پس از پنج دقيقه آلوها را مي‌افزاييم و حرارت را كم مي‌كنيم تا آش جا بيفتد. در آخر آش را در ظرف مورد نظر ريخته و با نعنا و پياز داغ تزيين مي‌كنيم.
اين آش در فصل سرما مي‌تواند يكي از خوشمزه‌ترين آش‌ها باشد به شرطي كه تا آلو قرمز در بازار هست آن را تهيه، هسته‌اش را جدا و در فريزر نگهداري كنيد و در فصل سرد سال از آن استفاده نماييد.

منبع : sooran.com

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي