طرز تهیه سالاد گلابی و رازیانه

تاريخ : 16 مرداد

طرز تهیه سالاد گلابی و رازیانه

حالا که روزها بلندتر و گرمتر شده اند ، ولع مصرف سالادها مرا فراگرفته است ، اما خرید کردن در این زمان خودش یک چالش محسوب می شود. بدن ما از ما غذاهای تازه و احیا کننده می خواهد ، هر گز وسوسه نشوید که گوجه فرنگی یا توت فرنگی هایی که مصنوعی هستند یا از مناطق دور وارد شده اند را بخرید در عوض سالادهایی درست کنید که سبزیجات تازه دارند.

من این سالاد گلابی و رازیانه را همین ماه گذشته تهیه کردم. این سالاد در عین سادگی ، خاص و متفاوت هم هست . توصیه می کنم که از یک سرکه برای تهیه آن استفاده کنید . این سالاد با غذاهای دیگر جور در می آید و به راحتی در یخچال نگهداری می شود. در صورت تمایل می توانید مواد را به اندازه نصف تهیه کنید. امیدوارم که از این سالاد لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد گلابی و رازیانه, پورتال خبری فرهنگی گهر

خواص پیاز رازیانه

رازیانه حاوی مقادیر فراوانی ویتامین، مواد معدنی و فیبر است. منگنز، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، آهن، ویتامینC و B3 از این موارد می باشند. ویتامین C موجود در پیاز رازیانه، ضد باکتری بوده و برای سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. علاوه برآن، این بخش از گیاه، دارای فیبر فراوانی بوده که برای کاهش کلسترول، مفید است و از ابتلا به سرطان روده پیشگیری می ‌کند.

مواد لازم برای ۴-۶ نفر

یک عدد پیاز  رازیانه ، خرد شده
یک عدد گلابی آنجو ( یا هر نوع دیگر) ، خرد شده
۲ ساقه کرفس خرد شده
نصف فنجان ریکوتا سالاتا (یا پارمزان یا فتا)، رشته شده
نصف فنجان گردو خرد شده
فلفل سیاه تازه

مواد سس
نصف فنجان موسیر ، خرد شده
نصف فنجان روغن زیتون با کیفیت بالا
نصف فنجان سرکه
۱ قاشق خردل
۱ قاشق خردل دیژون

طرز تهیه:
کلیه مواد سس را در یک ظرف در دار شیشه ای ریخته و خوب باهم مخلوط کنید.
رازیانه، گلابی و کرفس را نازک برش دهید و در ظرف مخصوص سالاد خود بریزید. گردوها ، ریکوتاسالاتا و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. از سس بالا به اندازه ۱/۴ یا ۱/۲ روی آن بپاشید کمی چشیده و در صورت نیاز به آن سس بیشتری بزنید. تا زمانی که سرو شود آنرا در یخچال بگذارید.

 منبع: ibanoo.ir
آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید
گـهـر در شبکه هاي اجتماعي