صمد صدر را از استقلال مي‌گيرد؟

دسته بندي : جنگ نرم
تاريخ : 13 اسفند
 به گزارش خبرگزاري فارس، سه ديدار پاياني هفته بيست و هشتم ليگ برتر روز دوشنبه برگزار مي‌شود. استقلال، تراکتورسازي و سپاهان سه نماينده ايران در ليگ قهرمانان آسيا در اين روز کورس ديدني و مهيج خود را براي قهرماني در ليگ برتر ادامه مي‌دهند. روز دوشنبه ممکن است صدرنشين ليگ برتر تغيير کند. نگاهي به اين سه بازي مي‌اندازيم؛

گهر دورود – سپاهان اصفهان؛ ۳ امتياز براي قهرماني يا بقا؟

گهر دورود تيم هفدهم جدول براي بقا در ليگ برتر مي‌جنگد بنابراين سپاهان نبايد تصور کند بازي ساده‌اي پيش رو دارد. زردپوشان اصفهاني اگر سه امتياز اين بازي را نگيرند از کورس قهرماني عقب مي‌مانند. گهر دورود هم اگر پيروز نشود شرايطش براي بقا در ليگ سخت مي‌شود. مساوي به ضرر هر دو تيم است. دو تيم برد مي‌خواهند، يکي براي بقا و ديگري براي ماندن در کورس قهرماني به سه امتياز نياز دارد.

روي کاغذ شانس سپاهان بيشتر از گهر است اما فوتبال قابل پيش‌بيني نيست. با اين حال سپاهان که در آسيا نتيجه خوبي گرفته، با روحيه و پر انرژي به شهر با فرهنگ‌هاي فوتبال مي‌رود.

تراکتورسازي – نفت تهران؛ تراکتور نفتي صدرنشين مي‌شود؟

نمايش مقتدرانه تراکتورسازي مقابل الجزيره امارات در ليگ قهرمانان، آسيا را حيرت‌زده کرد، به خصوص تماشاگران دو آتشه تبريزي که ۹۰ دقيقه تمام تراکتورسازي ايران را تشويق کردند. هرچند بعيد است در بازي با نفت ۷۰ هزار تماشاگر آن هم در روز دوشنبه به ورزشگاه بروند اما هواداران تراکتورسازي يار دوازدهم اين تيم هستند و تعدادشان مهم نيست.

نفت تهران هم که براي کسب سهميه آسيايي در ليگ تلاش مي‌کند تيم از پيش بازنده‌اي نيست. تمام استقلالي‌ها اين‌بار حامي نفت تهران هستند و اميدوارند که نفت تهران بتواند از تراکتورسازي امتياز بگيرد تا خيال آنها در صدر جدول راحت شود. يک‌بار پرسپوليس تيم سپاهان را به سود استقلال شکست داد و اکنون هم ممکن است اين اتفاق از سوي تيم نفت رقم بخورد. تراکتورسازي اگر پيروز شود در صورت شکست استقلال در قم مي‌تواند بعد از مدت‌ها به صدر جدول برسد.

صباي قم – استقلال؛ صمد صدر را از استقلال مي‌گيرد؟

اين بازي به نوعي ديدار خانوادگي محسوب مي‌شود. کادر فني صبا  از استقلالي‌هاي قديمي هستند و به خوبي با تفکرات فوتبال قلعه‌نويي آشنا هستند. صمد مرفاوي مدت‌ها دستيار قلعه‌نويي بوده و رويارويي اين دو نفر را مي‌توان نبرد تاکتيکي شاگرد و استاد دانست. مرفاوي تلاش مي‌کند تيمش را در ليگ برتر به جايگاه خوبي برساند و اگر بتواند استقلال را شکست بدهد جانشين راه‌آهن در رده هشتم خواهد شد و اگر تيم مرفاوي بازنده شود، يازدهم باقي‌ مي‌ماند اما استقلال اگر به صبا امتياز بدهد کارش در روزهاي آينده ليگ سخت‌ مي‌شود. هرچند مساوي هم اين تيم را در صدر نگه مي‌دارد اما باخت در اين ديدار ممکن است استقلال را از صدرنشيني دور کند. آبي‌ها در اين مسابقه سه بازيکن اصلي و ثابت خود را ندارند. جواد نکونام، فرزاد حاتمي و سياوش اکبرپور به دليل محروميت در اين ديدار غايبند. شايد ايمان موسوي هم به دليل مصدوميت نتواند در اين بازي آبي‌پوشان را همراهي کند بنابراين استقلال روز دشواري را در قم پيش رو دارد.

دوشنبه کورس سه قطب رنگين فوتبال ايران براي قهرماني جذابيت‌هاي ليگ برتر را افزايش خواهد داد، جايي که آبي‌پوشان استقلال، قرمزپوشان تراکتورسازي و زردپوشان اصفهاني با يکديگر کورس مي‌گذارند.

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي