صعود رئال مادرید و چلسی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تیم های فوتبال رئال مادرید اسپانیا و چلسی انگلیس جواز حضور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا را کسب کردند.

دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات سه شنبه شب آغاز شد و در پایان رئال مادرید و چلسی با برتری در مجموع دو دیدار رفت و برگشت مقابل حریفان، خود را به جمع چهار تیم برتر رساندند.

صعود رئال مادرید و چلسی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

تیم رئال مادرید دارنده 9 عنوان قهرمانی این پیکارها که در دیدار رفت با 3 گل دورتموند آلمان را شکست داده بود در ورزشگاه وست فالن به مصاف این تیم آلمانی رفت و در نهایت 2 بر صفر شکست خورد اما در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه 3 بر 2 صعود کرد.

«کریستیانو رونالدو» بهترین بازیکن سال 2013 جهان که در دقایق پایانی دیدار رفت دو تیم مصدوم شده بود در این دیدار روی نیمکت قرار داشت.

در دقیقه پازدهم این دیدار رئال مادرید صاحب یک پنالتی شد که ضربه «آنخل دی ماریا» توسط «وایدن فیلر» دروازه بان باتجریه دورتموند مهار شد.

در ادامه نیمه نخست میزبان که حمایت هشتاد هزار تماشاگر خودی را داشت در دقایق 24 و 37 توسط «مارکو رویس» به دو گل دست یافت تا با برتری 2 بر صفر به رخکتن برود و برای جبران شکست دیدار رفت امید زیادی داشته باشد

در نیمه دوم دورتموند فرصتهای متعددی برای گلزنی داشت اما بی دقتی مهاجمان و درخشش کاسیاس اجازه گلزنی به میزبان را نداد تا نماینده آلمان در عین شایستگی حذف و رئال مادرید راهی نیمه نهایی شود.

اما شاگردان «خوزه مورینیو» در تیم چلسی انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن میزبان پاری سن ژرمن فرانسه بوده و به برتری دو بر صفر دست یافته تا شکست 3 بر یک دیدار رفت را جبران کنند و بر حسب گل زده در خانه حریف راهی نیه نهایی شوند.

در دقایق ابتدایی این دیدار، «ادن هازارد» هافبک توانمند و بلژیکی چلسی مصدوم شد تا «آندره شورله» جایگزین وی شود و در دقیقه 32 همین بازیکن آلمانی گل نخست چلسی را به ارمغان آورد تا آبی های لندن نیمه نخست را با یک گل به سود خود خاتمه دهند.

در نیمه دوم چلسی که برای صعود نیاز به گل داشت برحملات خود افزود و در دقیقه 87 توسط «دیمبا با» به گل رسید و صعود کرد.

در ادامه این رقابت ها چهارشنبه اتلتیکومادرید میزبان بارسلونا خواهد بود تا تیم های اسپانیایی برای صعود تلاش کنند. بایرن مونیخ آلمان مدافع عنوان قهرمانی هم از منچستریونایتد پذیرایی می کند.

دیدار رفت هر دوبازی با نتیجه یک بر یک مساوی به پایان رسیده است.

منبع:irna.ir

اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه