صعود اسپانیا، انگلیس، روسیه و بوسنی به جام جهانی 2014

دسته بندي : ⚽ ورزش,اخبار ورزشی
تاريخ : 24 مهر

تیم‌های اسپانیا، انگلیس ، روسیه و بوسنی با صدر‌نشینی در گروه‌های خود جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را بدست آوردند.

صعود اسپانیا، انگلیس، روسیه و بوسنی به جام جهانی 2014, پورتال خبری فرهنگی گهر

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره اروپا به پایان رسید و چهره‌ تیم‌های باقیمانده صعودکننده به جام جهانی و مرحله پلی‌اف مشخص شد.

گروه A

صربستان در روز آخر این گروه جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و موفق شد با نتیجه خرد‌کننده ۵ بر یک مقدونیه را از پیش روی بردارد. این پیروزی تاثیری در سرنوشت صرب‌ها نداشت. آنها پیش از این تیم حذف شده این گروه بودند. بلژیک از پیش صعود کرده برابر ولز به تساوی یک بر یک رسید و اسکاتلند با ۲ گل کرواسی را شکست داد.

جدول گروه

۱- بلژیک ۱۰ بازی، ۲۶ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- کرواسی ۱۰ بازی، ۱۷ امتیاز (صعود به پلی‌اف)

۳- صربستان ۱۰ بازی، ۱۴ امتیاز

گروهB

ایتالیا از پیش صعود کرده به جام جهانی در خانه میزبان ارمنستان بود که این دیدار در پایان با تساوی دو بر دو به پایان رسید. در این دیدار ابتدا یورا مورسیان در نیمه نخست ارمنستان میزبان را جلو انداخت اما در ادامه مسابقه الساندرو فلورنزی در دقیقه ۲۴ گل تساوی بازی را به ثمر رساند. ارمنستانی‌ها بار دیگر پیش افتادند. این بار هنریک کریتچیان موفق شد گل دوم ارمنستان را به ثمر برساند اما ماریو بالوتلی موفق شد در ادامه گل آخر این مسابقه را به ثمر برساند تا این دیدار جذاب با تساوی ۲ بر ۲ به پایان برسد. دانمارک نیز در خانه جشنواره ای از گل به راه‌انداخت و موفق شد با ۶ گل مالت را در هم بکوبد. برد پرگلی که هیچ صودی برای دانمارکی‌ها نداشت. در آخرین دیدار این گروه نیز جمهوری چک موفق شد با گل دوکال بلغارستان را از پیش روی بردارد. به این ترتیب ایتالیا از این گروه به جام جهانی صعود کرد اما هیچ تیم دومی نتوانست به دلیل عملکرد بد به مرحله پلی‌اف راه یابد.

جدول گروه

۱- ایتالیا ۱۰ بازی، ۲۲ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- دانمارک ۱۰ بازی، ۱۶ امتیاز

۳- جمهوری‌چک ۱۰ بازی، ۱۵ امتیاز

گروه C

جدول گروه

آلمان در یکی از جذاب‌ترین بازی‌های شب آخر مرحله گروهی انتخابی جام جهانی موفق شد سوئد را با نتیجه پرگل ۵ بر ۳ شکست دهد. آندره شورله مرد اول این دیدار بود که موفق شد برای تیمش هت تریک کند. مسوت اوزیل و ماریو گوتسه دیگر گل‌های ژرمن ‌ها را به ثمر رساندند. برای سوئد نیز هایسن ۲ بار و کاچالیکنیک گلزنی کردند. دیدار رفت دو تیم نیز با تساوی ۴-۴ به پایان رسید بود تا بازی این دو تیم در مجموع دو دیدار ۱۶ گل داشته باشد. در دیگر دیدار‌های این گروه ایرلند جنوبی موفق شد با نتیجه ۳ بر یک قزاقستان را شکست دهد و اتریش با ۳ گل جزایر فارو را از پیش‌روی بردارد. البته این پیروزی برای صعود اتریش کافی نبود . آنها به دلیل شکست در بازی قبلی برابر سوئد از صعود به پلی‌اف بازماندند.

۱- آلمان ۱۰ بازی، ۲۸ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- سوئد ۱۰ بازی،۲۰ امتیاز (صعود به پلی‌اف)

۳- اتریش ۱۰ بازی، ۱۷ امتیاز

گروه D

تمام دیدار‌های شب آخر این گروه با نتیجه ۲ بر صفر به پایان رسید. هلند که پیش از این صعودش را به جام جهانی مشخص کرده بود در دیداری حساس برابر ترکیه به میدان رفت و موفق شد با ۲ گل به برتری برسد تا امید‌های ترکیه برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ بر باد رود. آرین روبن از روی یک ضربه ایستگاهی و وزلی اسنایدر برای ترکیه گلزنی کردند تا فاتح تریم ناکام بزرگ شب آخر انتخابی جام جهانی باشد. رومانی نیز در خانه موفق شد با ۲ گل استونی را شکست دهد. کیپربان ماریکا هر دو گل این دیدار را به ثمر رساند تا رومانی به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی اف شود. مجارستان نیز موفق شد با ۲ گل آندورا را از پیش روی بردارد.

جدول گروه

۱- هلند ۱۰ بازی،۲۸ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- رومانی ۱۰ بازی،۱۹ امتیاز(صعود به پلی‌اف)

۳- ترکیه ۱۰ بازی،۱۷ امتیاز

گروه E

ایسلند موفق شد نروژ را در زمین خود با تساوی یک بر یک متوقف کند تا راهی مرحله پلی‌اف صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ شود. سیگدورسون تک گل ایسلند را در این دیدار به ثمر رساند. در دیگر دیدار این گروه سوئیس از پیش صعود کرده موفق شد در خانه با یک گل اسلونی را شکست دهد تا اسلونی در حسرت صعود به پلی اف باقی بماند. گرانیت ژکا تک گل میزبان را در این دیدار به ثمر رساند. قبرس در تشریفاتی ترین دیدار این گروه به مصاف آلبانی رفت که این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

جدول گروه

۱- سوئیس ۱۰ بازی، ۲۴ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- ایسلند ۱۰ بازی، ۱۷ امتیاز (صعود به پلی‌اف)

۳- اسلونی ۱۰ بازی، ۱۵ امتیاز

 

گروه F

روسیه که برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ به یک تساوی در زمین آذربایجان نیاز داشت در نهایت برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسید و به جام جهانی صعود کرد. رومن شیرکوف گل پیروزی بخش روسیه را در این دیدار به ثمر رساند. تک گل میزبان را نیز که از دقیقه ۷۳ ده نفره بازی می‌کرد، واقف جوادف به ثمر رساند. به این ترتیب یاران کریستیانو رونالدو برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ باید در مرحله پلی‌اف پیروز بازی رفت و برگشت برابر حریف خود شوند.

پرتغال نیز در شبی که کریستیانو رونالدو را به علت دوکارته بودن در اختیار نداشت موفق شد با ۳ گل لوکزامبورگ را شکست دهد. سیلوستر واره‌لا، نانی و الدر پوستیگا گل‌های پرتغال را در این دیدار به ثمر رساندند.

رژیم صیهونستی نیز در آخرین دیدار این گروه برابر ایرلند شمالی به تساوی یک بر یک رسید.

جدول گروه

۱- روسیه ۱۰ بازی، ۲۲ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- پرتغال ۱۰بازی، ۲۱ امتیاز (صعود به پلی‌اف)

۳- رژیم صیهونیستی ۱۰ بازی، ۱۴ امتیاز

 

گروه G

بوسنی‌و هرزگوین موفق شد با برتری برابر لیتوانی برای اولین بار به جام جهانی صعود کند. این تیم در حساس‌ترین بازی خود موفق شد با یک گل لیتوانی را شکست دهد. وداد ایبسویچ دقیقه ۶۷ موفق شد بوسنی را پیش بیندازد و به جام جهانی برساند. در دیگر دیدار این گروه یونان که رقابت سختی برای صعود از این گروه با بوسنی داشت موفق شد با ۲ گل لیختن‌اشتاین را شکست دهد تا با قرار گرفتن در رده دوم به مرحله پلی اف صعود کند. به این ترتیب ماراتن صعود بوسنی و یونان برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در نهایت با صعود بوسنی به جام جهانی و صعود یونان به مرحله پلی اف به پایان رسید. اسلواکی نیز که شانسی برای صعود نداشت برابر لتونی با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شد . این در حالی بود که اسلواکی در این دیدار در ابتدا با ۲ گل پیش افتاده بود.

جدول‌گروه

۱- بوسنی ۱۰ بازی، ۲۵ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- یونان ۱۰ بازی، ۲۵ امتیاز (صعود به پلی‌اف)

۳- اسلواکی ۱۰ بازی، ۱۳ امتیاز

گروه H

انگلیس موفق شد در روز پایانی این گروه جواز حضور در جام جهانی را بدست آورند. شاگردان روی هاجسون در ورزشگاه ومبلی میزبان لهستان بودند که در نهایت موفق شدند با دو گل حریف خود را شکست دهند. انگلیسی‌ها نیمه نخست را بسیار هجومی آغاز کردند اما هر‌چقد که بازیکنان انگلیسی می‌زدند با مقاوت شزنی دروازه‌بان لهستان و تیر دروازه از دست رفت تا اینکه وین رونی در دقیقه ۴۱ گل نخست را به ثمر رساند تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد. انگلیسی‌ها که می دانستند اوکراین در بازی همزمان از حریف خود پیش است در نهایت موفق شدند گل دوم خود را نیز در دقیقه ۸۵ به ثمر برسانند. این‌بار استیون جرارد موفق شد برای انگلیس گلزنی‌کند تا این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر به سود انگلیس به پایان برسد.

اوکراین در دیگر دیدار این گروه در حالی که منتظر توقف انگلیس بود موفق شد سان‌مارینو را با ۸ گل در هم بکوبد. این برد تاثیری در سرنوشت اوکراین نداشت و آنها تنها به پلی اف صعود کردند. مولداوی نیز در دیگر دیدار این گروه موفق شد مونته‌نگرو بی‌انگیزه را با نتیجه ۵ بر ۲ در هم بکوبد و به خانه بفرستد.

جدول گروه

۱- انگلیس ۱۰ بازی، ۲۲ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- اوکراین ۱۰ بازی، ۲۱ امتیاز(صعود به پلی‌اف)

۳- مونته نگرو ۱۰ بازی، ۱۵ امتیاز

گروه I

اسپانیا در حالی که برای صعود از این گروه به جام جهانی به یک تساوی نیاز داشت موفق شد با ۲ گل گرجستان را شکست داده و به عنوان صدرنشین راهی برزیل شود. آلوارو نگردو و خوان ماتا برای ماتادور‌ها در این بازی گلزنی کردند. فرانسه نیز موفق شد در بازی‌آخر خود با ۳ گل فنلاند را شکست دهد. فرانک ریبری، توبویو (گل به خودی) و کریم بنزما برای فرانسه گلزنی کردند تا این تیم راهی پلی اف شود.

جدول گروه

۱- اسپانیا ۸ بازی، ۲۰ امتیاز (صعود به جام‌جهانی)

۲- فرانسه ۸ بازی، ۱۷ امتیاز (صعود به پلی اف)

۹ تیم صدرنشین گروه های مستقیم به طور مستقیم به جام جهانی صعود کردند و هشت تیم برتر از تیم‌های دوم به پلی اف راه یافتند.

قرعه‌کشی مرحله پلی اف انتخابی جام جهانی در قاره اروپا هفته آینده برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

آخرين هاي اين بخش
ديگران چه مي خوانند
دیدگاه ها
برای ارسال دیدگاه مرتبط با این مطلب کلیک کنید

گـهـر در شبکه هاي اجتماعي