شکلات تلخ تخته ای با دانه چیا

افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند و زمستان های برفی طولانی مدتی دارند باید بدانند که برف لایه هایی از پوشش مرطوب سطح پوست را از بین می برد. پس چه کار باید کرد؟ شکلات. برای اینکه کاکائوی طبیعی و شکلات تلخ نه تنها باعث بهبود حال شما می شوند بلکه به مرطوب نگه داشتن پوست و زیباتر شدن آن نیز کمک می کنند.

شکلات تلخ تخته ای با دانه چیا

چرا شکلات برای پوست مفید است؟
فلاوانولس ماده ای است که بطور طبیعی در دانه های کاکائو وجود دارد و به گردش خون و گشاد شدن عروق کمک می کند. این فرایند باعث می شود که مواد غذایی در بین اعضای مختلف بدن از جمله پوست راحت تر پخش شود. مطالعه ای که در ماه ژوئن 2006 انجام گرفته بود به این نتیجه رسید که فلاوانولس موجود در کاکائو از تخریب پوست در برابر تابش اشعه ماورابنفش خورشید جلوگیری و جریان خون را به سمت پوست هدایت کرده ، پوست را ضخیم تر و مستحکم تر می کند. بعلاوه مانع از دست رفتن رطوبت پوست شده و نمای ظاهری آن را بهبود می بخشد. علاوه بر موارد ذکر شده، از کره کاکائو برای تهیه محصولات آرایشی مرطوب کننده و زیبایی نیز استفاده می کنند.

چیا و شکلات
فواید زیادی در خوردن دانه چیا وجود دارد. دانه های چیا سرشار از فیبر هستند که نقش مهمی را در هضم غذا برعهده دارد. همچنین باعث کاهش ابتلا به بیماریهای قلبی می شوند. وقتی که همراه با شکلات مصرف شوند، تبدیل به یک بسته غذایی منحصر بفرد سرشار از اسید چرب امگا3، آنتی اکسیدان ها ، پروتئین ، کلسیم ، منیزیم و آهن می شود.

دستور تهیه شکلات تلخ تخته ای
این دستور تهیه خوشمزه به چند کاسه ، ظرف سس ، کف گیر یا کاردک ، ورقه های شیرینی پزی ، ورقه کاغذی و کمی قدرت نیاز دارد.

مواد لازم:
300 گرم شکلات تلخ 70%
2 قاشق چایخوری پودر نسکافه فوری
نصف فنجان گردوی خرد شده
نصف فنجان پسته خرد شده
نصف فنجان بادام خرد شده
1 قاشق غذاخوری دانه چیا

طرز تهیه:
شکلات و نسکافه را با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید تا 4/3 شکلات آب شود. سپس از روی حرارت برداشته و هم بزنید تا یک دست شود. دانه چیا و گردو و پسته را داخل آن ریخته و هم بزنید مخلوط را روی یک کاغذ خوراکی ریخته و بطور یکنواخت پخش کنید سپس آنرا به مدت 30 دقیقه در یک جای خنک قرار دهید تا کاملا ببندد. بعد از سفت شدن آنرا تکه تکه کرده و سرو کنید.

 منبع: آی بانو
اشتراک گذاری:
دیگران چه می‌خوانند
ارسال دیدگاه